Toon posts:

Powercolor Kyro 64 MB krijgt beeld boven 800*600?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze videokaart heb ik mijn computer zitten. Na een behoorlijke tijd 800*600 @85 gedraaid te hebben wilde ik dit graag hoger hebben voor bv werken met autocad.

Echter draaien op 1024*768 @85 geeft een minder scherp beeld, wat uiteindelijk niet beter werkt en vermoeiend is. Ook als de refreshrate op 75 Hz staat is het beeld nog niet scherp. Dit is toch niet normaal voor een videokaart van dit kaliber?

Mijn monitor is een LG 775 FT, maar daar ligt het niet aan, op school draaien ze perfect op 1024*768 of hoger.

Wat voor -niet al te dure- videokaart moet ik dan hebben voor een scherp beeld bij hoge resolutie, ik werk eigenlijk alleen in 2D.

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01
Een overgeklokte tnt2 ;)

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 11:01
volgens mij moet je video kaart dat makkelijk aan kunnen

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

Verwijderd

Topicstarter
Zou het aan de driver kunnen liggen? Ik zou het anders ook niet weten, toch niet een kaart uit een slechte serie.

Zijn er meer mensen met deze videokaart?

Verwijderd

Als het puur om Autocad gaat en niet om games dan raad ik je een Matrox kaartje aan, die zijn zeer scherp en de beste 2D kaart die er is, maar je kunt er praktisch geen 3D games mee draaien :D

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:33
Ik heb een Hercules Kyro2 4500 64MB, ook zo'n prutsding als het om 2D kwaliteit gaat. Wat ik heb gedaan is Brightness en Contrast op 100% te zetten van je beeldscherm, dan is het enigszins om aan te kijken.
Moest laatst een onbekend merk Voodoo banshee op dat ding aansluiten, dat ding stak me de ogen uit met die brightness settings.
Van alle kaarten die ik gezien heb, zijn de Matrox G400, merkloze Voodoo Banshee, Diamond Viper2 en de Asus V7100MX het mooist qua 2D beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn dit kaarten die ook ruim boven 1024*768 @85 helemaal scherp zijn? Ik speel geen spellen, dus ze zijn wel geschikt op zich.

• _JGC_
Matroxxen kunnen met gemak boven 1024x768x16 op 85 hz, vaak nog hoger
Voodoo Banshee kaarten zijn ook ragscherp, moeten ook met gemak 1024x768x16 @ 85hz kunnen (ook wel hoger, evenals Matrox)

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

mij Viper 770 perst er ook nog goed beeld uit (zie sig) 8-) Die refreshrates worden bijna altijd beperkt door je monitor, je videokaart kan vaak veel hoger.

"People should know when they're conquered..."

Verwijderd

Volgens mij loopt er iets verkeerd. Mijn Hercules Kyro 2 heeft wél een mooi beeld in 1024*768.
Jouw Kyro-kaart zit toevallig niet in een socket 7 of een oud P2-systeem hoop ik? Kyros doen regelmatig moeilijk als je hen in een oude computer steekt, zoals socket 7 of een
Pentium II van voor de BX-moederbordgeneratie.

Als je uiteindelijk toch een andere kaart zou kopen, ga dan maar voor Matrox, of koop de Radeon VE, die is spotgoedkoop en heeft een even mooi beeld.

Ik ben het eens met die andere mensen die zeggen dat een Voodoo een mooi beeld geeft, maar blijf er af!
De voodoo site wordt gesloten en NVidia ondersteunt de Voodoo's niet meer. Als je dan binnen 2 jaar of zo een nieuwe versie van Windows intalleert, bestaan er gewoon geen geschikte drivers meer voor de Voodoo, omdat niemand nog drivers maakt voor die kaarten.
Voodoos WAREN interessant, maar koop ze nu niet meer, de fabrikant is failliet. :'(

Groetjes;
Cygnus

Verwijderd

Topicstarter
Mijn kaart zit in een P4 systeem, en is er door een zaak ingezet, dat lijkt me wel ok.

Draai je op een refreshrate van 85 Hz of hoger? Bij mij lijkt het op erg lage refreshrate ook nog wel redelijk, echter 85 Hz moet mogelijk zijn dacht ik.

• _JGC_
Ik heb em inderdaad in een Socket7 systeem gehad, maar later in een KT133A systeem precies hetzelfde.
Als jij zegt dat de beeldkwaliteit van de Kyro2 goed is, zeg ik dat Matrox en ATI zuigen en dat Onbekende merkkaartjes met Geforce2MX chipset erop de beste kwaliteit beeld geven.

Beide dingen zijn nml niet waar, heb het zelf gezien, Hercules mag zich schamen. Tis gewoon een Geforce2MX kaartje waar een Kyro2 chip op is geprakt, dus met diezelfde filters waar mensen zo op kotsen, waarbij die Kyro2 ook nog eens een slomere RAMDAC heeft (350MHz voor Geforce, 300MHz voor Kyro2).

En mocht het aan mijn moederbordje liggen: Waarom geven een Diamond Viper2, S3 Trio3D, S3 Trio64V2, onbekende Voodoo Banshee en S3 Virge/DX dan wel goed beeld?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op woensdag 13 februari 2002 15:33 schreef JeeDee het volgende:
Mijn kaart zit in een P4 systeem, en is er door een zaak ingezet, dat lijkt me wel ok.

Draai je op een refreshrate van 85 Hz of hoger? Bij mij lijkt het op erg lage refreshrate ook nog wel redelijk, echter 85 Hz moet mogelijk zijn dacht ik.
hiero een kyro2 op 1280*1024*85hz perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zijn de waarden, maar hoe kom ik daar op?

Wat omgeving van kaart betreft; MSI, intel 850, P4 en dus een monitor die alles makkelijk aankan.

Waarom kom ik dan niet op die waarden met een scherp beeldscherm, andere kaart kopen is ook best wel zonde.

Verwijderd

bump

Verwijderd

Topicstarter
Maar niemand die mij dan kan vertellen wat ik moet/kan doen om ook een scherp beeld met deze videokaart op een hoge resolutie te krijgen? :'(
Pagina: 1