Toon posts:

ata100/udma 5 in raid controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van een advance 29101 ata100/raid controller(highpoint370).Hierop aangesloten heb ik op beide ide aansluitingen middels een 80 aderige kabel een IBM 46gb ata100 schijf hangen(raid 0).NU heb ik een score in sisoft sandra van slechts 21000.Ik heb een utility progje van highpoint geinstaleerd en wat zie ik dan dat de primairy master disc ata100 zou zijn en de secundairy master een ata33 zou zijn.Nu staat in de bios van de controller de ene op udma5(disk mode)en de andere op udma2 Maar die laatste kan ik niet op udma 3,4,of 5 zetten alleen maar op 0,1of 2 de eerste kan wel van 1 tm 5.
Is udma 2 nu ata33 en udma 5 ata100.En waarom kan ik deze niet verzetten.

Ps.wat zijn die PIO instellingen voor iets.

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:59
PIO is van nog voor DMA, zuipt cpu, en is trager.

misschien dat je kabel voor de secondary geen 80-aderige kabel is/wordt gedetecteerd... heb je ze al gewisselt? werkt het dan nog niet, wissel de schijven.

Is het dan nogsteeds brak op de secondary, is je raid-controller stuk, anders een schijf of de kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze gewisseld de primary op de secundairy en vica versa.Kon toen wel allebij de schijven op UDMA 5 zeten.Maar de score in SSandra blijft slechts rond de 21000 hangen.