Toon posts:

Unable to mount , en partitie is verdwenen, Help!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had op mijn HD twee partities, alle twee Fat32 en Win98.
Nu heb ik laatst Linux Mandrake 8.1 geinstalleerd, en deze schijf ruimte van mijn C-schijf (windows) partitie laten wegnemen voor linux.

Alles werkte, linux en win98, tot op een dag Win98 crashde op een spel (quake3, die stond op D partitie) en ik moest resetten. Nu geeft Linux de volgende error:

hda5: bad access: block=2, count=2
end_request:I/O error, dec 03:05(hda), sector2
EXT2-fs:unable to read superblock
Kernel panic: VFS: Unable to mount fs on 03:05

Ik ben een newbie wat linux betreft, en weet niet wat dit betekent.

Windows98 start nog wel op, alleen, (en dat is het probleem) Hij ziet geen D-partitie meer, en daar staat belangrijke informatie op.
Weet iemand een methode om deze informatie van deze schijf te krijgen?

HELP!!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:02
Als ik het goed begrijp heb je dus 3 partities nu??, probeer eens te booten met je botflop of anders met de cd en linux rescue. En dan proberen die d schijf te mounten.

Kun je tenminste je belangrijke info er effe afhalen, en probeer daarna eens fdisk /dev/hda en vervolgens de partitietabel te herstellen. Mischien dat het dan gaat lukken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geboot met de rescue optie van de linux CD, dan kan ik nog steeds niet de D-schijf mounten (zelfde error).

Ik heb mijn oorspronkelijke partitie tabel niet gebackuped, dus weet ook niet de informatie hiervan.
Bestaat er een optie om de tabel te herstellen, zonder dat je een backup tabel hebt?
als ik de partities verify, dan geeft hij de volgende error:
Total allocated sectors -1709770186 greater than the maximum 25414830.

Nog een suggestie om bij deze partitie te komen?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 13 februari 2002 00:57 schreef TempesT het volgende:
hda5: bad access: block=2, count=2
end_request:I/O error, dec 03:05(hda), sector2
EXT2-fs:unable to read superblock
Kernel panic: VFS: Unable to mount fs on 03:05
Hmm, het lijkt erop dat de schijf niet lekker meer is (zie de I/O error). Er zijn toch van die bootflops die op badblocks kunnen testen?