ghost van hd in windows

Pagina: 1
Acties:

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-03 09:52
is het mogelijk om een ghost van je c drive temaken tewijl windows draait.
want ik wil namelijk een backup van mijn server maken en die kan namelijk nie uit om ff en ghost van mijn hd te maken want hij moed 24/7 up wezen voor web hosting en ftp hosting van spullen van een bedrijf.
dus is het mogelijk om een ghost temaken van mijn hd tewijl windows draait???

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Alleen je swapfile is niet toegankelijk als je 'kaal' in windows zit. Voor de rest kan je alles zonder problemen zelfs kopieren via explorer.

Senile! Senile Oekaki

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ghost maken zal wel lukken, maar 't is de vraag of je die image later ook weer zonder problemen terug kunt zetten. Gewoon proberen en later op een andere machine die image terug zetten om te testen, zou ik zeggen.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Lijkt me dat je zo een onbetrouwbare image krijgt, omdat de schijf tijdens het maken van de image aan verandering onderhevig kan zijn. Vergelijk een foto maken van een bewegend object met een sluitertijd van 15 minuten.

Houdoe

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gaat probleemloos.
Terugzetten terwijl WIN draait ook, maar dan wel rebooten als ie erom vraagt, anders kaputt.

Verwijderd

Inderdaad, dit kan gewoon, tenminste bij ging het goed (het ghosten en terugzetten)

succes...

Verwijderd

WAAROM zou je het risico nemen? In de manual staat specifiek dat dit niet gegarandeerd is, dus waarom zou je een backup maken waar je niet zeker van weet dat hij werkt???
Tenzij je elke keer zo'n Ghost gaat testen, maar dan ben je uren bezig... Waarom niet ff via een bootflop? Snel, eenvoudig, en betrouwbaar...!!
Pagina: 1