300 meter lange UTP/STP kabel?

Pagina: 1
Acties:
  • 413 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41852

Topicstarter
Hoi allemaal, even een vraagje

ik weet dat utp 100meter lang mag zijn en stp 150 meter, maar ik zag ergens op een website een utp kabel aangeboden van 200 tot 500 meter, kan dit? ik zou graag een 300 meter lange kabel hebben zodat ik twee netwerken met elkaar kan verbinden.

hoe zou ik dit (betaalbaar) kunnen doen?

doeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:21

Predator

Suffers from split brain

Is dat niet gewoon een site waar je een rol UTP kabel gewoon koopt (zonder connectors) om zelf in stukjes te knippen en kabels te nijpen ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kweenie

hier staat het: http://www.gistron.com/Pages/Script_Shop.php?bestand=Onderdelen/Kabels.htm

RJ45 Starrekabel Cat.5 500 meter 181,06

€180 dus, nou dag vind ik wel redelijk :)

maar werkt dat dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 12 februari 2002 19:02 schreef babe het volgende:
kweenie

hier staat het: http://www.gistron.com/Pages/Script_Shop.php?bestand=Onderdelen/Kabels.htm

maar werkt dat dan ook?
Met heel veel packetloss misschien :)
Gewone UTP is maar garandeerd 100% goed voor 100-120m of zo.
Je kan langer maar hoe langer hoe meer risico op packetloss en uiteindelijk werkt het niet meer. 200m haal je misschien nog maar veel meer niet denk ik.

Dat zijn gewoon kabels zonder connectors :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47281

Het lijkt me dat het UTP-kabels met connectors zijn hoor, gezien aan bijschrift: "om 2 pc aan elkaar te verbinden", dan mag je toch verwachten dat er connectors aan vast zitten.

Overigens niet echt goedkoop :(, anders zou een straatnetwerkje wel leuk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36582

Op dinsdag 12 februari 2002 19:02 schreef babe het volgende:
kweenie

maar werkt dat dan ook?
moet ut ook toevallig nog hebben maar ik heb cat 5 e nodig en dat staat er niet bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47

DarkSide

theres no place like ::1

Weet niet waar jij ziet dat het om 2 pc's direct aan te sluiten is. Ja dat staat bij de crossed kabels van 5/10 en 20 meter. De rest is Gewoon UTP en kan je niet eens direct 2 pc's mee op elkaar aansluiten.
De 500 rol is gewoon bedoeld om zelf de lengte van de gewenste kabel af te knippen en zelf de connectoren op te plaatsen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 12 februari 2002 19:10 schreef freebie het volgende:
Het lijkt me dat het UTP-kabels met connectors zijn hoor, gezien aan bijschrift: "om 2 pc aan elkaar te verbinden", dan mag je toch verwachten dat er connectors aan vast zitten.

Overigens niet echt goedkoop :(, anders zou een straatnetwerkje wel leuk zijn!
Dat staat bij die crossed, die zijn ook geen 500m ;)
RJ45 Flexkbabel Cat.5 100 meter equip
Dat is volgens mij de laatste met connectors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
STP kan (gegarandeerd) tot 150 meter dacht ik. Ik heb dus 300 meter nodig (ongeveer).

Het zou wel kunnen met een repeater ertussen hoor ik net van iemand, maar hoe duur is zo'n ding dan? Klein dingetje of groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:23
Starrekabel wil dus zeggen dat die kabel star is oftewel met massieve koperen kern, die kabels van 2 meter en langer tot zeg maar 10 meter hebben dus een soepele kern.
En nee voor de 100duizendste keer maximale lengte om storingsvrij een verbinding te kunnen maken is toch echt ongeveer 94 meter + 2 maal een patchkabel van 2 meter.
In de search staat er ook al genoeg over .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:34
RJ45 Flexkabel Cat.5 1000 meter 453,34

1 km!! dan moet ik zeker iedere 100 meter een versterker zetten ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op dinsdag 12 februari 2002 19:16 schreef babe het volgende:
STP kan (gegarandeerd) tot 150 meter dacht ik. Ik heb dus 300 meter nodig (ongeveer).

