BEN is dat wat?

Pagina: 1
Acties:

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-08 11:16

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
Ik heb zojuist een briefje op de bus gedaan, waarmee ik op de aanbieding van de postbank inga. Maar nu hoor ik dat BEN niet zo geweldig is, wat zijn jullie meningen ervoer.
Oja, ik heb wel de Siemens C35i gekozen, dat is wel erg goed geloof ik? Met BEN regelmatig

Maar graag jullie ervaringen, en niet van die nietszeggende BEN zuigt kreten, graag een reden waarom ze dan zuigen. En als geen ontvangst, ook graag waar dan geen ontvangst. Ik woon namelijk in Heemskerk.

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Bij mij wekrt Ben prima.
Ik woon in Zeeland, en de ontvangst is prima (hoewel die op sommige plekken wel af en toe wegvalt)..

Kijk een sop de ben site: www.ben.nl

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Ik Ben® zelf best tevreden over Ben®, je hebt altijd ontvangst (in Zuid-holland tenminste) maar als je in gebouwen zit dan heb je met Ben sneller geen bereik terwijl mensen die op dezelfde plek als ik zitten met libertel of KPN dan wel bereik hebben...

Don't You stare there, Operate!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:17
ze zijn een 7.

niet slecht, niet fantastich.

Ze hebben wel een paar leuke extraatjes zoals BEN-Online, daar kan je sms`en, beltonen sturen naar nokia telefoons en online je facturen bekijken.

Ik had BEN nu Dutchtone, vind Dutchtone beter.

Verwijderd

Ben is de afgelopen tijd geweldig goed vooruit gegaan. In het begin was het bagger maar ben zeker nu erg over ze te spreken :)

Verwijderd

Mijn ervaringen met de Provider ben.

Dekking is over het algemeen slecht te noemen hier in Gooi en Vechstreek, heel erg veel zwarte plekken, verder dekken ze sommige gebieden NIET die al vanaf de lancering vn het netwerk als gedekt op de kaart staan.
je loopt als het ware van Cel naar Cel, waarbij tussen door dus de verbinding weg valt..... ( ben ik niet alleen, vele kenissen met mij ) Mocht je in uitgestrekte vlaktes als de Flevopolder dekking hebben dan is dat maar zeer minimaal en als er een boom tussen zit dan is het al afgelopen met de dekking.

Verder heb je aanzienlijk meer streepjes nodig bij Ben om een goede verbinding te krijgen op je GSM dan bij bv. Telfort
bij Ben minimaal! 2 nokia streepjes dekking om te kunnen bellen, bij Dutchtone is dat 1 streepje om makkelijk te kunnen bellen.

Verder is de service met de eigen toestellen slecht te noemne vindt ik, ik had ooit een defecte motorola CD920 die maar NIET werd opgehaald, heeft er 3 maanden over gedaan voordat ik mijn geld eindelijk terug had...
Een latere retour actie van een Pre Pay ging wat beter, maar ook het repareren van het toestel is niet gebeurt.....

Verwijderd

Ik Ben niet tevreden, want Ben dekt namelijk in dit hele fuck dorp maar de helft! en woon ik nou net in de verkeerde, 500 meter verder op vol bereik, thuis nul, niks zelfs buiten soms maar 1 streepje van de 4 :r

Verwijderd

Kajje nagaan als je op vakantie bent in Vierhouten (bennik toevallie geweest), heb geen Ben maar de kans dat je daar geen tot nauwelijks bereik hebt lijkt me groot.

Telfort echter.... :)

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Bij mij stopte die er alleen mee toen ik vergat te betalen :D
Ook toen ik naar Frankrijk ging bleef ie het de hele reis doen..

Verwijderd

Waar zitten die gaten in de Gooi en Vechtstreek dan?? Nergens last van namelijk... :) :)

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
aha, nou zo te horen gaat het de laatste tijd beter, nou dat is mooi. Maar nu nog een ander vraagje, weten jullie hoe je met BEN kan wappen/ emailen? en wat het faxen kost?
www.ben.nl vinik best wel informatief, maar ik belde vandaag op, wat het sturen van een fax kost, zegt ze, ga maar na de winkel. Maar ik d8 nu juist, laat ik hun bellen, die zullen het wel weten :( Maarja, ik kom er wel 8er denk ik!

Maar tot zover niet echt veel negatieve reacties!

