Nokia mw1122 bereik vergroten tot tenminste 500 me

Pagina: 1
Acties:

• fb_slim
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik ben zo gelukkig geweest om het wlan gebeuren van nokia voor kpn te hebben getest en alle apparatuur nu gratis in huis staat. Nu wil ik alleen mijn bereik vergroten zodat ik 500 meter verderop met 1 mbit kan internetten. Goedkoper dan een nieuw adsl basic jaarabonnement. Kan ik daarom gewoon een antenne kopen zoals hier (de 7dbi):

http://www.orinocowireless.com/template.html?section=m61&page=112&envelope=97

de 7dbi heeft een range van 4 km op zijn max:

http://www.orinocowireless.com/upload/documents/Ranges.htm

en is niet al te duur:

http://www.nxgenstore.com/nxgen/itemdesc.asp?CartId=3586483MIFAW479&ic=848312591

alle raad is welkom!

• fb_slim
Weet er helemaal niemand iets?

• Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die 7DBi antenne van jouw is een netwerkverbreder, als je een straalantenne wil hebben die 4km haalt moet je de 14 DBi antenne hebben.
En als je goed hebt opgelet is de 14 DBi antenne de max antenne die je in nederland mag gebruiken.

Anyway
Als je deze antenne wilt kopen en gebruiken dan moet je dus hebben:
2* 7DBi antenne
2* Access Point

en dan nog stil blijven zitten, of je sluit je vehicle antennetje aan op je laptop :P dan red je 500 meter
Op woensdag 13 februari 2002 07:30 schreef fb_slim het volgende:
de 7dbi heeft een range van 4 km op zijn max:
Met je 14 DBi antennetje ja, ik zou nog maar even wachten met het prsenteren van je bevindingen aan KNP ;)

• fb_slim
waarom 2x access point? ik dacht dat het signaal van mijn antenne nu, gewoon wordt versterkt en de a40 kastjes dat signaal kunnen opvangen...hoe werkt het?

• Niet online
Die access-points zijn een soortement van hubs voor je netwerk en je moet die 7DBi antenne zien als router die 2 stukken netwerk aan elkaar knoopt.
Dus

WS ---> AP-ANT<--------->ANT-AP <--- WS

Dus jouw Netvistatjes hebben een AP nodig want die kaart kan zover niet zenden. Of je moet een antenne op jouw pc aansluiten maar wil je dat?

• fb_slim
waarom niet?

• Niet online
Nou als je dat wilt, dan kan je een Mobile vehicle antenna op je WL-kaart aansluiten en deze richten naar die 7DBi antenne en hoppa 500 meter it is. dus:

WS --->AP-ANT<---------VH-A<--- WS

• Niet online
schop,

yo heb je al iets gekocht of niet

• fb_slim
nog niet, ben net een beetje te lang blijven hangen in les deux alpes (er viel sneeuw, dan ga je voor de off piste ;-)

maar kan ik die mobile vehicle antenne en 7DBi antenne ergens in nederland kopen?

Als ik het goed begrijp vehicle antenne hier in mijn laptop wlan kaart pluggen. 7DBi antenne op het dak van het huis waar het modem staat?
Pagina: 1