Het zou wel kunnen met een repeater ertussen hoor ik net van iemand, maar hoe duur is zo'n ding dan? Klein dingetje of groter?
Dat kan inderdaad. Gewoon een versterker/repeater ertussen.
Dat mag ook een hub zijn. Hoeveel een versterker of repeater kost weet ik zou direct niet :)
voor een hub zie de pricewatch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
Op dinsdag 12 februari 2002 19:19 schreef Icey het volgende:
RJ45 Flexkabel Cat.5 1000 meter 453,34

1 km!! dan moet ik zeker iedere 100 meter een versterker zetten ofzo...
ja en dat mag dus niet!, je mag er maar 2 versterkers tussen hebben, (meer mag niet volgens de ieee norm)

helaas,

over dat soort afstanden moet je al glasvezel gaan gebruiken (of een straalverbinding)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 11:08

bitflusher

flushed die *** pc

switch iedere 100 meter ertussen helpt mag ook
genk er wel om dat je maximaal 5 stukken draad meg hebben
dus max:

pc----switch--switch--switch--pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitflusher
  • Laatst online: 04-06 11:08

bitflusher

flushed die *** pc

Op dinsdag 12 februari 2002 19:20 schreef zwelgje het volgende:

[..]

ja en dat mag dus niet!, je mag er maar 2 versterkers tussen hebben, (meer mag niet volgens de ieee norm)

helaas,

over dat soort afstanden moet je al glasvezel gaan gebruiken (of een straalverbinding)
nee je mag 3 versterkers gebruiken:

cisco 3-4-5 regel

3 repeaters/bridges
4 hubs/switches
5 stukken kabel

dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 19:19 schreef Predator het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad. Gewoon een versterker/repeater ertussen.
Dat mag ook een hub zijn. Hoeveel een versterker of repeater kost weet ik zou direct niet :)
voor een hub zie de pricewatch ;)
Dank je :))) :*

Ik heb nog wel een klein hubje dacht ik =)

Nou meer eens bestellen, hoop dat het lukt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:23
wil je die starre kabel gebruiken of soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
Op dinsdag 12 februari 2002 19:27 schreef bitflusher het volgende:

[..]

nee je mag 3 versterkers gebruiken:

cisco 3-4-5 regel

3 repeaters/bridges
4 hubs/switches
5 stukken kabel

dacht ik
verkeerd gedacht, op de cisco site staat dat het er maar 2 mogen zijn (op een 100mbps netwerk) als je 10mbps wilt dan mogen het er 5 zijn..

geeft niet :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

De regels voor maximale aantallen kabel-segmenten gelden alleen voor repeaters/hub (2 namen, 1 beestje). Na een bridge/switch, laat staan een router, begint de telling weer opnieuw.
De regels :
10 Mbps : 5-4-3 regel : maximaal 5 segmenten, dus maximaal 4 hubs/repeaters, en van die 5 segmenten mogen er maar 3 stations bevatten, 2 segmenten mogen alleen maar inter-repeater-links zijn (bijv. tussen gebouwen of verdiepingen).
100 Mbps/Class-1 hub : maar 1 hub
100 Mbps/Class-2 hub : 2 hubs
De norm van 100 m voor UTP-bekabeling (eigenlijk 100 yards = 91.44 m) verandert niet bij het gebruik van FTP- of STP-bekabeling. Deze beinvloeden namelijk wel de storing van buiten de kabel, maar dat is niet het criterium. Waar het om gaat is de tijd die het signaal nodig heeft van het ene einde van de kabel naar de andere te komen.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op dinsdag 12 februari 2002 22:32 schreef mvdejong het volgende:
De regels voor maximale aantallen kabel-segmenten gelden alleen voor repeaters/hub (2 namen, 1 beestje). Na een bridge/switch, laat staan een router, begint de telling weer opnieuw.
De regels :
10 Mbps : 5-4-3 regel : maximaal 5 segmenten, dus maximaal 4 hubs/repeaters, en van die 5 segmenten mogen er maar 3 stations bevatten, 2 segmenten mogen alleen maar inter-repeater-links zijn (bijv. tussen gebouwen of verdiepingen).
100 Mbps/Class-1 hub : maar 1 hub
100 Mbps/Class-2 hub : 2 hubs
De norm van 100 m voor UTP-bekabeling (eigenlijk 100 yards = 91.44 m) verandert niet bij het gebruik van FTP- of STP-bekabeling. Deze beinvloeden namelijk wel de storing van buiten de kabel, maar dat is niet het criterium. Waar het om gaat is de tijd die het signaal nodig heeft van het ene einde van de kabel naar de andere te komen.
Iemand zegt dat je niet eindeloos kunt repeaten (ook niet met switch) omdat een pakket een time to live-tijd heeft, en als die wordt overschreden wordt het packet weggegooid. hij zegt ook dat dit al na 3 switches is (met elk 100meter ertussen), klopt dit? niet dat het voor mijn probleem nodig is, maar ik vroeg het me af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

We bewegen ons hiermee op IP-niveau, niet Ethernet-niveau.

