Wil geen toetsenbord op de computer

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Matroxcool
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 22:41
Ik heb een Compaq computer die ik wil gebruiken als
mp3 speler in de auto.
Nu kan ik alleen niet in de bios uitschakelen dat hij niet moet zeuren als er
geen toetsenbord op aangesloten is. Maar ik wil dus geen toetsenbord!! Want ik
bestuur alles via afstandsbediening. Weet iemand hoe ik een dummy kan maken
zodat hij denkt dat er een toetsenbord op aangesloten is??

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt in principe een PS/2 aansluiten op de keyboardaansluiting, zonder dat daar een heel keyboard aanhangt.

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-08 20:28
kabel afknippen en stekker erin doen :)

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:24

vinnie1908

Appel != peer

Wat is het toch soms makkelijk :7

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• Matroxcool
Op woensdag 13 februari 2002 01:17 schreef dodemaa het volgende:
Zul je geen draden door moeten verbinden dan?

Verwijderd

in de bios kunde daar instellen halt on ... dacht ik.

Als ge daar none of zoiets zet, kunde wel booten zonder keyboard.

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op woensdag 13 februari 2002 01:17 schreef dodemaa het volgende:
Dat werkt niet vrees ik want er wordt een spanning of weerstand gecontroleerd.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op woensdag 13 februari 2002 09:25 schreef C4NDYM4N het volgende:

Hij zegt dus net dat dat niet kan. Het is een Compaq en die hebben altijd een beetje een eigenwijze bios.

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-07 06:20
Op woensdag 13 februari 2002 00:27 schreef Matroxcool het volgende:
Ik heb een Compaq computer die ik wil gebruiken als
mp3 speler in de auto.
Nu kan ik alleen niet in de bios uitschakelen dat hij niet moet zeuren als er
geen toetsenbord op aangesloten is. Maar ik wil dus geen toetsenbord!! Want ik
bestuur alles via afstandsbediening. Weet iemand hoe ik een dummy kan maken
zodat hij denkt dat er een toetsenbord op aangesloten is??
Zeg, hoe heb jij een en ander trouwens in je hoofd om alles aan te sluiten en te bedienen van de bestuurdersstoel? Waar haal je 220v vandaan? Wat voor ab gebruik je hiervoor? Dit omdat ik een tijdje terug ook van plan was om zoiets uit te voeren (HP Vectra met Red Hat 6.1 in een mdf box in de kofferbak). Het plan strandde destijds helaas door tijdgebrek.

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Op woensdag 13 februari 2002 09:25 schreef C4NDYM4N het volgende:

praat normaal :P
gekke belg, tis enne Compaq ge weet toch dat men daar gene instellingen kunt maken... :P :+

Freelance tweaker

• Matroxcool
Op woensdag 13 februari 2002 11:59 schreef HaveBlue het volgende:

[..]

Zeg, hoe heb jij een en ander trouwens in je hoofd om alles aan te sluiten en te bedienen van de bestuurdersstoel? Waar haal je 220v vandaan? Wat voor ab gebruik je hiervoor? Dit omdat ik een tijdje terug ook van plan was om zoiets uit te voeren (HP Vectra met Red Hat 6.1 in een mdf box in de kofferbak). Het plan strandde destijds helaas door tijdgebrek.
Ik heb een inverter bij de lokale electroboer gehaald.
Da's gewoon een omvormer van 12v naar 220v. Maximaal 300W, heb alleen 1 probleempje nog ermee en dat is dat ie op mijn versterker bromt over de boxen. Heb 'm op een andere getest en daar was ie wel goed op. Al ik 'm aard aan de massa is het iets minder maar toch hou ik de brom.

