Toon posts:

[Linux] Simpele webserver met PHP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Euj iedereen!

Ik draai hier thuis in m'n netwerkje Apache (poort 80) en dat gaat allemaal harstikke fijn met PHP en MySql enzo... Maar nu ben ik bezig met een (voor privegebruik) klein adminpakketje te bouwen (op PHP) en daarvoor heb ik gewoon root access nodig (processen restarten enzo... netzoiets als Webmin, maar net iets anders). Ik heb geen zin om Apache root access te geven (en daarmee alle scripts en pagina's), want ik wil het toch wel een beetje veilig houden. Dus ben ik op zoek naar een klein webservertje voor linux (het liefst in .deb formaat, lekker makkelijk ;) ) met PHP ondersteuning. Dan gebruik ik die gewoon als server voor die webinterface met root access. Iemand suggesties? Ik weet dat het misschien een klein beetje onveilig is, maar ik wil alles op een andere poort laten draaien, en met een firewall (alleen intern netwerk toegang) dus dat valt nog redelijk mee... (Ik heb het Apache VirtualServer gebeuren al geprobeerd, maar dat is niet wat ik zoek. Ik heb nl. maar één hostname)

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Probeer eens te zoeken op freshmeat, daar staat zoiets wel op. Je zou bijvoorbeeld thttpd kunnen proberen, grote kans dat die ook php support heeft.

Ik heb 't op het moment opgelost door een file in /tmp te zetten en dan via cron iedere minuut een bash script te draaien die controleerd of de commando's in die file wel uitgevoerd mogen worden en het daarna uitvoert en de file weer wist. Werkt tot nu toe goed en is ook iets veiliger.

Resistance is futile (If < 1 Ohm)