Toon posts:

Welke Televisie is de beste?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1: Loewe Vitros 6372 ZP
2: Loewe Planus 4672 ZP
3: JVC interiArt Collection AV28L2GY + tv meubel
4: Sony Wega KV 28FQ75
5: Sony Wega KV 28FX65
6: Philips matchline 32PW9576E

Tot slot maakt Full Digital 100 hz veel uit ipv 100 digital hz?

Verwijderd

ik zou persoonlijk voor een thomson retro gaan :)

maar nr:5 is ook wel leuk

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Allemaal zijn het goede TV's
Belangrijker is wat jij verwacht van een TV.
En wat jij van het beeld vindt.
Loewe vindt ik erg mooi, maar te duur.
Verder bevalt mij de Sony erg goed.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07-2025

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Heb hier beneden een Loewe Vitros staan en tot nu toe nog nooit problms mee gehad, is gewoon een prima ding en goed beeld, maarja dat zullen ze allemaal wel hebben.
Zou gewoon ff kijken naar de functies die ze hebben en wat je wil/nodig hebt en wat je kunt betalen.
Vitros heeft 2 tuners maarja dat is nou echt weer zo'n feature die je nooit gebruikt..

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Verwijderd

Topicstarter
Was vandaag bij mediamarkt A'dam. Ik zat te kijken naar een Loewe met FULL digital 100 hz. Waanzinnig mooi beeld. Alleen is 3500 gulden erg veel geld. Op zich is 3500 niet het grootste probleem, maar dan moet de TV ook 100% naar mijn zin zijn. Zo vind ik de interiArt van JVC erg mooi, maar intesten blijkt dat er scherpere tv's zijn, met beter geluid. Het is zo vreselijk moeilijk te vergelijken in een winkel omdat ook het signaal een rol speelt. Eenmaal thuis zijn alle 6 de TV's mooi, omdat je er aan went.
Is Loewe echt zo top. Ik vind ze niet duurder dan bijvoorbeeld een matchline of interiart van JVC.

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03 05:29

jonggoud.nl

@>--"--,--{

ik heb hier een Loewe Xelos, ik weet niet meer of ie te krijgen is, maar doet het altijd perfectimos. Echt het geld waard, 100Hz! En full digital in/out

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Verwijderd

Ik heb hier een Loewe Planus breedbeeld samen met een Loewe video, werkt perfect samen. De TV is alleen een keer (na een jaar) terug geweest voor een reparatie. De rechter box begon te kraken en het geluid viel dan bija weg. Tot op heden (nu 3 jaar oud) alleen nog maar plezier gehad.

Verwijderd

Groot pluspunt van een Loewe: de bediening is zeer gebruiksvriendelijk. Ik vindt het normaal niet erg om een beetje met knopjes te stoeien, maar ik kom wel eens a.b.'s tegen :?

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 23:59

Malebolgia

Move, or be moved

Sony Wega...O+ :9~ :9 (leuk voor filmpjes kijken)

dat van die 100 Hz is volgens mij welke commerciele benaming de fabrikant er aan geeft. ik zou denken: 100Hz=100Hz, toch?

"People should know when they're conquered..."

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Alleen jouw smaak telt..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Topicstarter
Er zit wel verschil in 100 hz volgens de verkoper bij mediamarkt. De Loewe TV's hebben 8 bit digitale techniek (digitale signaalverwerking) waar andere merken nog 6 bit gebuiken. volgens die vent zie je dat terug in de beeldkwaliteit. Nou ben ik een leek, dus nu is mijn vraag; heeft verkoper gelijk?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op dinsdag 12 februari 2002 19:44 schreef Backdraft het volgende:
Er zit wel verschil in 100 hz volgens de verkoper bij mediamarkt. De Loewe TV's hebben 8 bit digitale techniek (digitale signaalverwerking) waar andere merken nog 6 bit gebuiken. volgens die vent zie je dat terug in de beeldkwaliteit. Nou ben ik een leek, dus nu is mijn vraag; heeft verkoper gelijk?
Je kunt toch zelf bekijken of het beeld beter is ?

