Toon posts:

P4 Temp veroorzaakt deze crashes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Zalman cooler erop zitten . (op mn p4 1.5ghz) en VOLGENS MIJ is vanaf dat moment een probleem begonnen. ALs mijn pc stressed is dan is de temperatuur wel 55 graden.
Zou dit misschien de oorzaak kunnen zijn van het vastlopen van de pc na het afsluiten van een spel bijvoorbeeld?

[en lijkt het jullie verstandig om die cooler wat sneller te laten lopen dan?]

Verwijderd

Originele koeler? Dan wordt het tijd voor een nieuwe ik haal net 35 graden full load met mijn P4 2,0A

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 00:08 schreef 666_SerialKiller het volgende:
Originele koeler? Dan wordt het tijd voor een nieuwe ik haal net 35 graden full load met mijn P4 2,0A
Misschien ff goed lezen.. ik heb dus een Zalman erop zitten.. en die staat op Silent mode (3000RPM) en op full load word me processor 55 graden.

Verwijderd

Voor een P4 1500 is dat wel hoog. Niet te hoog, maar in verhouding wel veel.
Ik heb een simpele Coolermaster op mijn P4 1900 @ 2280 zitten, en stressed haalt ie net 43 graden. :)

Maar als antwoord op je vraag, ik denk niet dat de temperatuur de oorzaak is dat ie zich ophangt.
Kijk anders eens in de bios, want er is een kans dat er ingesteld staat dat als ie boven een bepaalde temperatuur komt dat ie dan op de halve kracht werkt ofzo. :)

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 00:56 schreef CheapAss het volgende:

[..]

Misschien ff goed lezen.. ik heb dus een Zalman erop zitten.. en die staat op Silent mode (3000RPM) en op full load word me processor 55 graden.
Originele Intel draait op circa 2500 RPM en op stress ongeveer max 35 graden dus, dan zeg ik klote Zalman of slechte airflow.

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

een p4 zal nooit vastlopen omdat de temp te hoog is, want dan clocked ie zichzelf gewoon terug. Ligt dus aan je software!

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 13:58 schreef 666_SerialKiller het volgende:

[..]

Originele Intel draait op circa 2500 RPM en op stress ongeveer max 35 graden dus, dan zeg ik klote Zalman of slechte airflow.
FOUT.. Orginele intel cooler draait veel en veel sneller. Wel meer dan 4000RPM. En vertel me niet dat ik lieg want ik heb er zelf 1 liggen hiero....

Oja en mn MB=35 graden dus aan me airflow ligt het ook niet.

Verwijderd

ik heb ook een originele cooler van intel en die draait niet hoger dan 2850 toeren ...

Verwijderd

Topicstarter
Heel vreemd is dat... Mwja.. Er zullen wel meerdere intel coolers zijn

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 16:56 schreef Evelien het volgende:
ik heb ook een originele cooler van intel en die draait niet hoger dan 2850 toeren ...
Klopt ik heb net gekeken hij draait op 2789 toeren en geen ene meer :P :P

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ehm.. 35graden mobo? vind ik toch echt best hoog
als dat met een goede airflow is dan vreet ik me schoen op
* VeldKoe begint alvast te vreten

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:58
Zit je koeler wel goed op je proc?
Zelf ook een keer ene andere koeler erop gedaan, was ik met men domme hoofd vergeten hem goed aan te spannen. Werd hij 50 graden. Aangespannen en nu zit ie op 35.

Verwijderd

Mijn originele cooler draait op 4400rpm en is stressed ook wel eens 60 graden 1700@2000

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Begin dan eens om je Zalman op 'normal' mode te laten draaien. Instabiliteit weg ? Dan was het waarschijnlijk de temperatuur...

Kwestie van mogelijkheden elimineren dus :)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Het ligt niet aan de temperatuur.
Zelfs zonder koeler moet ie nog lopen.

Maar wat ik ff kwijt wil: Zalman is stil, niet koel!

Voor OC'en heb je echt niks aan die Zalman.

Verwijderd

Topicstarter
ik OC niet..

moederbord kan MAKKELIJK 35 graden aan .. dus dat gezeur met airflow is ook dom. Ik ben dus niet van plan om net zoals veel tweakers 28329 fans in me pc te hangen waardoor hij bijna vliegt.

Ik had net mn zalman even op normal mode laten draaien maar pc crashte nog steeds bij een bepaalde handeling. dus daar ligt het niet aan.

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 19:09 schreef CheapAss het volgende:
ik OC niet..

moederbord kan MAKKELIJK 35 graden aan .. dus dat gezeur met airflow is ook dom. Ik ben dus niet van plan om net zoals veel tweakers 28329 fans in me pc te hangen waardoor hij bijna vliegt.

Ik had net mn zalman even op normal mode laten draaien maar pc crashte nog steeds bij een bepaalde handeling. dus daar ligt het niet aan.
Waarom vraag je dan om hulp als we toch maar domme antwoorden geven????

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 09:19

JSI

Je kijkt toch niet met Asus Probe??
Deze geeft niet de juiste temp. weer.

Volgens mij zit,of de koeler er niet goed op,
of is er een softwarematig probleempje.

Mijn specs:
CPU:1,80A @ 2016
Temp: 39 C
CPU Fan: 3000 RPM (Intel)
MB Temp: 28 C

Verwijderd

Op woensdag 13 februari 2002 20:28 schreef JSI het volgende:
Je kijkt toch niet met Asus Probe??
Deze geeft niet de juiste temp. weer.

Volgens mij zit,of de koeler er niet goed op,
of is er een softwarematig probleempje.

Mijn specs:
CPU:1,80A @ 2016
Temp: 39 C
CPU Fan: 3000 RPM (Intel)
MB Temp: 28 C
Asus Probe met Asus moederborden geven op ca. 1 tot 3 graden precies aan :D :D. Was laatst nog ergens een test in een tijdschrift.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 17:49 schreef VeldKoe het volgende:
ehm.. 35graden mobo? vind ik toch echt best hoog
als dat met een goede airflow is dan vreet ik me schoen op
* VeldKoe begint alvast te vreten
Gezeur over Airflow toch ook altijd. Denk je nou echt als oude mensen van 70 een pentium 4 kopen gaan vragen of de airflow wel goed is?.. Nee bij hun werkt die pc gewoon goed en zo hoort het ook bij mij :)..
Op mijn AMD is mn MB zelfs 45 graden en nog geen problemen.

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 09:19

JSI

Op donderdag 14 februari 2002 03:07 schreef 666_SerialKiller het volgende:

[..]

Asus Probe met Asus moederborden geven op ca. 1 tot 3 graden precies aan :D :D. Was laatst nog ergens een test in een tijdschrift.
Dan weet ik niet welke tijdschriften jij leest. :D
Bij de mensen die ik ken geeft deze het niet goed weer.
(die van mij dus ook niet)
Kijk bijv. maar eens op:
[topic=76492/1/25]

Verwijderd

Nou ik heb in het bios gekeken, met Sandra, externe sensor en ze liggen allemaal 1 - 2 graden uitelkaar :D :D :P
Pagina: 1