Toon posts:

A7V266-E bios reset zich tegenwoordig steeds.

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn A7V266-E mobo een maand.
Laats had ik mijn bios verkeerd ingesteld, toen moest ik dus mijn bios resetten.
Ik heb dus op de CLR_RTC een jumper gezet, en er toen weer afgehaald. Dat werkte, maar als ik nu de spanning van mijn systeem er af haal, reset de bios zich steeds. Als ik gewoon WindowsXP restart is er niets aan de hand.

Het ligt dus vast niet aan de batterij.. Pls help, dit is irritant |:(

Verwijderd

bios flash?

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Heb ik ook last van, bij een cold boot komt hij in de bios. Dan zijn de FSB en de Vcore op de default waarden gezet. Dan stel je alles goed in en gebeurt het soms zelfs nog een keer.
Ik had hier pas problemen mee sinds bios versie 1005. Alle beta's en de final. Dat geld ook voor de 1006 versies. Met 1004B had ik nog nooit problemen gehad tot ik gisteren mijn pc aandeed, toen kwam hij ook in de bios namelijk.
Bios 1007 beta 1 heb ik nog niet geprobeerd, omdat 1004B eigenlijk altijd goed was bij mij.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, en als je een andere oplossing vind, laat het dan weten. Dan heb ik er ook nog iets aan.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Maybe batterijtje vervangen

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op woensdag 13 februari 2002 11:04 schreef tiesto2tiesto het volgende:
Maybe batterijtje vervangen
Das wel een goed idee misschien, zal het eens proberen. heb toch genoeg van die dingen liggen op me werk.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Ja op mijn A7V266-e begon dit ook. En toen wat andere ellende en nu..ligt hij bij de leverancier..... :r

Naar mijn mening is dit echt het slechtste ASUS board ooit; terwijl ik er toch heel wat gehad heb.(P2B, P3B, MELC, cuBX, cuSL2-c, P4T, A7v, A7V-e) Nu bedenk ik me dat de A7V rev 1.01 ook een drama was. De A7V-e die ik ook heb is wel een topboardje.

Voortaan eerst een paar revisies afwachten. Er schijnt nu ook een A7V266-e rev 2.0 te zijn, die wel echt goed is.

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik heb er geen last van, maar het schijnt inderdaad een fout met het bord te zijn, gewoon even asus NL bellen of mailen denk ik, normaal moet dit omgeruild kunnen worden.

Freelance tweaker

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 11:22 schreef Michaeltjuh het volgende:
Ja op mijn A7V266-e begon dit ook. En toen wat andere ellende en nu..ligt hij bij de leverancier..... :r

Naar mijn mening is dit echt het slechtste ASUS board ooit; terwijl ik er toch heel wat gehad heb.(P2B, P3B, MELC, cuBX, cuSL2-c, P4T, A7v, A7V-e) Nu bedenk ik me dat de A7V rev 1.01 ook een drama was. De A7V-e die ik ook heb is wel een topboardje.

Voortaan eerst een paar revisies afwachten. Er schijnt nu ook een A7V266-e rev 2.0 te zijn, die wel echt goed is.
Ik heb nog geen echte problemen gehad, behalve het niet kunnen instellen van de MP op de 'Palomino'-setting. Misschien heb jij een eerdere revisie? Ik heb 1.07.

De support van ASUS vind ik uitermate zwak. Elke week gooien ze weer een nieuw BIOS het net op, zonder te zeggen wat de verbeteringen zijn t.o.v. de vorige. Misschien willen ze de tekortkomingen verdoezelen of zo? De ASUS homepage FAQ loopt wat mij betreft achter en de site zelf is maandenlang een zootje geweest. |:(

Ik heb m'n systeem nog niet verder dan FSB 163 stabiel kunnen krijgen. System:SDRAM op 133:100 werkt ook niet, terwijl ik wel op 1680 Mhz (10,5*160) heb kunnen booten. Met of zonder kaarten maakt niet uit, dus waarschijnlijk zit ik gewoon op het maximum dat dit bord aankan. :(

Wat is de andere ellende die je noemt? Kan ik me tenminste voorbereiden op wat komen gaat... ;(

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-05 21:34
Op woensdag 13 februari 2002 16:25 schreef Mace33 het volgende:

[..]

