Toon posts:

waarom niet ook een apart linux forum?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mij lang geleden al een keer aangemeld op tweakers.net. Wat ik nog niet snap waarom er nog geen linux software groep is. Zoals de "Windows Operated Systems Alleen voor Windows." groep, en zou je er niet duidelijker het woord M$ bijkunnen zetten, want mijn linux computer draait ook met een grafische user interface vol met windows.
Ook met het oog op het steeds groter groeiende aantal linux gebruikers lijkt mij dit handig, om te voorkomen dat je je zelf uit de markt drukt.

Ik kon over dit probleem nog geen thread vinden, en mocht de thread er wel zijn kan de semafoor er dan voor zorgen dat deze thread ook procestime krijgt.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op dinsdag 12 februari 2002 23:58 schreef gido-e het volgende:
Zoals de "Windows Operated Systems Alleen voor Windows." groep, en zou je er niet duidelijker het woord M$ bijkunnen zetten, want mijn linux computer draait ook met een grafische user interface vol met windows.
'Windows' staat in de forumnaam als zijnde een merknaam van een product, niet als een normaal zelfstandig naamwoord, anders had het wel 'Het GUI-forum' ofzo geheten :)

En het aantal topics in NOS is niet voldoende om het in Linux, BSD, MacOS etc. groepen op te delen. Dit is dus het juiste forum voor als je Linux-vragen :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Als er een splitsing komt tussen Linux / rest zal met name het rest aandeel veel te klein zijn om een eigen forum te kunnen bevolken :)

Ik denk dat de huidige verdeling op dit moment prima is :)

--> LA :P

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kijk, als je zo'n vraag stelt moet je natuurlijk wel serieus stellen, dat je meteen begint met M$ is natuurlijk niet al te verstandig.

edit:

Dat jij je er trouwens aan stoort ?!?, je heb de laatste 60 dagen maar één topic geplaatst ?!?, zo te zien kom je niet zo vaak op dit forum (kan het natuurlijk mis hebben dat jij alleen maar onderwerpen leest en nooit een reactie geeft of iets zelf start).

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Verwijderd

[forum=23] -> [forum=15]
+ topictitel wat duidelijker gemaakt.

Zoals het nu gaat is het prima. Een jaar geleden bestond het NOS-forum nog niet eens.

Het merendeel van de vragen zijn inderdaad GNU/Linux gerelateerd. Echter de UNIX (BSD) vragen sluiten perfect hierbij aan, aangezien GNU/Linux en de verschillende UNIX-varianten veel van elkaar weg hebben.

Dan blijven er nog de andere OS-en over. Er zijn niet genoeg vragen daarover om een eigen forum te rechtvaardigen i.m.o.

Het is wel zo dat NOS steeds drukker wordt. Als het echt enorm druk wordt, dan wordt het tijd om eens na te gaan denken over een eventuele oplossing. Ik denk echter niet dat het spoedig zo ver zal komen

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 11:14
en zou je er niet duidelijker het woord M$ bijkunnen zetten
M$ is geen woord. Niet eens een afkorting. Het zijn twee tekens, tot mijn grote ergernis eindeloos gebezigd door lui die de hoop nog niet opgegeven hebben dat Linux ooit een DirectX toepassing zal draaien, of dat het OS ooit een weg zal vinden van de geekscene naar algemene bekendheid.

nofi :+
Sorry ik kan daar niet tegen (M$).

Ook even ontopic: zoals het nu is, is het prima.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Inderdaad, zoals het nu is, vind ik het prima. Nieuw forum? Neuh. Als we linux uit NOS schrappen, blijven er vrijwel geen topics over :o

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Captain Pervert
Palm OS :Y)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Op woensdag 13 februari 2002 01:20 schreef Captain Pervert het volgende:

[..]

M$ is geen woord. Niet eens een afkorting. Het zijn twee tekens, tot mijn grote ergernis eindeloos gebezigd door lui die de hoop nog niet opgegeven hebben dat Linux ooit een DirectX toepassing zal draaien, of dat het OS ooit een weg zal vinden van de geekscene naar algemene bekendheid.

nofi :+
Sorry ik kan daar niet tegen (M$).

Ook even ontopic: zoals het nu is, is het prima.
Hulde! My thoughts exactly 8-)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 11:42 schreef ErectionJackson het volgende:

[..]

Hulde! My thoughts exactly 8-)
Kunt u die even uitleggen :?

De 2 dingen die daar genoemd worden zijn namelijk al lang waarheid aan het worden ;)

Of gaat het puur en alleen om het woordje M$ ?

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Op woensdag 13 februari 2002 11:44 schreef nelske het volgende:

[..]
Of gaat het puur en alleen om het woordje M$ ?
Dat is bloedjeirri. Als je Linsux schrijft krijg je (bij wijze van spreken) een OW, als je M$ heel stoer (NOT!) tikt word je (wederom bij wijze van spreken) de hemel ingeprezen.

De officiële afkorting voor Microsoft is MS, niet M$, da's iets voor kleine kids, dan is het leuk. Boven de 5 jaar is het alleen pathetisch en bovenal zielig.

