PCI latency in KT7A-Raid met LIVE

Pagina: 1
Acties:

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
de tip over PCI-Latency en de SB Live kan ik niet in mijn mobo vinden............
Draai op XP dus vandaar dar ik die latency wil veranderen omdat ik dan schijnbaar van het gekraak af kom.

Iemand weet waar ik die kan vinden?

alvast bedankt

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
tís een uurtje later, dan mag ik 'm toch wel een klein duwtje omhoog geven? :)

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:10

tomic

Smexylittlebabe!

jemigghhhh, ik snap nou net nix van je vraag....... Zet het even iets duidelijker neer.

Toch maar een weblog?

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Idd, ik snap er ook nix van, en na een uur al kicken is wel een beetje snel, na 24 uur kicken is beter... :{

Maar wat is nou je vraag? :?

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 11:33 schreef tomic het volgende:
jemigghhhh, ik snap nou net nix van je vraag....... Zet het even iets duidelijker neer.
Ik draai op XP, nu heeft Xp vaak last dat hij de Soundblaster Live niet herkend of goed gebruikt wat resulteerd in krakend geluid. Niks van nieuwste drivers heeft geholpen. Men zegt dat je dan de PCI-latency moet veranderen in je bios maar ik kan het nergens vinden.

Verwijderd

Oh van dattum dus. ;)

Welke BIOS versie heb je ? In de oudere BIOS'sen zit die optie niet, en het kraken komt omdat die oude versie's powermanagemnt hebben op een manier die de CPU kouder houdt op 'idle', maar dat veroorzaakt nu juist dat kraken.
(En wat nog erger is, soms ook de beruchte data-corruptue bug bij de harde schijf.)

Kijk hier voor de laatste BIOS versie.

(Bij 'Downloads', neem maar de versie '64 official')

http://go.to/kt7faq

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
Dan begrijp ik het nog niet, Voordat ik XP erop zette ben ik begonnen met een schone Raid config dus peesee was leeg. Heb de laatste bios voor me abitje gehaald en geflashed. Xp erop gezet en het viel me op dat de temperatuur nu tussen idle en stressed bijna geen verschil meer gaf. Dit zou kunnen betekenen dat dus de powermanagement uit staat in de nieuwe bios of dat xp gewoon het doet omdat het zo zwaar is. ( kan helaas niet kijken want ik ben op me werk) Maar in de laatste bios van me plankie kon ik niets vinden over pci latency.

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Er is een PCI latency patch te downloaden vie de Tweakers.net drivers en bios updates, daar staat een VIA latency patch bij, deze bedoel je !!

suc6!

Freelance tweaker

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
thx :)

Verwijderd

Overigens heet dat ding in de BIOS PCI-Delay en niet latency.

• AleXtc

AleXtc

Wannabe Pirat

Topicstarter
OOOps :) sorry maar iig bedankt
Pagina: 1