Dutchstone & OT2000

Pagina: 1
Acties:

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Zijn er al Tweakers die werken bij overheidsinstellingen die ervaring hebben met de switch naar Dutchstone vanwege de OT2000-deal? Ik houd mijn hart vast als wij over moeten gaan.

Verwijderd

Ik ben redelijk vaak onderweg met Dutchtone als Simkaart.

En ach ja.. Het is geen KPN en Libertel maar dat zijn dan ook 900mhz netwerken ( verder bereik, minder capaciteit ).
Dutchtone heeft het beste 1800 netwerk van de 3.....
Zelfs in Kortenhoef heb je redelijke dekkin hoor ;)

Ik ben zeer benieuwd waneer D* haar Extended GSM ( E-gsm ) frequenties gaat gebruiken.
Deze zitten nl. net wat onder en boven de 900mhz en hebben dus ook een flink goed bereik, zodat je binnenshuis in de kelder ook lekker kan bellen zonder dat je een 1800mhz Mast in de achtertuin moet hebben..

Verwijderd

libertel heeft vet goed bereik op 900 met EFR ook nog goede sound ook nog

• boekenbon
Laat ik het ff uitleggen, er is vanuit de overheid een Europese aanbesteding geweest voor alle telefonie-diensten van een groot aantal overheidsinstanties. Je moet dan denken aan ministeries, provincies, instellingen en een aantal gemeenten. De doelstelling was een provider vinden die goedkoper kan leveren dan de rest. Dutchstone heeft in feite de gunning gekregen voor alle diensten waaronder bv vaste en mobiele tlefonie.
De rare situatie doet zich nu voor dat de instelling waarvoor ik werk 'verplicht' wordt over te stappen naar Dutchstone terwijl wij perfect samenwerken met de KPN. De know-how, faciliteiten en ervaring van de KPN op zakelijk gebied vind ik persoonlijk erg goed. Dutchstone is echter een nieuwe speler zonder veel ervaring in Nederland.

Ik was benieuwd of er nog meer 'collega's' zijn die in deze situatie zitten? En vooral wat jullie bevindingen zijn.

En oja Arne_: doet me goed dat Dutchtone het doet in Kortenhoef, is tenminste wat :)

Verwijderd

BoekenBon: Verwacht er niet te veel van hoor in kortenhoef! ik ben trouwens bekend dat dutchtone de prijsvraag heeft gewonnen.

Hij stond er in Kortenhoef zelf ( bij de zeeverkenners ) een Dutchtone mast, deze was illegaal geplaatst daar, en op last van iets van 150.000 per dag moest deze verwijderd worden.
Hij heeft er nog wel een paar dagen gestaan, maar daarna was hij toch echt pleite.

Ik weet niet precies waar je werkt in Kortenhoef, maar in het "winkel centrum" is de dekking wel wat pover. het komt er op neer dat je buitens huis daar dekking hebt en alleen vanaf de 2de etage............

Mocht het zo ver komen dat je Dutchtone als Gsm provider krijgt dan is het beste om meteen te gaan klagen over de dekkking bij D* zelf!
Gebruik daar voor de zakelijke helpdesk, daar heb ik goede ervaringen mee qua klachten behandeling. Mocht je nog wat mede klagers nodig hebben voor daar in de buurt dan moet je me ff een mailtje droppen en dan zal ik ook eens gaan zeuren voor betere dekking daar..

Het valt niet te evenaren met Libertel en Kpn in kortenhoef, omdat die daar hun Mast hebben staan ( Ook daar achter bij de zevenkenners, ze zitten ijde in 1 mast, libertel is te herkennen aan hun schuin omhoog staande zenders.

• boekenbon
Arne_: werk zelf niet in Kortenhoef, een oud collega met een Ben-mobieltje werkt daar. Heb hem al een poos niet gesproken Hij is mobiel nooit bereikbaar :)

Qua zakelijke helpdesk zal Dutchstone goed zijn, maar hebben ze ook de middelen en capaciteit zoals de KPN?

Verwijderd

Ze hadden de middelen en capaciteit qua Helpdesk.

Ergens begin dit jaar hebben ze iets van 500 man aan "hoog gekwalificeerd" personeel aangenomen. Dit stond ook breed in de media uitgemeten.......
vanaf dat moment had je ook meteen contakt met de helpdesk ( duurd nu meer dan 20 minuten )

Ik heb ze toen wel eens gebelt en toen ik geen bevredigend antwoord op mijn vraag kreeg zei ik doodleuk " En nou zou ik graan 1 van de 500 mensen willen spreken die onder het gekwalificeerd personeel vallen" Gaf wel een leuke reactie..

Volgens mij is D* op dit moment een beetje hard aan het groeien.
Zo is de SMS centrale van ze hopeloos verouderd ( Alcatel troep, geloof iets van 2 node's ).
Ach, Ben had in het begin ook groei stuipen!
Ik verwacht niet dat de overheid trouwens zo ontzettend snel over gaat op Dutchtone, zal nog wel even duren voordat ze onder het KPN contract uit kunnen ( KPN heeft wurg contracten laten tekenen, toen net de 3 nieuwe in beeld kwamen.. ook voor lange tijd )
Pagina: 1