Toon posts:

Chello Verhuizingen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ok, lamer question dan maar.....

Hoe zit dat mert het handmatig verhuizen van je com21-modem????
Als ik hem mee neem naar een ander huisie nog geen 300 meter verderop zou je toch verwachten dat hij het doet?
Of moet er eerst zo'n chello-retard komen om een knopje om te zetten in de buurt-verdeler?

Zo ja, waar kan ik een loper kopen voor zo'n kast? ;)

Iemand al ervaring met zelf chello-modempje verhuizen???

B-Top

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:04
Je kan best je modem ergens anders meenemen, als UPC daar ook kabel aanbiedt. Dat is een groot voordeel van kabel, net als dat je op één CAI aansluiting meerdere modems kan aansluiten.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als ik hem mee neem naar een ander huisie nog geen 300 meter verderop zou je toch verwachten dat hij het doet?
Dat is inderdaad de simpelste oplossing, maar chello is geloof ik principieel tegen het kiezen van een simpele oplossing.

[sarcasm mode]
Waarshijnlijk komt er een monteur van chello om je modem te verhuizen, krijg je een nieuw ip adres en een andere accountnaam... met als klap op de vuurpijl een rekening van f 150,- vanwege verhuis en administratiekosten.
[/sarcasm mode]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik ben dus gegaan , met het modempje....
NO WAY!!!!

Toen kwam ik op het magische idee!!!Laat ik de TRAS (het electronische gedeelte van dat kastje waar de kabel het huis binnenkomt) ook maar eens meenemen; dat werkt ook niet; en zeker weten dat ik dus wel ff lekker zeker weet dat in dezelfde straat kabel aangeboden word.......het moet nog iets zijn.....inmiddels word ik wel ff lekker gek; alles wat ik heb kunnen proberen heb ik geprobeerd; dat word dus een maand wachten...

300 meter...moet je gvd nagaan...

met mijn modempje kan ik tenminste gewoon moven...

Nou, als iemand nog tips heeft, of omkoop adresjes bij UPC....Graag...

Verwijderd

Dat is inderdaad de simpelste oplossing, maar chello is geloof ik principieel tegen het kiezen van een simpele oplossing.
Helemaal mee eens... M'n opa is 2 maanden geleden ook 200 meter verhuisd en hij die lui opbellen van chello en die zeiden dat het niet kon, want dan moesten ze een andere coder instellen en hij had budget abbo, maar dat kon ook niet meer, dus moest hij overstappen naar standaard abbo. Hij wel 8 keer met die lui gebeld en hielp steeds niet... Toen kwam ik toevallig keertje langs en ik d8: hmmzz.. gewoon ff proberen aan te sluiten en jawel hoor: werkt gewoon. Lui bij Chello willen het gewoon moeilijker maken dan het al is voor sommige mensen Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels dus maar een heftige klachten brief gestuurd naar UPC.....
Ik heb inmiddels al zoveel in de wacht gestaan op dat 0900 nummer dat ik inmiddels van die telefoon kosten al een week always on had kunnen zijn met een 56K modem....
Godver....

Als iemand nog solutions kan aandragen.....
dragen maar.

Verwijderd

Nooit dat 0900 nummer bellen... altijd dat 0800 1424 bellen en dan naar de helpdesk vragen of hun laten terugbellen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik gedaan, maar ik werd dus fijn ff afgepoeierd door het 0900 nummer weer te geven.
Anywayz, alweer een minpuntje voor chello.

Teleurgesteld en kabel-loos,
B-Top

Verwijderd

Topicstarter
Iemand!!!!please...ik wanhoop....ideeen?

B-Top

Verwijderd

Heb je het al geprobeerd dan????????

Laat het ff weeten of het wel Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif of niet Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gifwerkt haha Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• kevin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02-2024
Volgens mij moet je toch echt naar dat kassie bij jouw in de straat. Zoek effe iemand op die in de straatverlichting/kabelleggers bisnis zit ofzo, die gasten hebben wel eens van die sleutels. Eenmaal open moet het niet zo moeilijk zijn denk. Maar je speelt wel ali illegali natuurlijk...

Verwijderd

Topicstarter
Heb gebeld naar de lokale kabel instelling wiens technisch ventje mij kon vertellen dat de retour leiding niet werktte in mijn wijk segment.....
Raad eens waar de nieuwe wijk begint ten opzichte van mijn oude?
2 meter van mijn voordeur!
Pagina: 1