Als computerfreak, ben ik wel eens geinteresseerd naar wat er zoal naar microsoft wordt gestuurd, tijdens de activeringsprocedure van Windows XP. Daarom heb ik een paar nachtjes over gehad voor het desassembleren van deze procedure. In deze procedure staat er het adres waar deze gegevens naar toe worden gestuurd, zodat ik een tooltje maakte die ervoor zorgde dat er ook een copietje hiervan in mijn mailbox belandde. En wat bleek ?
Hoewel Microsoft wel degelijk beweert dat er tijdens de procedure geen persoonlijke gegevens naar MS worden gestuurd, stuurt deze procedure de volledige configuratie van je pc op, inclusief licentienummers/programma's die op je PC staan.
Dus, een goede raad van een rot in het vak : Installeer Windows XP, activeer hem en installeer pas dan de rest !!!
Hoewel Microsoft wel degelijk beweert dat er tijdens de procedure geen persoonlijke gegevens naar MS worden gestuurd, stuurt deze procedure de volledige configuratie van je pc op, inclusief licentienummers/programma's die op je PC staan.
Dus, een goede raad van een rot in het vak : Installeer Windows XP, activeer hem en installeer pas dan de rest !!!