Momenteel ben ik bezig met een klein projectje, bestaande uit een access database die ik aanroep met ASP (SQL). Nu wil ik graag uit 2 tabellen informatie halen, en in 1 recordset plaatsen. Dat is me inmiddels gelukt met de volgende select statement:
Nu wil ik twee extra variabelen in mijn recordset aanbrengen. Bij iedere select één, hierin wil ik aangeven uit welke tabel de informatie komt, zodat ik bij het weergeven weet naar welke pagina ik moet gaan bij een link (of van de motor, of van de regeling) en uit welke tabel ik dan de informatie moet halen. Ook dit is me wel gelukt door na SELECT een getal aan te geven, en hem later op te vragen met Rs("Expr1000").
Nu is mijn vraag of dit de enige manier is, of kan het op een andere/makkelijkere manier. Nu moet ik namelijk een array gaan aanmaken waarin staat welke tabel 1 is welke 2 enz...
code:
1
2
3
| Rs = SELECT id,naam,dateEdit FROM TBLmotor WHERE naam LIKE 'naam' UNION ALL SELECT id,naam,dateEdit FROM TBLregeling WHERE naam LIKE 'naam' ORDER BY 'naam' |
Nu wil ik twee extra variabelen in mijn recordset aanbrengen. Bij iedere select één, hierin wil ik aangeven uit welke tabel de informatie komt, zodat ik bij het weergeven weet naar welke pagina ik moet gaan bij een link (of van de motor, of van de regeling) en uit welke tabel ik dan de informatie moet halen. Ook dit is me wel gelukt door na SELECT een getal aan te geven, en hem later op te vragen met Rs("Expr1000").
code:
1
2
3
| Rs = SELECT 1,id,naam,dateEdit FROM TBLmotor WHERE naam LIKE 'naam' UNION ALL SELECT 2,id,naam,dateEdit FROM TBLregeling WHERE naam LIKE 'naam' ORDER BY 'naam' |
Nu is mijn vraag of dit de enige manier is, of kan het op een andere/makkelijkere manier. Nu moet ik namelijk een array gaan aanmaken waarin staat welke tabel 1 is welke 2 enz...