Toon posts:

[flash] editten per layer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Flash new-b hier :)

Ik ben begonnen aan mn eerste flash filmpje, na wat tuts doorgelopen te hebben.
Nu stuit ik echter op een probleem. Ik wil graag een image aanpassen, maar graag maar een keer, ipv 30x aanpassen frame voor frame.. mis ik ergens een optie?
Ik weet dat ik de library aan zou kunnen passen, maar ik heb hem uit de library gehaald en toen aangepast, en toen gecopy't naar de volgende frames.
Kortom, hoe maak ik aanpassen aan een image die voor de hele layer gelden?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13
Rechter-muis-klik op het bestandje wat je wilt updaten (in de Library) Klik Update. Selecteer het nieuwe bestand. Klik op OK. Klaar is Kees. HTH :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

dat kan dus niet, tenzij het een graphic, mc, button, want dan pas je hem dus aan in de graphic,mc of button maar dat komt op het zelfde neer als wat je zelf al aan oplossing had bedacht.

• Willem
Hij heeft het over 'een image'. Dan neem ik toch echt aan dat het om een bitmap gaat. En die hoef je echt niet frame voor frame te updaten. Gewoon 1x in de Library, klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 00:28 schreef willem169 het volgende:
Rechter-muis-klik op het bestandje wat je wilt updaten (in de Library) Klik Update. Selecteer het nieuwe bestand. Klik op OK. Klaar is Kees. HTH :)
ja had ik gezien.. maar mijn probleem is dus dat wat ik wil niet hetzlefde is als in de lib.
nu kan ik wel die libfile editten en dan updaten, maar ik zocht meer naar een optie "wijzigingen gelden voor alle frames" maargoed.. ik begrijp dat ik weer te lui ben en gewoon die ene lib-file moet aanpassen :)

• Willem
el_dudeness:
ja had ik gezien.. maar mijn probleem is dus dat wat ik wil niet hetzlefde is als in de lib.
nu kan ik wel die libfile editten en dan updaten, maar ik zocht meer naar een optie "wijzigingen gelden voor alle frames" maargoed.. ik begrijp dat ik weer te lui ben en gewoon die ene lib-file moet aanpassen :)
Aah... dus niet een wijziging in een bestandje -als ik het goed begrijp- maar een wijziging in een handling? Correct me if I'm wrong... En ja, die zul je allemaal handmatig moeten wijzigen, tenzij je AS functies gebruikt :)

Verwijderd

Topicstarter
willem: vuk.

volgens mij ben ik niet helemaal sapdrinkenderwijs goed bezig geweest :)

thx btw.

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:51

nxt

volgens mij bedoel je de 'edit multiple frames' functie
dat is een van de icoontjes in de buurt van die balk met layers,
daarmee kun je meerdere (aaneengesloten) frames selecteren, en die dan tegelijkertijd zien & editen (voornamelijk vergroten & verkleinen)
Pagina: 1