Ik heb nog geen echte problemen gehad, behalve het niet kunnen instellen van de MP op de 'Palomino'-setting. Misschien heb jij een eerdere revisie? Ik heb 1.07.

De support van ASUS vind ik uitermate zwak. Elke week gooien ze weer een nieuw BIOS het net op, zonder te zeggen wat de verbeteringen zijn t.o.v. de vorige. Misschien willen ze de tekortkomingen verdoezelen of zo? De ASUS homepage FAQ loopt wat mij betreft achter en de site zelf is maandenlang een zootje geweest. |:(

Ik heb m'n systeem nog niet verder dan FSB 163 stabiel kunnen krijgen. System:SDRAM op 133:100 werkt ook niet, terwijl ik wel op 1680 Mhz (10,5*160) heb kunnen booten. Met of zonder kaarten maakt niet uit, dus waarschijnlijk zit ik gewoon op het maximum dat dit bord aankan. :(

Wat is de andere ellende die je noemt? Kan ik me tenminste voorbereiden op wat komen gaat... ;(
Oh wat erg, een fsb van maximaal 163 :z
:+

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 19:59 schreef SandeR het volgende:

[..]

Oh wat erg, een fsb van maximaal 163 :z
:+
Typische reactie van een ASUS mobo tester... :P :+

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 21:23 schreef Mace33 het volgende:

[..]

Typische reactie van een ASUS mobo tester... :P :+
Eeejjjj....pas op he, er zijn meer Asus medewerkers hier.... :+

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 21:57 schreef The Emperor het volgende:

[..]

Eeejjjj....pas op he, er zijn meer Asus medewerkers hier.... :+
Als ik rev. 1.07 voor 2.0 mag omruilen praten we nergens over. *D

Verwijderd

Ik heb/had ook 1.07 :r

Ik zag dat er ook een A7V266-e EX of zo iets is. Met temp beveiliging.

Ben benieuwd.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op woensdag 13 februari 2002 22:25 schreef Mace33 het volgende:

[..]

Als ik rev. 1.07 voor 2.0 mag omruilen praten we nergens over. *D
Dan wil ik ook ruilen :)

Ik heb waarschijnlijk revisie 1.0 ofzo. Ik heb het board namelijk gekocht bij informatique, was de eerste en enige die hem verkocht op dat moment. Voor 500 gulden. Een week later was hij al voor 425 verkrijgbaar en bij meerdere zaken.
Volgens mij was ik ook de eerste hier op het forum die het boardje had, uit nederland dan. Er waren wel 2 mensen die hem uit duitsland hadden.

Verwijderd

Op donderdag 14 februari 2002 11:24 schreef TD-DMZ het volgende:

[..]

Dan wil ik ook ruilen :)

Ik heb waarschijnlijk revisie 1.0 ofzo. Ik heb het board namelijk gekocht bij informatique, was de eerste en enige die hem verkocht op dat moment. Voor 500 gulden. Een week later was hij al voor 425 verkrijgbaar en bij meerdere zaken.
Volgens mij was ik ook de eerste hier op het forum die het boardje had, uit nederland dan. Er waren wel 2 mensen die hem uit duitsland hadden.
En blij dat je nu bent! Ik heb een Epox besteld. Voor mij geen Asus meer.

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op donderdag 14 februari 2002 11:27 schreef Michaeltjuh het volgende:

[..]

En blij dat je nu bent! Ik heb een Epox besteld. Voor mij geen Asus meer.
lol, daar doelde ik dus op. Ik ga als ik dit verkocht heb ook voor een ander merk. Alleen dan twijfel ik tussen epox en abit..

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 10:55 schreef TD-DMZ het volgende:
Heb ik ook last van, bij een cold boot komt hij in de bios. Dan zijn de FSB en de Vcore op de default waarden gezet. Dan stel je alles goed in en gebeurt het soms zelfs nog een keer.
[..]
Doet ie dat ook op FSB 133 i.p.v. 167? Wat je beschrijft herken ik wel, maar alleen als ik de FSB te ver overklok...

Verwijderd

Topicstarter
Hmz.. ik ga m'n mobo toch maar verkopen denk ik.
Er past niet eens een pci kaart in de derde pci gleuf, er zit daar zo'n kut connector.. meer mensen last van?
kga maar een epox kopen van m'n studiefinancering :P
Pagina: 1