Toon posts:

[php] dir kopieren *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een php-script nodig die een hele dir van de ene naar de andere directory kopieerd..
dit heb ik met system, exec, en passthru geprobeerd, maar geen van deze commando's lijken te werken..
de webserver heeft trouwens alleen groepsrechten in de dir waar gescreven moet worden..
hoe kan ik met php kopieren (misschien onder de root user?)

alvast bedankt voor jullie reacties!

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Zet volgende keer ff [PHP] voor je topic titel zetten! :)

als er verder geen directorys onder zitten is het simpel toch?

dan kun je eerst dmet dirname() de dir naam pakken en op je eigen server maken, en dan alle files kopieren met copy().

moet wel te doen zijn dacht ik zo :)

als het echt een hele directory structuur is, moet je het bovenstaande in een handig lusje proppen :)

don't sue me if i'm wrong

edit:

Žnaar '

One's never alone with a rubber duck.

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Je kan ook een shell-programma oproepen dat deep copy's van directory's maakt, met bijv. system, exec e.d.

Ik weet niet precies meer welke programma's dat zijn, onder windows dacht ik XCOPY, onder linux moet je CP (oid) hebben, maar welke opties weet ik niet uit mijn hoofd.
Op woensdag 13 februari 2002 08:50 schreef NomaD het volgende:
donŽt sue me if iŽm wrong
Je draait zeker Linux? Ik heb ook last van dat probleem dat hij ' omzet in Z met zo'n ding erop... (en de " wordt een s) :?

Verwijderd

PHP:
1
2
3
<?
$dus = `cp -pR $sourcedir/* $targetdir`;
?>

• daaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

daaan

Brandweer Zoutkamp

Op woensdag 13 februari 2002 10:44 schreef elnino het volgende:
Je kan ook een shell-programma oproepen dat deep copy's van directory's maakt, met bijv. system, exec e.d.

Ik weet niet precies meer welke programma's dat zijn, onder windows dacht ik XCOPY, onder linux moet je CP (oid) hebben, maar welke opties weet ik niet uit mijn hoofd.
[..]

Je draait zeker Linux? Ik heb ook last van dat probleem dat hij ' omzet in Z met zo'n ding erop... (en de " wordt een s) :?
nee, NT4, maar hier heb ik een heel irri IBM toetsenbord :(

de ' zit hier boven de 0 grrrr

One's never alone with a rubber duck.

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 10:54 schreef fladder het volgende:
PHP:
1
2
3
<?
$dus = `cp -pR $sourcedir/* $targetdir`;
?>
http://www.php.net/system

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op woensdag 13 februari 2002 10:44 schreef elnino het volgende:
Verder OT erop doorgaand,
Zie de link die ik hier gaf in [topic=410050/1/100]

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 10:29
Zoiets heb ik dus met mijn linux bak...

Ikheb deze code:
PHP:
1
<?    $exec = "cp -a $abs_path/beheer/orgineel/ $abs_path/$naam/";    system($exec);?>

Maar hij kopieert de bestanden in de root van de te kopieeren directory en de directories maar niet de bestanden uit de sub directories... hoe los ik dit op? Als ik het commando uitvoor vanuit de prompt doet ie het wel...

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik gok dat het commando $exec niet goed in elkaar gezet is, maar moest je hiervoor nou een dit topic omhoogschoppen ??
Pagina: 1