Wat de toetsenbord betreft, ik had nog een oude ps/2 muis liggen en die erop. Nu denkt ie ook dat er een toetsenbord op aangesloten zit. Die muis stop ik gewoon in de kast :).
Probleem opgelost.

edit:
Ik heb nog niet verteld hoe ik alles dus ga bedienen. Nou heel eenvoudig, gewoon met een afstandsbediening. Daarmee kan ik winamp (voor de mp3's en videobestanden) en powerdvd mee besturen. Zo'n ontvanger kun je zelf heel makkelijk maken, of als je geld teveel hebt kopen. BIJNA elke afstandsbediening werkt er op.

Ik heb een breedbeeld tft schermpje besteld van 7", daar kun je dan alles goed op zien. Hoop dat het zo een beetje duidelijk is voor je

• Sine
  • Laatst online: 12:46
Ik heb dat een keer gehad met een Freesco bak
wilde ik ook geen toetsenbord aan hangen

oplossing :

Sloop een oud keyboard en haal het printje met de controller er uit

sluit dat printje aan op je keyboard aansluiting

opgelost

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Wat ik mij afvraag: Kan een HDD wel tegen al het hobbelen en stoten van zo'n auto??

(HDD crash?)

Over het keyboard: In zo'n standaard keyboard zit maar een heel klein controller printje, ongeveer 5 bij 8 cm.
Even in isolatie plakband wikkelen, en klaar :7

• Matroxcool
Op woensdag 13 februari 2002 14:29 schreef User2001 het volgende:
Wat ik mij afvraag: Kan een HDD wel tegen al het hobbelen en stoten van zo'n auto??

(HDD crash?)

Over het keyboard: In zo'n standaard keyboard zit maar een heel klein controller printje, ongeveer 5 bij 8 cm.
Even in isolatie plakband wikkelen, en klaar :7
De hd zit in dik schuimrubber, ik probeer het eerst met een 4,3 gb. Als die het niet kan hebben zal ik een andere oplossing moeten vinden, een 2,5" hd ofzo die kan wat meer tegen stoten toch?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 17:46 schreef Matroxcool het volgende:

[..]

De hd zit in dik schuimrubber, ik probeer het eerst met een 4,3 gb. Als die het niet kan hebben zal ik een andere oplossing moeten vinden, een 2,5" hd ofzo die kan wat meer tegen stoten toch?
De 2,5" HD's (Veelwel gebruikt voor laptops) zijn gemaakt voor computers die veel verplaatst worden (laptops enzo) dus indirect kunnen ze wel meer tegen hobbelen (heb een laptop wel eens zien vallen die vervolgens helemaal geen schade had). Maar zoveel beter zijn die 2,5" HD's niet, denk niet dat als je deze 50x laat vallen echt geen schade heeft want ze kunnen er niet helemaal tegen.

Als ik jou was zou ik kijken voor een goedkope 2de hands 2,5" HD en die ook goed doen in schuinrubber e.d., die 2de hands 2,5" HD's kan je gewoon krijgen bij de T.net V&A. (voor nieuw kan je btw naar de pricewatch surfen ;)

Verwijderd

je hebt ook van die splitters van ps/2 naar serieel prop die er in en je probleem is volgens mij opgelost

• Matroxcool
Op woensdag 13 februari 2002 18:12 schreef enigma het volgende:
je hebt ook van die splitters van ps/2 naar serieel prop die er in en je probleem is volgens mij opgelost
Allemaal bedankt voor de reacties, maar zoals ik al zei heb ik het nu al opgelost. Omdat jullie begonnen over stekker er in en klaar, dacht ik ow dan doe ik gewoon een oude muis er op. En voila geen foutmelding meer :)

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 20:38 schreef Matroxcool het volgende:

[..]

Allemaal bedankt voor de reacties, maar zoals ik al zei heb ik het nu al opgelost. Omdat jullie begonnen over stekker er in en klaar, dacht ik ow dan doe ik gewoon een oude muis er op. En voila geen foutmelding meer :)
;)
ik lees bijna noot het hele topic door

foei enigma :P
Pagina: 1