[Vba/Excel] datum format en landinstellingen *

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Krush
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben een macro voor Excel aan het schrijven, en daarin moeten mbv textboxjes cellen in een worksheet gevuld worden (Range). Het probleem is echter dat datums die als "ddmmyy" zijn ingevoerd als "mmddyy" verschijnen op de sheet, tenzij de dag hoger ligt dan 12 |:( 01-03-2002 verschijnt dus als 03-01-2002). De landinstellingen van de pc zijn gewoon NL en ik heb met code (Format) al van alles geprobeerd.
De oplossing is vast heel eenvoudig, maar ik kom er niet op.
Iemand een idee?

Doors, windows in the house are used for their emptyness; thus, we are helped by what is not.

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Het zit 'm toch echt in je "regional options->date settings" volgens mij.

• steenz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09-2024
Probeer anders eens die cellen te 'formatten' (rechter muisknop/format ofzo). Daar kun je dan ook als type datum kiezen en de opmaak die de cellen moeten hebben.

Excel heeft trouwens volgens mij ook zijn eigen datum-formaat instellingen.

Je kunt ze anders ook nog als string in de cellen zetten (dus met een ' ervoor). Dan kun je in je VBA code met format (zoals je kennelijk al geprobeerd hebt) de datum formatteren zoals je wilt...

• Krush
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Yep, maar de landinstelling/datuminstelling van Excel is ook gewoon Nederlands, en die cel specifiek een "ddmmyy" value geven kan niet want het bestand wordt steeds opnieuw aangemaakt.

Doors, windows in the house are used for their emptyness; thus, we are helped by what is not.