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Loewe heeft volgens mij als enige een digitaal chassis, dwz dat het antenne signaal al direct digitaal wordt gemaakt.
Zeer mooi beeld, twee jaar garantie..maar..

kom niet aanzeuren bij Loewe als er iets mis is, en de garantie is ook maar een paar weken verlopen, want dan moet je BETALEN!!

collega van mij heeft hier behoorlijk stres over gehad.

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 12 februari 2002 19:18 schreef Backdraft het volgende:
Alleen is 3500 gulden erg veel geld.
Ehh.. wij hebben nu de euro..?

Verwijderd

Over de loewe heb ik geen ervaring, dit verkopen wij op mn werk niet.

naar mij mening heeft de interiart van jvc een aardig design maar is ie qwa beeld niet echt indrukwekkend, vaak heb ik de indruk dat er een waas over het beeld is en ook qwa kleuren contrast is het niet echt een topper, ik zou die dus (behalve als je het design echt heel mooi vind) laten zitten, verder als je moet kiezen tussen de sony's en de philips is het vrij makkelijk; sony heeft wat donkerdere kleuren, philips is naar mijn idee wat helderder, maar word vaak TE echt (dit moet je zien om te begrijpen wat ik bedoel) dus net wat je mooi vind.
verder heeft de Fq van sony twee tuners waardoor je picture in picture en mozaiek scherm kan gebruiken, dit heeft de fx niet.
Ik zelf zou de Philips kiezen maar zoals ik zei is dit een kwestie van smaak.
alhoewel ik je alleen over de philips, jvc en sony kan informeren hoop ik dat ik je een beetje geholpen heb.

Verwijderd

Topicstarter
3500/2.20371 =

Verwijderd

Topicstarter
Het voordeel van sony is wel dat je veel keus hebt als je alle andere apparatuur (home cinema receiver en dvd super audio enz enz) ook van sony wilt hebben. Persoonlijk vind ik de sony apparatuur erg goed voor het geld.

Verwijderd

maargoed, ik ben misschien raar maar het gaat mij om de kwaliteit van het apparaat en als het dan van het zelfde merk is ok... maar om daar nou een sony voor te kopen... bovendien is sony home cinema niet echt goed, behalve de dav-800 die niet alleen te duur is maar ook veel te kort komt (qwa vermogen) als je gewoon een cd luistert.
ik noem ff wat dingen op;
video recorders van panasonic zijn beter, home cinnema van jvc is beter, dvd spelers van philips zijn beter, audio componenten van technics (panasonic) zijn beter (dan sony)

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Ik zal eerst maar eens zeggen dat ik de loewe niet ken, maar dat wat ik hier zo lees die vitros wel een erg hoog :9~ gehalte. Maar als ik moest kiezen tussen die philips en sony zou ik gaan voor de philips, lekker heldere (warme) kleuren, maar vooral een echt vlak beeldbuis. De sony tv's hebben namelijk een bol-beeldbuis met daartegenaan glas gespoten. Kun je merken in het beeld (het is al wel heel veel verbeterd ten opzichte van de fx60 serie, maar toch), als je goed kijkt lijkt het beeld hol te staan, en bijvoorbeeld een baseline bij tennis is ook niet recht. Ook kun je het merken in het gewicht, maar meestal zul je zo'n apparaat niet vaak optillen :). Die philips vind ik echt heel :9~, hij heeft een heel mooi design.

LinuxFox, because penguins aren't even furry

Verwijderd

ben het met Foxman eens.

heb je trouwens al naar panasonic gekeken? is ook een heel goed merk.

