Toon posts:

terratec xfire driverprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag de xfire binnengekregen.
Live5.1 eruitgeflikkerd. :r
Installeren drivers van cd ging goed.
Laatste drivers (3057) van terratec gehaald.
Na het installeren heb ik geen geluid meer uit uitgang1. |:(
Zet ik in winamp de output op directsound ipv waveout dan doet hij het wel maar heel zachtjes. :?
Uitgang2 doet het wel.

Ik heb nu de cd driver maar teruggezet.
Heeft iemand hetzelfde probleem met die 3057 ?

PS
Kan niemand dan een geluidskaart maken met fatsoenlijke drivers ??

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:01

hplos.nl

Zo doet men dat

is je kaart niet gewoon half dood ?????

ik heb deze 5.12.1.3056 geen problemen mee ..... ( onder XP )

pc | server | laptop | pda

• Cannon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik heb geen problemen met die driver. Hij werkt bij mij prima en dat hebben altijd alle drivers gedaan.

Ik gebruik XP en de optische uitgang. Misschien dat dat scheelt?

Je schijnt ook nog andere drivers te kunnen gebruiken. Hercules heb ik net gevonden met de search.

Het kan dus wel werken...

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hier ook de nieuwste drivers en geen problemen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ikzelf heb win2K+sp2.
Met de drivers van de cd werkt uitgang1 gewoon goed dus is de kaart niet kapot denk ik.

Hebben jullie de 3057 gewoon over de andere driver geinstalleerd ?

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 19:58
Zelfde probleem hier. Ik had win98 met een terratec, werkte allemaal perfect.

ZOndag win2k installed±
- storingen
- geen rearchannel
- Halflife loopt in deze combinatie qua geluid ERG slecht

OMdat het gewoon NIET aan de gang te krijgen was, maar winXP installed.
Storignen heb ik nog niet gehoord, maar ik heb zojuist de laatste XPdrivers geinstalleerd, e NOG STEEDS GEEN REARCHANNEL

:(

Ik gebruik dus ook de laatste drivers

Verwijderd

Dat ligt dus aan die drivers, helaas. Ik heb er in Win2K ook gezeik mee gehad.

• FreakR
  • Laatst online: 13-08 15:54
ik heb ook nog steeds troubles :(
Soms bij de eerste keer afspelen van een geluidje krijg ik een bsod na het opnieuw opstarten doet ie het weer :?
En bij sommige programma's speelt ie geen geluid af (Half-life, only-djs.com) heel vaag allemaal |:(

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• JungleJim
  • Laatst online: 09:41
Gewoon de Hercules Fortissimo II drivers gebruiken. Die werkten bij mij veel beter dan die ontzettende sh*t drivers die Terratec weet uit te brengen. Instructies staan in een andere (lange en relatief oude) draad in dit forum, dus gebruik de search ff.

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 14:17

TMoose

Mooooooose !!

Na een verse WinXP install had ik ook geen rear, maar (voor de eerste keer) wel een werkend Xfire control panel :)

En daar in de 3D instellingen de geluidspositionering bekeken, er zit zo'n radarschermpje in, waarmee je de verschillende sources kunt positioneren. Alle sources stonden midden bovenin het schermpje. us ikke schuiven :+, en jawel, ik hoor het geluid netjes mee schuiven van links naar rechts en van voor naar achter. Vervolgens de source in het midden opgesteld, en geen problemen meer gehad.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

• Stefke
Op woensdag 20 februari 2002 10:30 schreef TMoose het volgende:
En daar in de 3D instellingen de geluidspositionering bekeken, er zit zo'n radarschermpje in, waarmee je de verschillende sources kunt positioneren. Alle sources stonden midden bovenin het schermpje. us ikke schuiven :+, en jawel, ik hoor het geluid netjes mee schuiven van links naar rechts en van voor naar achter. Vervolgens de source in het midden opgesteld, en geen problemen meer gehad.
Dat staat inderdaad allemaal bovenin. Zou het dat zijn om het rearchannel in te schakelen? Dacht dat ik daar niet hoefde te zijn, duh :{ . Vanavond eens proberen dan maar.

