Jellevb;
Het Geforce 2MX kaartje zal zowiezo sneller zijn; die chip is ook van 1 of 2 generaties later dan je Rage-chipje.
De Geforce 2MX is ook de beste video-upgrade voor een Socket 7 systeem zoals jouw K6-2 550.
Op mijn K6-3+ 550 draait ook een GF 2MX, en het werkt prachtig! Ik kan zelfs Black&White spelen!
Koop geen sterkere Geforce kaart dan de 2MX, redelijk wat Socket 7 moederborden kunnen een echte Geforce 2 of Geforce 3 NIET van genoeg stroom voorzien, en de Kyro-chips hebben het ook moeilijk met Socket 7 borden.
Waar je wel eens naar kan kijken zijn de 2 goedkoopste versies van de Geforce 4: dat zijn immers gewoon opgedreven GF2MX-jes, en geen echte Geforce 4 dus. Daar zullen ze ook wel een PCI-versie van uitbrengen. Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat die gezien je oudere processor beter zullen presteren dan een gewone Geforce 2MX, dus aan jou om uit te maken of je nog langer wil wachten.
Het enige waar je moet op letten is dit: als je regelmatig DVD-video's bekijkt op je pc, dan zal je Rage-chipje een VEEL MOOIER beeld genereren dan om het even welke Geforce.
In mijn vader zijn pc steekt ook zo'n ingebed ATI-chipje, een Rage Pro Turbo AGP met 4Mb videoRAM, en diens DVD beeld is veel mooier dan dat van mijn "krachtigere" Geforce 2MX.
Als DVD-weergave voor jou dus belangrijk is, hou je dan maar aan de Rage.
Groetjes;
Cygnus