iemand vroeg mij of ik hem kon helpen met zijn cd-brander te installeren, hij kreeg het zelf niet voor elkaar... Nou zijn er al een paar maar's...
(
Hij had de kabel op het moederbord bij secundaire IDE niet helemaal lekker aangesloten... (de ene helft op de pinnetjes, en de andere helft ernaast....), en ook in deze plaatsing aangehad...
Nou vraag ik me af of dit een brander blijvend kan beschadingen... In dat geval kunnen we de hoop alvast opgevenm, en hoeven we niet verder te zoeken naar een mogelijke oorzaak !!!
(
Windows zag hierdoor zijn apparaat als een of ander vaag merk, terwijl het een HP brander is... Wat het was weet ik niet, maar er stond ook nog eens een kruisje voor...
(
De brander is van het bouwjaar 2000, maar de Bios Versie is vanuit 95, maakt dit nog uit... ???
---
Wie geeft mij wat informatie...
---Minimale Systeem eisen:
PI 200
Windows 95B of hoger
--- Verder waren er nog wat problemen...persoon heeft:
PI 133
Windows 95A
(
Nou vraag ik me af of dit een brander blijvend kan beschadingen... In dat geval kunnen we de hoop alvast opgevenm, en hoeven we niet verder te zoeken naar een mogelijke oorzaak !!!
(
(
---
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| en als laatste, ik heb alle master, slave, enz.. functies geprobeert... Maar ook dit maakte niet uit...
-----------------Moederbord-----------------
| |
Primaire IDE Secundaire IDE
| |
| |
HD 1 (master) |
| |
HD 2 (slave) Brander (master)
zo moet het toch worden aangesloten.... (zo zat zijn vorige ook, en die werkte (totdat die de geest gaf wel...) |
Wie geeft mij wat informatie...