Anyway, het geluid onder win2k was ook slecht, dus DAT is dan nog niet opgelost :{ . Onder winXP heb ik nog geen games en zo geprobeerd, dus ik weet niet of het geluid onder CS verder wel goed is.

Dat van die fortissimo II moet ik maar eens op gaan zoeken. Is het bekend of dan ook a3d werkt?

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:46
Win2k + A3d werkt al met nieuwste terratec drivers....

alleen word het dan wel onspeelbaar

• Stefke
Hoezo onspeelbaar? :? Wat bedoel je

CS is perfect speelbaar met a3d. En in mijn fresh install van win2k met niets behalve alle drivers en CS krijg ik a3d (moet a3d 2.0 zijn voor CS) niet aan de praat, om nog maar te zwijgen over de kwaliteit van het geluid als ik de 3057 drivers onder win2k gebruik.

PS. Geen discussie aub over het nut van a3d, dit is een topic over probleemoplossing met xfire drivers. Ben alleen benieuwd naar wat je bedoelt met onspeelbaar

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Hmmmmmmmmmmmmmmmm ik heb nog nooit gezeik gehad met de XFire -> wat voor drivers ik ook gebruikte onder XP -> hij deed het altijd :)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• Stefke
Op woensdag 20 februari 2002 12:20 schreef Reind het volgende:
Hmmmmmmmmmmmmmmmm ik heb nog nooit gezeik gehad met de XFire -> wat voor drivers ik ook gebruikte onder XP -> hij deed het altijd :)
Nou, ik heb nog geen probs gehad in winXP (maar ook nog maar een half uur mee gewerkt) behalve dat mijn rearchannel niet werkt. DAT is waarschijnlijk opgelost m.b.v. de "verdeler" in de control panel, daar staan nl. idd alle bronnen op front en niet center.

Of de kwaliteit onder games (win2k gaf SLECHT geluid onder halflife/CS EN na afsluiten van CS bleek dat ook onder win2k) onder WINXP slecht is moet ik nog proberen, maar gisteren had ik het even gehad met klooien.

:)

PS> dit is overigens een (het?) topic over de fortissimo II drivers voor de xfire, ziet er veelbelovend uit :) vanavond eens proberen.
[topic=304157/1/100]

Zal voor andere OS-en ook wel gelden? (win98, win2k)

• Flappie
  • Laatst online: 07:03
No problems hierzo.

Heb ie de jumpers op de kaart wel goed staan voor Hoofdtelefoon/speakers :?

• Stefke
Daar ben ik nooit aan geweest.

Daarbij: onder win98 heb ik geen problemen met de kaart (behalve dan dat ik onder win98 geen mainvolumeslider heb, alleen een front en rearslider, zodat de balans moeilijk te houden is, en volume aanpassen nogal lastig. Verder alles oke)

• FreakR
Op woensdag 20 februari 2002 10:30 schreef TMoose het volgende:
Na een verse WinXP install had ik ook geen rear, maar (voor de eerste keer) wel een werkend Xfire control panel :)

ow dat is het!! wat ben ik blij :)
Nu alleen nog het probleem van de spontaan crashende computer :)

• Stefke
Bij mij reageert ie er helemaal niet op!

• Stefke
Anders dan:

Zojuist de hercules fortissimo II drivers geinstalleerd en alles werkt ineens! Zelfs de controlpanel is veel beter :D :D

HAPPY!

Tnx!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 09:46
Op woensdag 20 februari 2002 19:19 schreef stefijn het volgende:
Anders dan:

Zojuist de hercules fortissimo II drivers geinstalleerd en alles werkt ineens! Zelfs de controlpanel is veel beter :D :D

HAPPY!

