Goedendag! Ik heb een vervelend probleem met glibc. Ik had graag deze library willen compileren om vervolgens mijn huidige glibc21 ermee te vervangen/updaten. Ik doe het volgende om te compileren:
Vervolgens (na ong. 40 minuten compilen) krijg ik de volgende melding:
Op een of andere manier krijg ik een fout van de C preprocessor. (cpp). als ik van deze de versie opvraag, dan krijg ik hetzelfde versienummer als gcc. (2.95.3). Ik heb eens rondgeneusd op het internet, maar het enigste wat ik heb kunnen vinden waren een paar wazige bugreports die niet op mijn probleem sloegen. Ik heb al diverse dingen anders geprobeerd m.b.t. parameters van het configurescript, maar met dat ge-exprimenteer ben ik gestopt: het duurt ongeveer 40 minuten voordat 'ie me de error geeft. niet bepaald een pretje dus.
Heeft iemand een idee of een hint hoe ik dit probleem kan verhelpen? Alvast hartelijk bedankt!
code:
1
2
3
4
| ../glibc-2.2.5/configure --prefix=/usr --enable-add-ons --libexecdir=/usr/bin --with-headers=/usr/src/linux/include cp config.make config.make.backup sed 's/cross-compiling = yes/cross-compiling = no/' config.make > tmp~ make |
Vervolgens (na ong. 40 minuten compilen) krijg ik de volgende melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| /usr/src/glibc-build/elf/ld-linux.so.2 --library-path /usr/src/glibc-build:/usr/src/glibc-build/math: /usr/src/glibc-build/elf:/usr/src/glibc-build/dlfcn:/usr/src/glibc-build/nss:/usr/src/glibc-build/nis: /usr/src/glibc-build/rt:/usr/src/glibc-build/resolv:/usr/src/glibc-build/crypt:/usr/src/glibc-build/linuxthreads /usr/src/glibc-build/sunrpc/rpcgen -Y ../scripts -c rpcsvc/bootparam_prot.x -o /usr/src/glibc-build/sunrpc/xbootparam_prot.T ../scripts/cpp: exec: cpp:: not found /usr/src/glibc-build/sunrpc/rpcgen: C preprocessor failed with exit code 127 make[2]: *** [/usr/src/glibc-build/sunrpc/xbootparam_prot.stmp] Error 1 make[2]: Leaving directory `/mnt/storage/usr_src/glibc-2.2.5/sunrpc' make[1]: *** [sunrpc/others] Error 2 make[1]: Leaving directory `/mnt/storage/usr_src/glibc-2.2.5' make: *** [all] Error 2 |
Op een of andere manier krijg ik een fout van de C preprocessor. (cpp). als ik van deze de versie opvraag, dan krijg ik hetzelfde versienummer als gcc. (2.95.3). Ik heb eens rondgeneusd op het internet, maar het enigste wat ik heb kunnen vinden waren een paar wazige bugreports die niet op mijn probleem sloegen. Ik heb al diverse dingen anders geprobeerd m.b.t. parameters van het configurescript, maar met dat ge-exprimenteer ben ik gestopt: het duurt ongeveer 40 minuten voordat 'ie me de error geeft. niet bepaald een pretje dus.
Heeft iemand een idee of een hint hoe ik dit probleem kan verhelpen? Alvast hartelijk bedankt!