Jemen: Internetcafe

Pagina: 1
Acties:

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Tja leek me een leuke eindstage: systeemopzet, beheer en overdracht van een internetcafe annex opleidingscentrum in Jemen. Misschien wel leuk genoeg voor een eigen hoekje binnen GOT, je maakt hier de stomste dingen mee, ik wil wel schrijven en foto's posten.

OK. De vraag waarom het me nu gaat. We hebben drie tel.lijnen. 3 modems. W2k server. En een ISP die geen bonding ondersteund! natuurlijk.
Dus hoe kan ik van drie apparte ingelogde modems toch 1 internetshare voor de clientpc's maken? Of hoe kan ik die drie modems zo effectief mogelijk onder de gegeven omstandigheden inzetten.
heb me al zitten te verdiepen in NAT en routing.
Wie weet het?

2e vraag: wat is goede netcafe beheersoftware?
greetinx from a warm country B-)

diskeltische lurker

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

move > [forum=19]

Braaikamer - Smoke&BBQ

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:51

wielhelm

80/86 ST bladebladed

2de vraag: terminal service!

• beauco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2024
Als je in je dail up properties alle drie de modems aanvinkt als interfaces is dat volgens mij (vanuit ISP oog punt) geen bonding.

Maar jij kunt wel die ene server als Internet gateway opzetten en die heeft 3 concurrent connecties met het I-net.

-> houd wel even rekening met het volgende: er zijn ISP's die hun systemen zo geconfigureerd hebben dat je met een user account maar 1 keer in kunt loggen. Als jou ISP dat ook heeft dan kun je t vergeten omdat je effectief 3x inlogt.

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Tja. Terminal Service: daar heb ik ook nog eens een stage wat mee geklooit. Erg leuk. Alleen: 256 kleurtjes is niet mooi internetten vindt ik.

Tja de ISP gaat nu kijken of we 3x dezelfde namen kunnen krijgen, nu hebben we nog 3 verschillende accounts.
Als we dezelfde namen kunnen krijgen moet het wel lukken.
Zo niet wat dan? kan ik iets gaan figileren met NAT en routering???

PS. we gaan morgen open en ik heb alle pc's up and running. (behalve 1 Compaq :( )
De ambassadeur komt ook bij de opening. Sympatieke man, heb laatst nog bij hem thuis geharinghapt (op jullie kosten dus >:) )ivm W&M's bruiloft.

Kun je met een w2k server niet de tijd van iemand precies vastleggen of dat je hem bijv. een uur inlogtijd geeft en dat die persoon dan dus ook maar 1 uur kan zijn ingelogt?

Trouwens wat zijn de beste analoge modems? (zeker als je kijkt naar onze situatie.)

diskeltische lurker