Toon posts:

Monitor produceert irritant geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ongeveer 4 maanden oude monitor, LG 775 FT, produceert een irritant geluid. Eerst was het een heel hoge toon, die is verdwenen na verhogen refreshrate.
Nu komt er achter uit de kast een ratelend geluid, dat boven het geluid van de computer uit komt.

De zaak waar ik hem vandaan heb zegt dat ik het maar met LG moet regelen, maar daar ben ik het niet mee eens, daar staat niets over in de verkoopvoorwaarden. LG geeft je twee keuzes, of 2-3 weken wachten op een reparatie of direct een tweedehands gerepareeerd model terug. Allebei shit dus. Heeft iemand hier ervaring mee, en kun je wat bereiken bij LG?

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Volgens mij moet de winkel je nog helpen, tenzij je geen jaar gaarantie hebt maar als je monitor nog maar 4mnd oud is...

Trouwen, dat ratelende geluid uit je kast kan ook wel eens komen door een wat los zittende hdd. Tenminste dat was bij mijooit het probleem.

Signature

Verwijderd

met een beeldscherm heb je toch meestal 3 maanden garantie? In ieder geval zeker mee teruggaan naar de winkel

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

piepende geluid ligt niet aan je monitor maar aan je videokaart, geen idee wat en waarom de videokaart iets raars naar de monitor stuurt, maar kheb er zelf ook last van, hoge piep die niet weg gaat als je er een andere monitor achter gooit ;(

Verwijderd

Topicstarter
Voor die monitor heb ik een jaar garantie, dan is het toch aan de zaak om het te regelen dacht ik?

Dat geluid uit de kast, daarmee bedoel ik het geluid uit de achterkant van de monitor.

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 17:53
Ik denk dat de zaak dit moet regelen want veel geluid mag een monitor toch niet maken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb contact gehad met LG, ze zeggen dat het heel normaal is dat een zaak een klant direct doorstuurt naar LG. Het lijkt er bij LG op dat ze azen op mensen die monitoren laten repareren en dan een gerepareerd model van een ander meenemen. Ze noemen dit steeds als goede oplossing, en een reparatie duurt zelfs 3-4 weken, dus wil niemand.
Een tijdelijke monitor kan niet. Ook wachten op een gereapreerd model duurt een tijd.

Wat een slechte service!

Verwijderd

Topicstarter
Dus daar zijn we het over eens? De zaak waar ik hem heb gekocht wil zelfs niet eens een vervangende regelen :'(

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 16:22
Op donderdag 14 februari 2002 09:02 schreef JeeDee het volgende:
Dus daar zijn we het over eens? De zaak waar ik hem heb gekocht wil zelfs niet eens een vervangende regelen :'(
Zeer slechte zaak.

:( :( :(

Verwijderd

Topicstarter
idd slechte zaak, met zaak als homoniem :(

Verwijderd

Een hoge irritante piep wordt veroorzaakt door de hoog frequent voeding die aan het resoneren is. Ik heb hetzelfde in mijn monitor. Geen LG. Een tik tegen de zijkant wil wel eens helpen. Wat je ook kan doen is je kast open maken. Wel de stroom eraf. Even laten staan zodat de condensatoren zich kunnen ontladen (dus zeker een paar uurtjes) en dan voorzichtig bij de hoog frequent voeding alles even aandrukken. Ook op de achterkant van je beeldbuis.

Misschien ben je het dan kwijt.

Suc7
Pagina: 1