kep dus een azv266 mobo in me pc en het fannetje die op de VIA chipset zit maakt een ontiegelijk geluid tijdens opstarten (koude start alleen) nu heb ik de winkel gebeld waar ik me pc gekocht heb en die zeggen dat ik naaimachineolie tussen het fannetje moet smeren....wat denken jullie ervan?? doen of andere oplossing
Ik zou met dat fannetje naar die leverancier toegaan en dat door hun laten doen.
Punt is dat als jij teveel olie erin doet en het lekt, je mainboard misschien wel defect raakt je dus geen garantie meer hebt.
Wat je ook kunt proberen is naar ASUS te bellen of te mailen en je dit verhaal eens uitlegd. Gegarandeerd dat ze dit niet accepteren en je dus een nieuwe fan zullen doen toekomen.
Punt is dat als jij teveel olie erin doet en het lekt, je mainboard misschien wel defect raakt je dus geen garantie meer hebt.
Wat je ook kunt proberen is naar ASUS te bellen of te mailen en je dit verhaal eens uitlegd. Gegarandeerd dat ze dit niet accepteren en je dus een nieuwe fan zullen doen toekomen.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
ja dat weet ik wel, maar als ik naar hun moet ben ik me pc een week kwijt zeiden ze, probeer eerst zelf met wat naaimachine olie erin, haal dat fannetje eraf en doe een beetje olie op een naald en doe het tussen het fannetje zeiden ze.
Ik heb hetzelfde, ik heb een a7v266 en idd tijdens het opstarten is het een geluid als van een kartonnetje tegen de spaken van je fiets. Maar dit duurt maar een paar seconden.
Ook ben ik niet de enige, mijn huisgenoot heeft het zelfde moederbord, en ook hij heeft er 'last' van.
Ik kan er eigelijk best mee leven.
Ook ben ik niet de enige, mijn huisgenoot heeft het zelfde moederbord, en ook hij heeft er 'last' van.
Ik kan er eigelijk best mee leven.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Verwijderd
ik heb precies hetzelfde maar ik heb gehoord dat je deze er gewoon afkan halen als je niet overclock of heb ik dat verkeerd?
Verwijderd
Ik heb dat grapje dus een keer geprobeerd, dat met die naaimachineolie. Hoop troep heb je ervan, en het hielp maar een dag ofzo. Dus ik zou het risico niet willen lopen. Neem contact op met Asus.
nee geen geforce 2, wel een geforce 3 ti-200
maak kep de kast geopent tijdens opstarten en
dan maaktie een kabaal en toe heb ik me vinger
tegen het ventilatortje gehouden om te checken
welke het geluid veroorzaakte en het was het
kleine fannetje op me via chipset..
maak kep de kast geopent tijdens opstarten en
dan maaktie een kabaal en toe heb ik me vinger
tegen het ventilatortje gehouden om te checken
welke het geluid veroorzaakte en het was het
kleine fannetje op me via chipset..
Ik had ook een A7V266, met zo'n ramp-fan. Ik heb toen in een winkeltje een nieuwer fannetje gekocht ter vervanging. Deze draait langzamer, en maakt niet dat geluid alsof een 5 meter grote gast zijn keel aan het schrapen is. Ik vermoed eigenlijk dat je de chipset van de A7V266 prima passief kunt koelen, mits je niet OC'ed. Als het kan, doe dat dan! (Ga ik doen iig)
"It certainly appears so..."
Je kan idd de fan erafhalen, en wel op 2 manieren als ie hetzelfde is als op mn a7v133Op dinsdag 12 februari 2002 18:55 schreef bajo4life het volgende:
ja dat weet ik wel, maar als ik naar hun moet ben ik me pc een week kwijt zeiden ze, probeer eerst zelf met wat naaimachine olie erin, haal dat fannetje eraf en doe een beetje olie op een naald en doe het tussen het fannetje zeiden ze.
Of je hele mobo eruit flikkeren en via de achterkant van je mobo de fanophanging eraf slopen
Of op de voorkant 2 schroefjes losschroeven en alleen de fan uit het soort bracket te halen.
nee is niet het zelfde,
het zit gewoon met 4 schroefjes op de chipset, kan hem zo loshalen, 4 kleine kruiskopschroefjes.
het zit gewoon met 4 schroefjes op de chipset, kan hem zo loshalen, 4 kleine kruiskopschroefjes.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:44
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
andere moederborden met name msi heeft ook alleen passief
dus moet zat kunnen
eraf met die herrie dingen dan
dus moet zat kunnen
eraf met die herrie dingen dan
A7V266-E hiero.. precies hetzelfde.. de fan was al kapot bij de eerste boot.
Echt belachelijk
Echt belachelijk
Ik heb bij mij het stekekrtje er gewoon afgerukt.. wat een stilte
levert totaal GEEN problemen.. ook nie met oc'en.. ( bus draait hier op 160 mhz )
levert totaal GEEN problemen.. ook nie met oc'en.. ( bus draait hier op 160 mhz )
https://wren.co/join/Devian
hmmm, totaal geen problemen, ik betwijfel of dat ook op de lange termijn geen problemen gaat veroorzaken. ik weet nog niet wat ik eraan ga doen...
draait al 2 maand zonder prob's had hiervoor een asus a7v133 die een halfjaar zonder fan gedraaid heeftOp dinsdag 12 februari 2002 19:22 schreef bajo4life het volgende:
hmmm, totaal geen problemen, ik betwijfel of dat ook op de lange termijn geen problemen gaat veroorzaken. ik weet nog niet wat ik eraan ga doen...
