NTBACKUP probleem

Pagina: 1
Acties:

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Ok bij een klant is een tapestreamer uitgevallen en ik moet nu met 1 tapestreamer 2 servers backuppen. Qua ruimte iig geen probleem. Probleem is dat ze geen echt goede backup software hebben en willen kopen. Het moet dus met NTBACKUP.EXE

Nu schedule ik deze via AT met een batch file met een commando als ntbackup backup c: d: f: /v /e /l normal /l blabla ,.... wel bekend neem ik aan.

Nu het probleem. F: heb ik extra toegevoegd in de regel en is een netwerkschijf waar ik gewoon alle rechten heb. Als de batch file wordt geactiveerd worden c: en d: goed gebackupped maar op F: krijg ik een permission denied error :?

Systeem is nt4 met sp6a

Nogmaals ik heb op F: dus full controll.

Wie heeft hier ervaring mee? Kan je vanuit een batchfile geen netwerkschijven backuppen met NTBACKUP? Op de KB heb ik niet echt iets van toepassing kunnen vinden.

Greetz

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Onder welke user draait die batch ?
Zit daar het probleem soms ?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

• Flyduck
Hmmm goeie vraag :-) Server is gewoon aangelogd als administrator en daarna gelockt. Maar als welke user de backup job draait geen idee. Waar kan ik dat opgeven dan?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:03

DarkSide

theres no place like ::1

Je bent ook Backup admin?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Het backuppen van shares moet in principe kunnen.

Wat ik zie op internet is dat ze steeds in het script zelf een NET USE commando zetten.

Zoiets als dit:

CMD /C NET USE M: \\servername\sharename
NTBACKUP M: /a /t Copy /v
CMD /C NET USE M: /D

Heb je dit al geprobeerd?

• Flyduck
Op dinsdag 12 februari 2002 21:56 schreef DarkSide het volgende:
Je bent ook Backup admin?
Ik ben als administrator ingelogd.... dus dan zou je alles moeten kunnen...

Verwijderd

Zorg dat de scheduler service onder de juiste useraccount draait (administrator MOET werken). Maak vervolgens in je batchjob met "net use" de drivemappings aan.

Start hierna in je batchjob ntbackup. Zo zou het moeten werken.

• Flyduck
Op dinsdag 12 februari 2002 22:53 schreef abreemjathuis het volgende:
Zorg dat de scheduler service onder de juiste useraccount draait (administrator MOET werken). Maak vervolgens in je batchjob met "net use" de drivemappings aan.

Start hierna in je batchjob ntbackup. Zo zou het moeten werken.
Ok de scheduler start idd met de local system account op dus die zal ik naar administrator veranderen. En dat mappingsverhaal vanuit de batchfile is ook wel het proberen waard al zie ik niet echt het verschil met het feit dat de mapping er al is voordat de backup begint. Ik laat wel even weten of het werkt.

Verwijderd

De mapping wordt aangemaakt in de user-context, is dus een onderdeel van het profiel van de user. Wanneer een service onder een useraccount draait wordt het profiel van die user NIET ingeladen.

De rechten van die user om drivemappings te maken, en toegang tot shares zijn als vanouds, maar zoals gezegd, ze worden niet aangemaakt. Moet je dus met de hand doen. Sterker nog, system heeft GEEN toegang tot netwerkshares tenzij je daar speciale truken voor uithaalt. En dan kan iedereen erbij, en valt er niets meer te regelen op share-access level.
Pagina: 1