Toon posts:

Groene streepies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Soms loopt het systeem vrijwel vast waarbij een paar verticale groene streepjes bovenin verschijnen, ongeveer ter grootte van een titelbalk. De cursor blijft in beeld totdat ik de muis beweeg (soms beweegt ie zelfs nog mee geloof ik), maar uiteindelijk verdwijnt ie ook. Ctrl+Alt+Del doet dan niets.

Het gaat om een ~4jr oud systeem, PII-350/64 RAM/Logitech Dual optical (met meegeleverde drivers)/Viper 770 (TNT2/32 RAM) met de naar ik meen laatste drivers van Diamond (ref. driver 4.12.01.0368)/Win98SE. Er zijn geen rare fratsen mee uitgehaald (niet overclocked en zo).

Vroeger werkte alles fijn en nu komt het nog steeds voor dat ik het ding 1-2 dagen lang aan laat staan en er niets gebeurt, terwijl een andere keer al na enkele minuten de boel vastloopt.

=================

Ik weet in feite niet eens of dit een videokaart-probleem is, maar in een search bleek dat groene strepen met van alles en nog wat in verband worden gebracht, inclusief videocarddrivers. Ik gebruikt die Diamond drivers echter al iets van 2 jaar of zo (sinds ik de kaart heb om precies te zijn) en het probleem bestaat nog niet zo lang; dit gebeurt ook niet tijdens spelletjes of opstarten zoals in andere gevallen waar ik over gelezen heb, maar gewoon tijdens alledaagse bezigheden.
Ik heb ook wel eens geprobeerd om standaard NVidia drivers erop te zetten, maar dat leidde ertoe dat ik in het geheel geen beeld kreeg (na een schone installatie van Windows), dus was ik teruggestapt op de oude Diamond drivers.

Dus, enig idee of het ook iets anders kan zijn dan drivers? En niet zeggen dat ik een nieuwe PC moet kopen :).

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52
geen groen / zwart monitor :)...

Eff serieus :), ik denk zelf dat je misschien de 12.xx versie moet hebben, die schijnen voor de TNT gemaakt te zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

koop een nieuwe pc
^^^^ daar is het probleem niet eens mee opgelost.
Ik herken dit probleem maar al te duidelijk. Het was bij mij ineens opgelost door de netwerk kaart in een ander slot te plaatsen. Daarna is het eigenlijk nooit meer terug gekomen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen netwerkkaart en het frustrerende is dat het een hele tijd prima heeft gewerkt en recentelijk begon het mis te gaan :?.

Hm... Hastec beveelt juist het volgende aan:

"Het beste kunt u gebruik maken van de Detonator 2 drivers (versie 5.xx). De Detonator 3 drivers (versie 6.xx) zijn namelijk meer geschikt voor de nieuwere generatie videokaarten van nVidia (bv de GeForce-serie), en schijnen qua performance minder te presteren bij de Viper 550/700, dan de Detonator 2 drivers."

Die driver die ik toentertijd had geprobeerd was eentje uit de 6.xx serie. Ze reppen met geen woord over 12. Ik ga het wel ff proberen met 12, misschien helpt het. Duurt eeuwen voor je die krengen gedownload krijgt op een platte telefoonverbinding :Z.

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Je draait zeker windows ME? Daar had ik dat probleem namelijk ook. Volgens ligt het aan je geheugen, als ik mijne namelijk lager zetteh in de bios, dus Cas3, 100Mhz, deed ie et meestal wel goed. Zet in ieder geval je settings niet te hoog in je bios, daar houdt ME niet van...

Maar echt verholpen was et nooit, vandaar dat ik ook alleen nog maar w98 en w2000 draai :)

Signature?