Tnx!
Beters, nu hopen dat me fortissimo II snel binnenkomt
(ga van X-Fire naar fortissimo vanwege de koptelefoonaansluiting)

En met onspeelbaar, ik had ipv 100 nog maar 20/30 fps... en meer lag... maar werkte wel :D

• Stefke
Op woensdag 20 februari 2002 19:22 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:

[..]

Beters, nu hopen dat me fortissimo II snel binnenkomt
(ga van X-Fire naar fortissimo vanwege de koptelefoonaansluiting)

En met onspeelbaar, ik had ipv 100 nog maar 20/30 fps... en meer lag... maar werkte wel :D
O op die manier onspeelbaar. Nooit iets van gemerkt (van dat ie iets van processor afsnoepte) onder win98. Daar werkte a3d erg goed nl.

Jammer btw dat je je kaart inruilt, je wint nl. niets alleen een koptelefoonaansluiting.
Ik heb het volgende aangesloten (tegelijkertijd):
- 4-point speakers Labtec op front en rearchannel
- koptelefoon
- lineout naar versterker voor films kijken in huiskamer.

Hoe? Met een mini-jacksplitter op het backchannel een lijntje naar een ouwe versterker die het signaal weer uitstuurt naar de koptelefoon of als lineout naar mijn stereo.
Heb ik gelijk een goeie standaard voor mijn monitor, die ook nog eens mijn toetsenbord verlicht, voor gamen in het donker. Werkt PERFECT! (kosten: 2 euro splitter, niks voor ouwe versterker)

SJeez, hij werkt echt perfect, ook supergoed geluid nu :D Nu games installen en testen of dat ook goed werkt :)

OVerigens: denk eraan dat deze kaarten in principe alleen a3d 1.0 ondersteunen en dat het dus niet werkt bij games die a3d 2.0 moeten hebben
Hiervoor moet je eerst andere a3d drivers installeren die je kunt halen op www.vortexofsound.com (a3ddrivers312.exe)
Zou wel eerst zonder deze drivers proberen natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 februari 2002 19:19 schreef stefijn het volgende:
Is dat met W2K of XP ?

• Stefke
Xp in mijn geval, maar ik kan me NIET voorstellen dat het in win2k NIET werkt, want ik had in win2k precies dezelfde problemen.
Gewoon proberen zou ik zeggen, kan bijna niet missen. Het is echt super :)

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-08 09:35
Heb ze ook geprobeerd, maar na een tijdje komt er toch een verschrikkelijk irritante piep toon, die maar niet wil stopppen totdat ik PC heb gereset.

(Toen drivers van Terratec zelf gebruikt heb k het weer :?)

Iemand een idee, want heb nu Chrystal sound drivers, maar die hebben geen 3d :(

Verwijderd

Topicstarter
Die hercules site gaat ^##@%^@%^ traag. 0.2 kbs

Edit
die europese zuigt kwa snelheid.
hmm de us site is gelukkig wel rap.

• Stefke

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij onder W2K zijn met die drivers me problemen ook weg :)

• Stefke
beter :)

• Stefke
Scheisse, er zijn nieuwe drivers voor de Fortissimo II (1.50), maar die krijg ik niet geinstalleerd voor mijn terratec.

Wie wel?

• FreakR
Ik kom net terug uit de sneeuw 8-) zet m'n computer aan en m'n geluidskaart doet 't weer is niet :(

Het probleem is als ik een geluidje af wil spelen de computer onmiddelijk crasht (blauw scherm). Toen heb ik maar besloten de hercules drivers te installeren die hier in dit topic wordt aangeraden. M'n computer crasht nu niet meer maar ik hoor geen geluid :? alles staat van mute af. Wat zie ik over het hoofd?

ojwa ik heb windows xp

• FreakR
weet echt niemand het :? Ik wil weer naar m'n Klipsch 2.1 luisteren :P

• FreakR
ik doe nog maar een beschaafd schopje :)

heeft echt niemand een idee??

Pagina: 1