• FoxMan
Op dinsdag 12 februari 2002 20:13 schreef Master187 het volgende:
maargoed, ik ben misschien raar maar het gaat mij om de kwaliteit van het apparaat en als het dan van het zelfde merk is ok... maar om daar nou een sony voor te kopen... bovendien is sony home cinema niet echt goed, behalve de dav-800 die niet alleen te duur is maar ook veel te kort komt (qwa vermogen) als je gewoon een cd luistert.
ik noem ff wat dingen op;
video recorders van panasonic zijn beter, home cinnema van jvc is beter, dvd spelers van philips zijn beter, audio componenten van technics (panasonic) zijn beter (dan sony)
Ik ben het helemaal met je eens, behalve de dvd-spelers, die maakt sony qua beeld heel goed (lekker scherp), maar het (analoge) geluid dat eruit komt zuigt wel, dan heb ik toch wel liever de philips en voor home cinema heb ik liever jbl homecinema of pioneer (444 setje bijvoorbeeld).

• marcelvdk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 19:44
1: philips maakt de beste TV's! Waarom? technisch lopen ze 5 jaar voor op de rest! Hoe weet ik dat? Ik werk bij de Philips, onze grote klanten; Sony, loewe, thomson, enz.
Wat kopen zij: De beroemde "one chip" IC. D.w.z >85% v.d functie's vd TV in 1 chip. Waarom maakt bijv. sony zelf ze niet (ze hebben zelf chipfabrieken)? Omdat ze het niet lukt. Het beeld v.e. TV wordt fabriek af op een bepaalde standaard gezet, dit kun je eventueel via een speciaal servicemenu afregelen (het zijn net computermonitors)
2: Dus: philips kopen! (32PW9525 bijv.) dit model is al meer dan 2,5 jaar op de markt, en achter de schermen is ie steeds verbeterd ,zonder extra kosten. De nieuwste versie's zijn zeer goed. dit mits je een goed signaal aanbiedt. Kijk je in de winkel naar een bagger signaal vd kabel, laat dan maar zitten. Ohja tegenwoordig heeft philips ook een 32inch (82cm) plasmascherm, nou laat maar zitten hoor, de 32PW9525 heeft een mooier beeld!
Geloof mij niet, geloof je ogen. loewe, surft mee op de designgolf van B&O, vindt het niet bijzonder, maar ja mensen willen nou eenmaal vaak de hogeaanschafwaarde goed praten!

met vriendelijke groeten, marcel

Verwijderd

ik ben het met je eens alleen zou ik dan (als je een budget hebt) de 28pw8807 nemen, die heeft ook digital scan en goede boxen (minder dan de 9525) alleen het active control is wat minder uitgebreid.

maareh laten we ontopic blijven.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

De Sony's geven erg mooi en strak beeld, heb er hier ook eentje.
De andere merken zijn te duur of niet vergelijkbaar qua beeld.
Philips zou ik NOOIT nemen, zijn kwalitatief naar mijn mening stukken minder

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

niet dat ik jou mening in twijfel trek, maar waar baseer je dat op? (dat philips slechter zou zijn)

• FoxMan
Lol, hij denkt misschien dat iets wat zwaarder is meteen beter is. Feit is gewoon dat philips tv's gewoon super goed zijn, de kwaliteit doet zeker niet onder voor sony, en dat gewicht zit hem dus in het extra glas. En de topic-starter gaat niet echt voor een budget tv, die hij uitgekozen heeft is nog wel iets prijziger dan de 9525, het is het type met meubel eraan vast en echt een super strak design, wel het zelfde beeldbuis als de 9525 als ik me niet vergist (die heeft zijn kwaliteit in de jaren wel bewezen dacht ik zo, hij word nog steeds verkocht). De 8807 heeft wel een heel ander beeldbuis, tik maar eens met je vinger op dat beeld buis en op die van de 9525 (of soort gelijken) en je merkt meteen het verschil.

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me op dat iedereen Loewe met duur associeert, terwijl een goede Philips en Sony ook een bom duiten kosten. Panasonic is inderdaad een zeer mooie TV qua beeld en vast ook geluid, maar ik vind de TV's qua design niet zo mooi en het oog wil tenslotte ook wat.
De philips Design Line 32PW9556E is ook erg mooi, maar ook erg duur. Ik meen iets van 2500 euro. Jammer dat deze serie niet in een 72 cm beeld te krijgen is.
Pagina: 1