En anders na een jaar, of eerder een andere provider, sim locken zijn er om weg te halen! :)

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Verwijderd

XMIKE: die gaten zitten in Nederhorst den Berg ( staat wel op de kaart als gedekt, maar Ben ontkend zelf daar dekking te hebben en heeft ook geen plannen ) Verder Kortenhoef.

Centrum van H'sum is ook pover ( Mc'donalds etc.. dat is toch puur centrum waar dekking zou moeten zijn )
Je kan niet bellend een rondje gooi doen!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Zelf heb ik Libertel, maar wat ik van Ben vaak gehoord heb, is precies wat ik hierboven veel lees. Over het algemeen wel redelijke dekking, maar sta er niet van te kijken dat je soms ineens plekken hebt die niet dekken. Voor sommige mensen boeit dat niet omdat ze nauwelijks buiten hun woonplaats komen...voor anderen is dat juist weer een reden om geen Ben te nemen. Maar over die telefoon die je genomen hebt: Ik kan je alleen maar feliciteren :)

Verwijderd

Ik heb sinds 2 weekjes mijn BEN abo opgezegd en Dutchtone genomen, BEN had mij te slecht bereik op een berg plaatsen, Dutchtone lijkt al wat beter te zijn.
Andere reden voor Dutchtone was dat een nieuw mobieltje (Samsung SGH-A100) een stuk goedkoper was met Dutchtone (DT Allin180 (ƒ50 in de maand)349 vs. 499 met BEN vaak (ƒ50 in de maand))
Mijn ontvangst met BEN was heel erg slecht in liften (op de uni) en grote warenhuizen (bijenkorf, V&D).

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Klopt, in Kortenhoef is geen Ben-dekking. Ondanks het feit dat volgens hun kaart er wel dekking zou moeten zijn. Leuk als je net een jaarcontract hebt afgesloten en je werkt in Kortenhoef..... :(

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19-08 20:29
mijn lapje text in dit --> http://gathering.tweakers.net/Forum1/HTML/005895.html topic over BEN® :
ik heb een mobiele telefoon ( nokia3210 pre paid ) gekocht bij van het netwerk ben voor 325,-
nu gaat ie 1 maand later kapot. wordt opgestuurd krijg hem ONGEREPAREERD terug gebeld weer opgestuurd zou een nieuwe krijgen ! duurt week of 3 krijg hem weer ongerepareerd terug ( mijn oude dus weer )
WEER gebeld weer opgestuurd zou deze keer 100 % zeker weten een nieuwe krijgen !
kom ik vandaag thuis zie en wat ziet ik daar liggen mijn oude telefoon ontdaan van zijn accu en vol met lijmresten terwijl ie iedere keer als nieuwd is weg gegaan !
en weer niet gerepareerd.
kan helaas morgen pas bellen want dan zijn die gastjes die ik moet hebben er pas !
maar ik heb intussen al een 1 week nadat ie kapot was een abbo ook bij ben aangeschaft en daar wil ik nu ook vanaf vanwege vrij weinig bereik en zeker geen 100% nergens waar ik kom ( 4 streepjes dus volle bak volgens de telefoon en toch valt de verbinding weg ! )
en mijn bevindingen wat betreft service zijn ook klote ( zoals je ziet ) zou ik dat klaar kunnen spelen en zo ja wat meot ik dan zeggen ( volgens de wet zeg maar )

.

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
aha
er word al veel duidelijker
maar ik merk het wel als hij binnen is :)

Verwijderd

Tim, heb jij jouwe al teruggestuurd naar die gasten?? >:) >:) >:)

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Ik Ben heel gelukkig met mijn Debitel (KPN). Je kunt overal bellen :). Een kennis van mij heeft ook Ben. In de voorkamer van zijn huis: matig ontvangst. In de achterkamer: helemaal geen ontvangst. Ben je mooi opgelicht. Gelukkig Ben ik al voorzien.

Bas

Tjielp... een vogel.

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik ken mensen die het maar niks vinden, maar ja, ieder z'n eigen mening.

ik heb zelf KPN, en ik heb geen klachten

Verwijderd

Ja, okay...
We kunnen wel allemaal zeggen "neem KPN , Neem libertel"
Maar Ben heeft wel de dubbele toestel bonus in verhouding tot kpn en libertel en de helft van de gespreks kosten!

