variërend toerental proc. fan A7V266

Pagina: 1
Acties:

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Een vriend van mij heeft een ASUS A7V266 mobo met een AthlonXP 1800+, alleen het probleem is dat het toerental van de processor fan een beetje verkloot is.

Het toerental is volgens de bios & asus probe de ene keer tegen de 20000 (!) en het andere moment is het weer 0, of een waarde daar tussenin.

Als ik de fan zelf bekijk wanneer de kast open is, lijkt ie het gewoon normaal te doen. Wat ik wel merk is dat wanneer de PC opstart, je eerst een hoge toon hoort, wat betekent dat de fan vrij snel draait. Dit wordt echter meteen weer minder. De fan LIJKT op een stabiel toerental te draaien, maar bios & asus probe geven wat anders aan.

Heeft iemand ervaring met dit probleem ? Het is toch een beetje verontrustend, omdat je niet weet wanneer de fan er ECHT mee stopt :(

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
de asus moederborden geven wel eens vaker verkeerde metingen aan
probeer je fan anders een op ander mobo

Tweakers Discord

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
We hebben de koeler al een keertje vervangen, maar het probleem blijft zich voordoen. Aan de koeler ligt het dus niet. Dan blijft er nog maar 1 ding over: Het moederbord.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Op dinsdag 12 februari 2002 20:54 schreef CyberTijn_ het volgende:
We hebben de koeler al een keertje vervangen, maar het probleem blijft zich voordoen. Aan de koeler ligt het dus niet. Dan blijft er nog maar 1 ding over: Het moederbord.
idd.
Als je nou gewoon terug gaat naar de winkel in je zegt:

Mijn moederbord geeft een verkeerd toerental aan, en dat is erug irritant. Dus.......... er zit nog garantie op (hoop ik voor jouw)

Verwijderd

20 000 toeren?????

moet ik ook hebben, blijft ie lekker koel mee

:z