Uiteraard is alles hierboven mijn persoonlijke mening.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Ben ik helemaal met je eens.

Echter hierboven worden redenenen aangevoerd voor dat woordje die niet op de waarheid berusten ;)

Verwijderd

Topicstarter
whahah dat er nog steeds mensen zijn die zig vast klampen aan M$, en die de $ teken kinderachtig vinden. Het is nu eenmaal een feit, M$ wil niet dat jullie een goed OS hebben. Zij willen dit: $. En het liefst zo veel mogelijk.

Maar ik begrijp dus uit jullie reacties dat jullie een apparte linux topic niet zien zitten, maar de mensen die dat niet zien zitten draaien die soms met een M$ OS of met een Linux OS? Want mensen met een M$ OS kunnen hier geen mening over hebben. Omdat zij niet in dat forum zullen kijken, en mogen zij ooit gaan overstappen, dan is het al mooi geordend.

Verder dacht ik dat de meeste freaks (tweakers) wel met een linux (UNIX) OS zouden werken. Mijn idee over M$ OS is namelijk, niks is gedocumenteerd, je mag niks instellen, kan je er niet op klikken kun je het niet instellen. enz....

ik kan nog wel langer door typen maar wacht ff wat reacties af.

• FireSNAKE
  • Laatst online: 16-10-2024
gido-e ga nou ff slapenn ofzo er zijn gewoon niet genoeg mensen die linux gebruiken ennuh er is zat documentatie te vinden op internet zelf

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Gido-e, jij begon deze thread omdat je graag een onderscheid wilt tussen MS-OS'en, Linux en andere OS'en. Of dat nou een redelijk voorstel is of niet wil ik even in het midden laten, maar om Microsoft onmiddelijk negatief te benaderen door 'M$' in een forumtitel te schrijven komt de kwaliteit van discussies in dat forum absoluut niet ten goede.

Bovendien vind ik een discussie over de samenhang tussen kwaliteit en commercialiteit absoluut niet relevant in dit topic. En door deze discussie hier te voeren wordt het originele onderwerp (creatie van aparte fora) vergeten (en heb je een vrij grote kans op een Afbeeldingslocatie: http://213.239.154.15/forum/2.gif).

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 19:34 schreef gido-e het volgende:
hey dude, das een troll :P
met een kern van waarheid :X

• Captain Pervert
whahah dat er nog steeds mensen zijn die zig vast klampen aan M$, en die de $ teken kinderachtig vinden. Het is nu eenmaal een feit, M$ wil niet dat jullie een goed OS hebben. Zij willen dit: $. En het liefst zo veel mogelijk.

Maar ik begrijp dus uit jullie reacties dat jullie een apparte linux topic niet zien zitten, maar de mensen die dat niet zien zitten draaien die soms met een M$ OS of met een Linux OS? Want mensen met een M$ OS kunnen hier geen mening over hebben. Omdat zij niet in dat forum zullen kijken, en mogen zij ooit gaan overstappen, dan is het al mooi geordend.

Verder dacht ik dat de meeste freaks (tweakers) wel met een linux (UNIX) OS zouden werken. Mijn idee over M$ OS is namelijk, niks is gedocumenteerd, je mag niks instellen, kan je er niet op klikken kun je het niet instellen. enz....

ik kan nog wel langer door typen maar wacht ff wat reacties af.
*zucht*

Als ik er achterkom dat jij OOIT een spel speelt, muziek componeert, een CD brandt, Photoshopt, probleemloos en gebruiksvriendelijk internet of zelfs maar Windows op je PC hebt staan, ben je een grote huichelaar. Bij zo'n troll verwacht ik dan ook dat jij alles doet in Linux. Zo niet, heb je geen recht om hier te komen blaten.

//edit

Linux zal op deze manier nooit serieus genomen worden als er zo kinderachtig over gedaan wordt door contactgestoorde geeks met hun M$ blabla.

Ik heb zelf en half jaar Linux op m'n PC gehad maar het beviel me voor geen meter. Ondersteuning nul en gebruiksvriendelijkheid nul. Toch weet ik dat het zeer geschikt is voor servertoepassingen en dergelijke (alhoewel ik dan nog Win2k zou prefereren vanwege het gevoel in een Mercedes te rijden in plaats van een Lada waarvoor geen enkele dealer reserveonderdelen heeft). Het is jammer, echt. Linux verdient meer aandacht, maar die aandacht wordt op een totaal verkeerde, rebelse en schenenschoppende manier gevraagd en dat werkt alleen maar averechts.

Verwijderd

En dat heeft Bill Gates je hoogst persoonlijk tijdens de pauze vertelt?
Want mensen met een M$ OS kunnen hier geen mening over hebben. Omdat zij niet in dat forum zullen kijken, en mogen zij ooit gaan overstappen, dan is het al mooi geordend.
Flauw: Dualboot?
Zo zo... :z

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik ff zeggen dat ik voor een apparte linux topic ben.

ff reageren op Captain Pervert
Als ik er achterkom dat jij OOIT een spel speelt, muziek componeert, een CD brandt, Photoshopt, probleemloos en gebruiksvriendelijk internet of zelfs maar Windows op je PC hebt staan, ben je een grote huichelaar. Bij zo'n troll verwacht ik dan ook dat jij alles doet in Linux. Zo niet, heb je geen recht om hier te komen blaten.

