[VB] Deployment: wat meeleveren? *

Pagina: 1
Acties:

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:08
Ik heb dus een programma gemaakt met Visual Basic 6.0 Enterprise. En die geef ik ook uit op internet, maar met windows 2000 en windows XP werkt het niet :(. Bij Windows 98 werkt het weer wel :). Ik heb thuis ook windows XP, maar daar doet hij het natuurlijk wel, want ik heb alle dll bestanden die je nodig hebt (van visual basic).

Nou is mijn vraag of iemand het weet wat voor dll's of andere bestanden ik mee moet sturen om het wel te laten werken :? Ik kan moeilijk alle dll's meesturen met het zipje :P :o.

Als sommige mensen met windows 2000/XP het programma opstarten dan krijgen ze eerst een melding van dll bestand is niet aanwezig en als dat bestandje meegeleverd zit met het programma dan draait het programma wel, maar dan krijgt diegene alleen een leeg form met een windows logo op zijn scherm :?.

Verwijderd

dan zeg je bij het programma erbij dat de VB6.0 runtime een vereiste is en waar men 'm kan downloaden...

• stylee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Probeer eens de Package en Deploment wizard te draaien. het nadeel van deze vindt ik de overdreven grote bestandsgrootte van je setup bestanden, maar dat geeft niet. Deze genereert een config file, hierin staat dan ook precies welke dll's je app gebruikt. Je kan vervolgens dmv. NSIS bijvoorbeeld dan een veel compactere setup bestand genereren of evt. die dll's erbij leveren en ze handmatig op het systeem registreren.

webskipper: dan zeg je bij het programma erbij dat de VB6.0 runtime een vereiste is en waar men 'm kan downloaden...

Ik geloof dat deze runtime er stadaard bij 2k en XP bijzit? Kan het mis hebben...

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
ff een reply van een tijdje terug voor je opgeduikeld:
als je slim bent maak je mbv de package&deployment wizard van visual studio (neem aan dat je die hebt) een simpel setup-pakketje aan. je moet dan opgeven voor welk vb-project je een setup wilt maken en dan zal ie zelf aangeven welke dll's (oa vb runtime) nodig zijn om het programma te laten draaien. deze dll's zal hij dan ook mee in je setup proggie stoppen zodat je programma in principe op ieder win32 systeem zal werken.
om te achterhalen welke dll's je mist kun je ook in het vb-project naar Project|References gaan. daar zul je een lijst met componenten zien staan waarvan een aantal aangevinkt is. deze heb je dus nodig om het programma te kunnen draaien. als ik het goed heb kun je als je zon component selecteert ook zien welke dll hierbij hoort (weet ik niet uit m'n hoofd, heb hier alleen nog maar visual studio.net geinstalleerd)
zoek voor de grap eens op "package & deployment wizard", meer hits dan je lief is :)

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik heb even je topic-titel verduidelijkt.

Inderdaad is dit wel een vaak terugkerend probleem, maar omdat hier zulke goede antwoorden staan, lijkt het mij wel goed deze open te laten :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:15

Sponge

Serious Game Developer

Zoals hierboven al is gezegd, check idd de P&D wizard. Maar je kunt ook in "references" kijken en daar kijken welke dlls gebruikt worden... Als dit er meer zijn dan in een standaard leeg VB programma, zoek dan ergens op MSDN voor de namen van de libraries... meestal vindt je wel cabs met alle files.

Geeft het programma trouwens niet een fout dat het een dll mist? Meestal hoor je zoiets te krijgen (maar ook vaak "ActiveX can't create object")

Nou wou ik nog iets anders zeggen, maar dat ben ik ff kwijt ...|:(

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 19:34 schreef gotcha het volgende:
zoek voor de grap eens op "package & deployment wizard", meer hits dan je lief is :)
Ik wil niet lullig zijn, maar dit klopt helaas wel :'(. Tegenwoordig komen er ongeveer 1 post per dag hierover langs... ik heb er een hekel aan om het te zeggen, maar doe het nu toch UTFS.

Mocht je dan alsnog problemen hebben, help ik je graag :).

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 16:08
Wow Jullie zijn snel :). Tnxs voor de reacties. Ik heb een site gevonden met een runtime file voor visual basic 6.0 SP 5 en die zal ik erbij voegen, zodat ze mijn programma kunnen draaien. Nogmaals bedankt!!

[edit]
By the way, ik had de search wel gebruikt alleen ik wist niet precies waar ik op moest zoeken (en dat is lastig :P).
Pagina: 1