Toon posts:

[Java] Applet socket security *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben aan het werk met een applet wat sockets gebruikt deze applet heeft problemen wanneer hij de socketverbinding moet maken op een andere computer. Ik krijg dan access denied. Ik weet dat dit lokale socketverbindingen wel goed werken en dat java dit standaard bij applets uitzet. Heeft iemand een duidelijk voorbeeld van hoe deze beveiliging omzeilt kan worden?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een applet mag alleen verbinding maken met de server waarvandaan hij gedownload is. Als je met een applet dus met bv een irc server wilt verbinden, dan zul je op die irc server ook een webserver(tje) neer moeten zetten waarvandaan het applet gedownload kan worden.

Een aandere oplossing is om op de webserver waar het applet draait een proxy-achtige server te draaien zodat het applet via die proxy met een willekeurige server kan verbinden.

De derde mogelijkheid is met licentie achtig gedoe waarbij de gebruiker aan kan geven dat een applet meer rechten krijgt. Deze optie zal ik zelf nooit gebruiken omdat er altijd nettere oplossingen mogelijk zijn zonder dat je de gebruiker overal toestemming voor moet vragen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
heb je hier ook een voorbeeld van?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 13 februari 2002 09:29 schreef peehoo het volgende:
heb je hier ook een voorbeeld van?
Hoe letterlijk bedoel je dat? :+

Zie mijn huisje. 't Is dat ik de server applicatie uit heb staan, maar in principe kan die applet een verbinding opzetten met de (web)server (nahja, connect niet naar poort 80).

Opzich is het niet zo moeilijk hoor, zolang je maar op hetzelfde ip connect maakt het niets uit.