Ja ik speel spellen, ik maak geen muziek, ik brnad cd's, ik gebruik een soort van Photshop, ik internet probleemloos en gebruiksvriendelijk.

Uit mijn ervaring is het nu eenmaal zo dat spellen beter onder linux draaien dan onder een M$ OS. Minder fps, maar toch minder schokken!. Hoe dat komt don't ask me.

Ik luister wel mp3's enz maar maak zelf geen muziek.
CD's branden onder linux ofcourse.

Photoshop, Nee geen photoshop doe mij maar GIMP (open source vergelijkbaar met photoshop).
Ik internet probleemloos en gebruiksvriendelijk!, ik hoef mij niet druk te maken om vb-scripts blabla virussen.Om te internetten gebruik ik tegenwoordig netscape 6.2.1
Ik heb een M$ OS op mijn computer staan, ik verdien mijn geld met het maken van software. Als ik een programma moet schrijven voor een M$-OS dan maak ik gebruik van de mfc klassen, en gebruik M$ Visual studio 6.0 (c++).

Mijn vraag was dan ook alleen maar als je niet een appart linux topic moest maken. tot nu toe lijkt de meerderheid hier nog niet klaar voor.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

gido-e: ik wil me niet met jullie meningsverschil bemoeien, maar het gebruik van de [quote] tag maakt je post wel een stuk beter leesbaar ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

gido-e ik snap absoluut niet waarom je dit topic nou een dergelijke wending moet geven. Je schopt nu je eigen ruiten in :X

Zoals gezegd bestaat NOS bijna alleen uit GNU/Linux vragen. Ik denk dat het aantal vragen daarover zelfs >95% is. (Unices meegerekend)

Het restant zou dus geen eigen forum rechtvaardigen. Waarom dit nu ineens over moet slaan op een MS versus Linux discussie met de bijbehorende foutieve vooroordelen van beide partijen (helaas is het voor een hele hoop mensen nog lastig om objectief te oordelen in dat soort discussies heb ik de laatste jaren wel geleerd) is mij dan ook een compleet raadsel. Daar ging dit hele topic niet over namelijk.

Windows heeft net zo goed haar sterke kanten als GNU/Linux dat heeft. Voor de ene is het ene OS beter en voor de andere het andere OS. Waarom moet iemands mening in dit soort discussies toch altijd met halve argumenten door andermans strot heengedrukt worden?

De heren Windows critici proberen elke strohalm aan te grijpen om MS door het slijk te halen, veelal met half ware argumenten.
De heren GNU/Linux critici hebben vaak niet eens genoeg ervaring (is mijn ervaring) met het OS om gedegen uitspraken te doen en komen vaak met achterhaalde feiten aanzetten. Dit zal gok ik altijd wel zo blijven.

Helaas zijn dit soort discussies dan ook maar zelden interessant door het niveau dat automatisch bij dit soort discussies komt kijken :X

nelske heeft gesproken.

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 18:07
Op donderdag 14 februari 2002 01:22 schreef nelske het volgende:
De heren Windows critici proberen elke strohalm aan te grijpen om MS door het slijk te halen, veelal met half ware argumenten.
De heren GNU/Linux critici hebben vaak niet eens genoeg ervaring (is mijn ervaring) met het OS om gedegen uitspraken te doen en komen vaak met achterhaalde feiten aanzetten. Dit zal gok ik altijd wel zo blijven.

Helaas zijn dit soort discussies dan ook maar zelden interessant door het niveau dat automatisch bij dit soort discussies komt kijken :X

nelske heeft gesproken.
* JeroenNietDoen sluit zich hier bij aan

Ik ben een echte Windows gebruiker, waarom? Omdat ik op de 1ste plaats heel veel spellen speel. Ten 2de omdat het optimaal configureren van Linux mij te lang duurt. Hoe weet ik dat? Dat heeft de praktijk mij geleerd. Ik draai wel Linux op een andere machine en die kan ook internetten, irc'en etc etc etc.

Mijn mening is dat Linux het OS voor de servermarkt is. Daarnaast is het ook geschikt voor bedrijven die veel met programmeren doen. Voor verreweg de meeste bedrijven is Windows the way to go. Waarom dat? Omdat Miep van de administratie ook der werk mee naar huis wil nemen, en die heeft thuis bijvoorbeeld weer geen Linux. Daar komt bij dat "leken" gewoon bijna niet eens een ander iets willen leren dan dat ze thuis draaien.

En voor thuisgebruik, ik vindt je een ware Linux-man als je nu toegeeft dat voor thuisgebruikers Windows nog steeds het beste is.

En dat is het probleem met de meeste Linux fans, ze durven niet toe te geven, weigeren in te zien dat het merendeel van de wereldbevolking niet de kennis noch de interesse heeft dan hun zelf.

* JeroenNietDoen heeft ook gesproken
Pagina: 1