Er zit wel een Asus Vestiging in Nederland, maar of je daar heen kan bellen weet ik niet. Die fan valt gewoon onder de garantie, maar of je daarvoor je mobo zo lang kwijt wilt zijn weet ik niet. Passief koelen wil prima.
Maar als je fan lawaai maakt heb je iig wel recht op een nieuwe. (Of je doet het zelf, kleine moeite..)
Maar als je fan lawaai maakt heb je iig wel recht op een nieuwe. (Of je doet het zelf, kleine moeite..)
Verwijderd
Asus Holland zit in Emmen (ik werk er zelf) Je kan niet bellen ivm we zijn gewoon een repair-department en nemen niks aan van partucilieren. Je zal dus gewoon je plankje aan de leverancier moeten geven.
voor zover ik weet krijgen zowat alle asus mobo's vanaf de a7v dat.... ( dat kabaal )
CollegaOp dinsdag 12 februari 2002 19:58 schreef The Emperor het volgende:
Asus Holland zit in Emmen (ik werk er zelf) Je kan niet bellen ivm we zijn gewoon een repair-department en nemen niks aan van partucilieren. Je zal dus gewoon je plankje aan de leverancier moeten geven.
Geen idee, maar dat hoeft ook niet..Op dinsdag 12 februari 2002 20:10 schreef The Emperor het volgende:
Eeeejjjj....ken ik wel een sander??
Verwijderd
bij mij abit bordt kreeg ik gratis een nieuwe fannetje toegestuurd ... mischin bij jouw ook wel
Ik ook, ik heb hem hier nog liggen van me oude abit mobo 
Voor het geval ie nog een keer van pas komt voor een ander mobo.
Voor het geval ie nog een keer van pas komt voor een ander mobo.
[off-topic]Op dinsdag 12 februari 2002 20:16 schreef The Emperor het volgende:
Zit jij dan in het hoekje samen met Niek?
Nee.
Ik ben een pre-tester.
Verwijderd
k heb precies de zeflde nodig voor me gayforce 2 mx en die ga ik ook ff aan abit vragen
weer gratis fannetje want in de winkel kost ie 25 euro
Op dinsdag 12 februari 2002 20:18 schreef mrneo911nl het volgende:
k heb precies de zeflde nodig voor me gayforce 2 mx en die ga ik ook ff aan abit vragenweer gratis fannetje want in de winkel kost ie 25 euro
Daar gaat de goede service van Abit
Maar goed, 25euro lijkt me wel errrrug veel.
Das dus echt gewoon triest dat asus zoiets verkoopt.
Ik dacht dat ik net een ongelukkige was met een kapotte fan erop.. schijnt dat zowat iedereen dit heeft.
Van mij mogen ze gratis een nieuwe fan sturen via de post want dit slaat gewoon nergens op.
Asus =
Ik dacht dat ik net een ongelukkige was met een kapotte fan erop.. schijnt dat zowat iedereen dit heeft.
Van mij mogen ze gratis een nieuwe fan sturen via de post want dit slaat gewoon nergens op.
Asus =
inderdaad, dan mogen ze mij ook wel een nieuwe sturen..
kwaliteit 
volgende keer betwijfel ik om nog asus mobo te kiezen
volgende keer betwijfel ik om nog asus mobo te kiezen
Hier de adresgegevens van Asus Nederland:Op dinsdag 12 februari 2002 19:43 schreef bajo4life het volgende:
weet iemand het email van asus in nederland??? zitten ze uberhaupt wel in NL? kan er nix van vinden
ASUS Holland B.V. (Netherlands)
Technical Support
Notebook Hotline: +31-(0)591-668190
Fax: +31-(0)591-666853
E-mail: notebook@asustek.nl (Notebook only)
E-mail: motherboard@asustek.nl (Motherboard only)
E-mail: vga@asustek.nl (VGA only)
WWW: http://www.asus.com.tw
FTP: ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS
Ik heb deze gegevens uit het onderstaande bericht:
[topic=312056/1/25]
Overigens heb ik net het tweede mailtje voor dit zelfde probleem gestuurd, omdat ik de vorige keer geen reactie heb gekregen.
Enige overige optie die je vaker hoort is het plaatsen van een bleu orb, een titan TTC-CUV1AB zou mijns inziens ook moeten passen.
nou mensen,
ik ben naar de winkel geweest en ze hebben er een nieuwe fan opgezet en wat denk je. het maakt nog steeds herrie
ik ben naar de winkel geweest en ze hebben er een nieuwe fan opgezet en wat denk je. het maakt nog steeds herrie
Verwijderd
Ik heb ook die a7v266 maar bij mij is het mijn gf2 mx fannetje die zo'n herrie maakt.
Maar het is bij mij alleen tijdens het opstarten.
Maar het is bij mij alleen tijdens het opstarten.
bij mij ook alleen tijdens opstarten, maaraja ik dacht nieuw fannetje erin weg nee hoor.
in de winkel zeiden ze:
" zo we hebben er een nieuw fannetje voor je ingedaan, hij loopt nu echt geruisloos"
jajaja het zal wel horen dan dat geluid.
trouwens ik sluit me pc weer aan startie meteen op in me bios en is die terug geschoten van 1533 mhz naar 1133 mhz
hoe ken dat? zie me sig voor me specs
in de winkel zeiden ze:
" zo we hebben er een nieuw fannetje voor je ingedaan, hij loopt nu echt geruisloos"
jajaja het zal wel horen dan dat geluid.
trouwens ik sluit me pc weer aan startie meteen op in me bios en is die terug geschoten van 1533 mhz naar 1133 mhz
hoe ken dat? zie me sig voor me specs
Pagina: 1