Mooie uitspraken met Ben zijn?:

"Ik BEN hier niet welkom" ( als je geen dekking hebt )
"Ik BEN genaaid " ( Die gebruikt ben ook, waarbij je iemands aars kan bewonderen" )
"ik BEN even uit"

Wie vuld mij aan?

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Heb zelf een KPN en een Libertel gsm. Beiden werken prima, de libertel is iets beter, valt iets minder vaak weg. Een aantal vrienden en kennissen hebben echter Ben, en dat zuigt toch behoorlijk!! Zo vaak als dat die wegvallen, da's gewoon ongehoord!

Komt ook vaak voor dat ze ipv mij alleen hun eigen stem als echo horen, dit is dan een error in de software van de cel waar ze op dat moment in zitten, die computer die de in- en uitgaande gesprekken regelt van die zendmast is dan ff de weg kwijt.

M'n ex zit in die business en werkt voor D* en Telfort en zodoende weet ik het e.e.a. over hoe het zou moeten werken.

Heb de betreffende Ben gebruikers dan ook aangeraden om, zodra zich weer een error voordoet, dat te melden bij Ben. Daar zijn ze altijd heel blij mee en behandelen je ook altijd errug vriendelijk, maar het helpt geen reet! Ben is niet voor niets de kleinste provider van nederland wat betreft werkelijk in gebruik zijnde gsm's.

Mijn advies! Mijd Ben!

Afbeeldingslocatie: http://andreaslnx.dhs.org/getuppah/kicken/ben.gif

((tering, heb wel 110 post van het onzin-forum moeten afzoeken alvorens ik degene vond met dit plaatje))

Blaat

Verwijderd

Ik heb meerdere abonnementen van Ben vanaf het begin, 120 minuten voor F30 per maand, en ben daar in Amsterdam tevreden over.
Echter wanneer ik ergens anders moet zijn neem ik toch voor de zekerheid een prepaid Telfort, of een geleende KPN of liefst Libertel mee, die ik dan inderdaad bijna altijd nodig blijk te hebben. Ben had landelijke dekking beloofd, en gezien hun op mij eerlijk overkomende reclamecampagne geloofde ik dat zo'n 17 maanden geleden. Helaas.
De abbo's zijn inmiddels aanzienlijk duurder geworden, en mocht ik opnieuw moeten kiezen op DIT moment, dan zou ik eerder een goedkope prepaid van bijv. Telfort overwegen.

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
hmm
ik heb bijna een jaartje een Ben abbo en ik moet zeggen dat het beter wordt de laatste tijd
het is toch zeker wel 3 maanden geleden dat de "verbinding" volledig weg viel
ik gebruik hem in de omgeving van Eindhoven en in en naar Rotterdam
ook is ie mee naar Spanje op vakantie geweest en heeft het prima uitgehouden Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:32
Ben® Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/pukey.gif , BEN NIET BEREIKBAAR........ Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif
Geef mij maar Libertel! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
Ja, okay...
We kunnen wel allemaal zeggen "neem KPN , Neem libertel"
Maar Ben heeft wel de dubbele toestel bonus in verhouding tot kpn en libertel en de helft van de gespreks kosten!
Ik zeg altijd maar........GOEDKOOP IS DUURKOOP! Zeker met Ben®

Verwijderd

Blade, inderdaad dat is het nadeel.. Maar daar kijken veel mensen niet naar! je komt gewoon niet door je ingekochten belminuten heen, omdat je niet kan bellen.

Maarja.. Veel mensen kijken zo niet, ze zien landelijke dekking en verwachten dan overal dekking te hebben a la Kpn Lib.
En dat goedkoop bellen en goedkoop toestel trekt ze dan met gemak over de streep..
En dat is dan de prijs die je na verloop van tijd inderdaad betaald

• jpm.lensen

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Topicstarter
weet iemand mischien het bereik in de IJmond
en dan vooral Heemskerk
ik zal vanavond friend eens ff bellen, die heb friend met BEN?

Waarschijnlijk meest gebruikt tussen Heemskerk, Beverwijk, Haarlem, Leiden, Den Haag HS en Rijswijk. Omdat dat de route is die ik reis

Ook wil ik wel eens wappen en faxen

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ben tevreden met BEN, had eerst geen bereik in de metro, nu wel Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Voor de rest altijd bereik Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif, en lekker goedkoop abbonementje, 15 Gulden en 50 cent per minuut Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Nee
Pagina: 1