Toon posts:

DirectX 8 ook voor S3trio 1 mb kaart nuttig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In en ouwe PC van me zit een S3trio 1mb, heeft het zin directX 8.0 te installeren? Of beter 6.0 of 7.0?

Alvast bedankt.

• Unagi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 16:50

Unagi

Always aware...

Als ik jou was zou ik DX8 installen, ik had met m'n vorige pc K6-2 333 met Viper V550 redelijke een snelheidswinst met DX8, vooral bij DivX films scheelde het genoeg om vloeiend te gaan :)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:29

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mag ik wel even erop wijzen dat tussen een Viper 550 (TNT met 16 mb) en die Trio kaart nogal een verschil zit. Die Trio kaart is ook een stuk ouder dan die Viper.

Ik denk niet dat het veel uitmaakt. ;(

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
het is in combinatie met windows 98.

het gaat me uiteraard niet enkel om rauwe ingame performance: wat heeft de grootste compatibileit en minste bugs in combinatie met win98?

• Unagi

Unagi

Always aware...

Op dinsdag 12 februari 2002 22:55 schreef MST_Morpheus het volgende:
Mag ik wel even erop wijzen dat tussen een Viper 550 (TNT met 16 mb) en die Trio kaart nogal een verschil zit. Die Trio kaart is ook een stuk ouder dan die Viper.

Ik denk niet dat het veel uitmaakt. ;(
Ben ik wel met je eens maar de DX8 code is natuurlijk wel een stukje geoptimaliseerd t.o.v. DX7 en dan heb ik het niet over geoptimaliseerd voor een bepaalde kaart ofzo, nee gewoon snellere code en minder bagger, in spellen scheelde het ook niks behalve beeldkwaliteit...

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:29

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op dinsdag 12 februari 2002 23:00 schreef Unagi het volgende:

[..]

Ben ik wel met je eens maar de DX8 code is natuurlijk wel een stukje geoptimaliseerd t.o.v. DX7 en dan heb ik het niet over geoptimaliseerd voor een bepaalde kaart ofzo, nee gewoon snellere code en minder bagger, in spellen scheelde het ook niks behalve beeldkwaliteit...
Misschien dat het laatste iets beter wordt, anders zou ik zeggen blijf bij je huidige DirectX. Als je nu geen last hebt van vastlopers of andere vage dingen dan heeft een nieuwe DirectX versie zeer waarschijnlijk weinig zin.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Unagi

Unagi

Always aware...

Op dinsdag 12 februari 2002 23:08 schreef MST_Morpheus het volgende:

[..]

Misschien dat het laatste iets beter wordt, anders zou ik zeggen blijf bij je huidige DirectX. Als je nu geen last hebt van vastlopers of andere vage dingen dan heeft een nieuwe DirectX versie zeer waarschijnlijk weinig zin.
Ach ja maar als je nou net dat beetje perfomance kan gebruiken... Als je blij bent met wat je hebt moet je t laten staan, mja ik heb toen het "risico" genomen om op DX8 over te stappen en heb r toch wat performance uit gehaald, tja je bent niet voor niks tweaker :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Op dinsdag 12 februari 2002 22:46 schreef sonata het volgende:
In en ouwe PC van me zit een S3trio 1mb, heeft het zin directX 8.0 te installeren? Of beter 6.0 of 7.0?

Alvast bedankt.
Indien je een geweldige soundkaart hebt schiet je er in ieder geval niks mee op, maar je gaat er ook niet op achteruit :9

(1 of 2% snelheidswinst dacht ik..)

Ik heb trouwens ook nog een pc met zo'n soort kaart, onboard...sja.. Ben ik niet de enige..

Maar meer dan DirectX5 lijkt me absoluut niet nuttig, maar kwaad kan het niet. Als alles nu goed werkt met ten minste DX5 zou ik dan verder niks met DirectX doen...je schiet er toch haast niks mee op. Voor snelheidswinst kun je beter naar wat nieuwe hardware kijken :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52
Gewoon doen :), maakt niet zo veel uit zolang je maar de goeie drivers hebt voor je trio :).

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 17:53
Het maakt volgens mij niet veel uit. Maar je kunt het altijd proberen misschien dat et helpt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Installeer gewoon de nieuwste versie, weet je zeker dat je goed zit (ook al maakt het weinig uit).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:33
Zoek eens naar MCLK, zeer mooi tooltje voor je S3 Trio kaart >:)

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Ik zou eens overwegen om het te doen, maar kijk vooral of je PC performance er niet op achteruitgaat, hoe zwaarder het pakket hoe langzamer de rest kan worden.

Freelance tweaker

Pagina: 1