Toon posts:

Vreemd probleem met Geforce 2 Ti

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem met een Chaintech Geforce 2 Ti 64 MB kaartje. Net al in de search gezocht of iemand ook zulke gekke dingen meemaakt, maar nee...
De kaart wordt in elke os (w98, w2k en xp) perfect gevonden en braaf worden de drivertjes geinstalleerd. Na een paar minuutjes naar het windows scherm te kijken en te klikken in Internet Explorer, KLIK...mjah...paar vage kleurtjes op het beeldscherm en de computer zo vast als een huis.
Ik heb al gecontroleerd of de blower loopt, en of de kaart niet te heet wordt, dit is niet het geval. Ik heb het in 4 verschillende configuraties uitgeprobeerd, en all 4 have the same result.
Iemand dit meegemaakt? Oplossing?
Bijvoorbaat dank voor de hulp.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
lijkt me een bios probleem
agp 4x
apereture size moet op helft systeem geheugen
agp 1ws write/read moet uit
en dan fast writes ook uit
dan moet die het doen =)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
lijkt mij misschien op het eerste gezicht geen bios probleem. Ik heb hem op mijn eigen computer uitgeprobeerd, die heeft normaal een agp 4x asus v7700 32 mb deluxe erin zitten. Die heeft nooit probs, alleen maar lof :)
De spanningen zijn dus ook check.
blijft vaaag :'(

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

Als ik jou was zou ik je AGP toch nog effe op 2x zetten... zo kom je ook achter of het dat echt is...
Want je kan wel zeggen ja maar mijn V7700 werkt zo wel goed maar het zijn 2 zeer verschillende type kaarten ASUS en Chaintech...

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op dinsdag 12 februari 2002 20:19 schreef tweakduke het volgende:
apereture size moet op helft systeem geheugen
Dus als ik 1 gig ram heb moet ik 512 als apereture size zetten?? lijkt me niet he! Meestal wordt de regel gebruikt, dat je apereture size 2x je videokaartmem geheugen moet zijn. Maar je kunt het ook gewoon uitproberen want als je een 64mb kaartje heb zit er bijna geen verschil tussen de preformance van 128mb apereture size en 64 mb apereture size

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Eeehh wat doet die aperture size eigenlijk precies?

En voor de topicstarter: welke drivers gebruik je?
Ik had hetzelfde probleem met een Leadtek GF2 TI icm detonators en het bijgeleverde WINFox programma.
Zonder Winfox zijn detonators prima, met Winfox kan ik alleen gebruik maken van de standaard bijgelverde drivers van Leadtek zelf.

Oerbrood!

Verwijderd

Lijkt mij meer een probleem dat in de kaart zelf zit...heb er wel vaker van gehoord, duz het enige dat ik je ken zegguh is terug gaan naar de winkel :7

• remcomat
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08-2024
Moet die aperature (of zoiets) size nou op de helft van je videogehugen of juist 2x zo hoog?

You confuse me!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben detonater driver 22.80 ofzo...of 23.10.
Maar ik heb het ook met de laatste geprobeerd. Maar volgens mij is het een hardware probleem. Omdat hij in verschillende computers precies dezelfde klacht geeft, ook met de originele drivers die op de cd staan.
In ieder geval bedankt voor de reakties!
Pagina: 1