MXstream vs cable

Pagina: 1
Acties:

• Psychostase
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kan iemand een zinnig antwoord geven op de volgende vraag???

Waarom mag je bij MXstream wel en bij Essent / Chello etc... niet (volgens de gebruikersvoorwaarden :( ) een server op je internet aansluiting gooien? Niet dat je dat niet doet :D , maar waarom mag dit niet legaal?

Verwijderd

Dat is niet zo moeilijk, bij ADSl heb je een "gegarandeerde" bandbreedte tot aan je ISP, bij kabel moet je die lijn delen. Dus als jij een server draait, genereer je data (door bezoekers) en dat willen ze voorkomen. Als jij nl ineens op je ftp-server 10 mensen hebt ingelogd die lekker aan het pompen zijn......weg snelheid.......

• Psychostase
  • Niet online
Dus als ik geen FTP server draai mag het dan wel? Dan hadden ze in de voorwaarden moeten zetten je mag op je server geen FTP server draaien.

Bij Mxstream is het dan wel zo dat je een "vaste" bandbreedte hebt tot je ISP maar daarna kost het voor KPN ook bandbreedte over hun verbinding tot het internet.

Je kan dit bij Essent/ Chello ook bereiken door zo'n grote totale bandbreedte vrij te geven zodat als iedereen tegelijk bezig is de bandbreedte van de kabelmodem al lang is bereikt voordat de totale bandbreedte van de kabel is bereikt... of niet soms??

Toevoeging: je upload is beperk tot 16K (bij Essent@Home)

Verwijderd

Dit geld dus niet alleen voor ftp-server, maar voor server in het algemeen. Je krijgt bezoekers op je server wat data pompt. Dit KAN soms erg druk oplopen tot zelfs onbereikbaar....(ken het, heb zelf chello en 24/7 ftp draaiende). Daarom zeggen ze dat het niet mag. Maar wie let daarop? Chello hgaat echt niet kijken of jij een server draait, zijn ze veel te veel tijd mee kwijt en tevens kost het lijn capaciteit.....

Verwijderd

't is zowiezo onzin van Chello dat je als thuis-gebruiker van een kabelmodempie geen server mag draaien; ze doen wel business accounts waarbij ze de lijn op je kabel modem helemaal open gooien EN je mag servers draaien...; dan maakt het niet meer uit dat de rest van de buurt op 2Kb van tucows.chello.nl aan het downen is.

't lijkt me meer een kwestie van geld.

• Psychostase
  • Niet online
blackjack, ik begrijp je niet helemaal...

Ik wil (voorlopig) met mijn server alleen internet delen, firewall draaien en virusscanner. Er komt niemand op mijn server. Nu kan ik teminste internetten en mijn broer UT tegelijk spelen. Genereer ik dan een grote datastroom: NEE. Als ik Iso's, Warez, Moviez download, dan genereer ik grote datastromen. Maar dit kon ook al met een enkele computer op internet.

Bij mij komt het over van je betaald maar en je mag niet alles uit het abonnement halen wat erin zit....

Als ze er zo'n probleem van maken, moeten ze de kabelmodems zo instellen op een download-snelheidslimiet die ze in gedachten hadden met de bijbehorende prijs catogorie natuurlijk.

Bij MXstream zeiken ze daar niet over... en de prijs is niet echt duurder.

Echter kan ik niet kiezen tussen MXstream en cable, omdat het nog lang zal duren voor ze in zo'n dorp als bij mij MXstream zullen aanleggen :(
Pagina: 1