ik zoek eigenlijk min of meer bevestiging of het zo werkt of dat ik iets giganstisch verkeerd ga doen (kom er liever vantevoren achter...)
Ik heb hier 4 pcs staan...
1: Pentium 350 met 3com kaart van chello
2. Pentium 4 1,5 Ghz, cadeau van de baas met 100Mbits kaart
3. FJ Liteline AMD 500 met PCMCIA 10/100 kaart
4. Pentium 166 met 10/100 Realtek kaart
Nu wil ik pc 1 en 2 aan het internet hangen via pc 4....pc 3 kan ik altijd wissellen met pc 2 omdat die alletwee van mijzelf zijn....
Nu wilde ik geen hub kopen (beetje overdreven momenteel) en daarom 3 netwerkkaarten in die PC 4 zetten. Dan via 2 crosskabels de boel doorlussen naar PC 1 en PC 2. (dus in pc 4 komen 2 10 mbits netwerkkaartjes bij!!!)
Dan wilde ik op die PC FreesCo zetten (ipv alles onder Win98 te doen en ipv linux omdat ik momenteel druk ben).....
Ik kan onder FreesCo wel MSN blijven gebruiken dacht ik he?
En een firewall zit er ook in of niet? (al draai ik op PC 1 en PC 2 ook nog een firewall dus moet dacht ik geen gevaar zijn..
Ik heb de search gebruikt en er is erg veel info.... ik wil alleen maar weten of ik dingen over het hoofd zie of dat ik dit weekend aan het knutsellen kan...
bedankt alvast!
Klinkt dit allemaal een beetje logisch of mis ik dingen??
Ik heb hier 4 pcs staan...
1: Pentium 350 met 3com kaart van chello
2. Pentium 4 1,5 Ghz, cadeau van de baas met 100Mbits kaart
3. FJ Liteline AMD 500 met PCMCIA 10/100 kaart
4. Pentium 166 met 10/100 Realtek kaart
Nu wil ik pc 1 en 2 aan het internet hangen via pc 4....pc 3 kan ik altijd wissellen met pc 2 omdat die alletwee van mijzelf zijn....
Nu wilde ik geen hub kopen (beetje overdreven momenteel) en daarom 3 netwerkkaarten in die PC 4 zetten. Dan via 2 crosskabels de boel doorlussen naar PC 1 en PC 2. (dus in pc 4 komen 2 10 mbits netwerkkaartjes bij!!!)
Dan wilde ik op die PC FreesCo zetten (ipv alles onder Win98 te doen en ipv linux omdat ik momenteel druk ben).....
Ik kan onder FreesCo wel MSN blijven gebruiken dacht ik he?
En een firewall zit er ook in of niet? (al draai ik op PC 1 en PC 2 ook nog een firewall dus moet dacht ik geen gevaar zijn..
Ik heb de search gebruikt en er is erg veel info.... ik wil alleen maar weten of ik dingen over het hoofd zie of dat ik dit weekend aan het knutsellen kan...
bedankt alvast!
Klinkt dit allemaal een beetje logisch of mis ik dingen??