hulp met cubase

Pagina: 1
Acties:

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
zijn hier misschien ook mensen die me een beetje op weg kunnen helpen met cubase via icq of msn ofzo?..

ik probeer namelijk nu de B4 plugin als sound te gebruiken en op te nemen maar kom er niet helemaal uit....

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-03 23:19

BikkelZ

CMD+Z

Je gaat eerst naar panels>>VST instruments. Daar kun je de B4 selecteren mits je hem netjes hebt geinstalleerd.

Dan ga je naar het Arrange scherm (je opstartscherm), selecteer een MIDI track door er een keer op te klikken, dan zie je links output staan, meestal staat daar de MIDI out van je kaart. Deze verander je in de B4.

Klik dan met rechts in het arrange veld. Je krijgt dan een klein menuutje met tooltjes. Selecteer het potlood en tekent in het geselecteerde MIDI kanaal een balkje tussen de twee locators (L en R). Dubbelklik dit balkje nu en je komt in de editor terecht, meestal de piano roll editor. Je kunt nu je nootjes inteken, of je kunt direct iets opnemen als je een keyboard hebt.

iOS developer

Verwijderd

probeer eens de manual te downloaden via een "download programma". Zo heb ik het ook voor een deel geleerd, hij is vrij makkelijk te vinden

• nikao
k..thx.. zal toch moeten wachten tot ik me nieuwe soundcart heb.. heb een delay van hier tot tokyo..(en terug)..

wat gebruiken jullie eigenlijk om drums op te nemen>?..(software matig bedoel ik..plugins?)

• Hillie
  • Laatst online: 15:13

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Zonder gekheid: Met mijn cheapo-cheap kaartje van Terratec haal ik nog een latency van 46ms. Niks te klagen dus. (Ik moet m'n andere kaart es op gang helpen, dan heb ik 12ms ofzo :). Probleem: geen converters voor.)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• nikao
hoe kun je die latency meten?.
tis bij mij zonder gekheid bijna een seconde ofzo :P soundblaster awe32

• Hillie

Hillie

Dat wordt aangegeven in Cubase... uhmm.... Audio System menu-optie, geloof ik.

• nikao
lol..zie je wel.. 750..maar had de verkeerde ASIO ... nu een latency van 46ms. is wel goed te doen nu inderdaad:)

• Hillie

Hillie

Jep, die 46 heb ik ook. Een of andere standaard ASIO driver voor m'n Terratec 128i. M'n Frontier Design WaveCenter/PCI haalt iets van 12, zeker met de bak die ik nu heb staan.

Pagina: 1