Dit "time-to-live" is een telling voor het aantal routers waarover een pakketje mag hobbelen voordat het verwijderd wordt. De bedoeling hiervan is om te vermijden dat een routing-loop niet leidt tot pakketjes die tot de jongste dag over het netwerk blijven rondtollen zonder ooit aan te komen. Een routing-loop ontstaat als een pakketje tijdens routeren belandt bij een router waar het pakketje al eerder is geweest. Dat is natuurlijk een fout in de router-configuratie ergens, maar nooit helemaal uit te sluiten omdat het internet bestaat uit allemaal netwerkjes waarbij de routering ofwel handmatig ofwel met een van een de vele routing-protocollen is ingesteld, en we weten allemaal dat noch mensen, noch programma's ooit 100% foutloos zijn (behalve de Paus natuurlijk).

Waar je wel tegenaan loopt is dat de meeste IP-drivers zelf een timeout hebben van ca. 20 seconden op TCP-pakketjes, en een pakketje 3 x proberen te versturen. Als na die minuut nog geen reply is ontvangen, dan wordt aangenomen dat dat antwoord ook nooit meer komt.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35245

Ik denk dat je wel een eind komt als je 2 "stukjes" van 150 meter neemt met een HUBje halverwege (als je midden tussenin een stopcontact in de buurt hebt). 100 meter is gegarandeerd, 150 meter kan wel denk ik.... Zeker als de omgeving niet al te volgebouwd is met elektrische apparatuur die veel stroom vreet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15831

Werkt prima hoor. Ik heb gewoon op een volledige rol (305 meter) 2 connectoren gezet en op 100Mbit bi-directioneel data doorgepompt. 0% packet loss *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke nog even iets anders..
ik heb nu een alternatieve route gevonden, en ik heb alles opgemeten hoe lang het is: 155 meter. zal dat een probleem worden als ik geen hub/switch/repeater gebruik? kan ik dan beter stp nemen in plaats van utp?

en wie weet wat het verschil tussen de volgende twee kabels bij gistron is? starrekabel (€180) en flexkabel (€225) dit allebei voor 500 meter, waarvan ik dus maar 160 gebruik hooguit. ben wel benieuwd.

doeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:22
starre kabel= met massieve koperen kern
flexkabel = soepele/losse koperen kern

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 01:23 schreef FatalError het volgende:
starre kabel= met massieve koperen kern
flexkabel = soepele/losse koperen kern
oh :)
ennuhhhh
wat betekent dat voor de werking ervan? wat is het voordeel van het duurdere flexkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:46
Op zondag 17 februari 2002 01:25 schreef babe het volgende:

[..]

oh :)
ennuhhhh
wat betekent dat voor de werking ervan? wat is het voordeel van het duurdere flexkabel?
Lijkt me betere kwaliteit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Flexkabel is zelfs een stuk slechter dan massieve kabel.
Het voordeel van flexkabel is dat het makkelijk in gebruik is.
Flexkabel is bedoeld voor de laatste paar meter van utp-contactdoos naar de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 01:32 schreef FatalError het volgende:
Flexkabel is zelfs een stuk slechter dan massieve kabel.
Het voordeel van flexkabel is dat het makkelijk in gebruik is.
Flexkabel is bedoeld voor de laatste paar meter van utp-contactdoos naar de pc.
uuuhm hoe bedoel je dan makkelijk in gebruik?

als ik 155 meter onafgebroken kabel wil hebben, kan ik dan beter starre of flex nemen? maakt UTP/STP ook nog iets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje NL
  • Laatst online: 06-06 18:31
De dozen van lucent, rex band, ect ect zijn altijd precies 306 meter :)

Reality beats fiction by far!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Absoluut starre kabel nemen
Utp of stp maakt geen reet uit, doe gewoon utp, is een stuk goedkoper.
STP is alleen nodig als je langs 50 wasmachines moet leggen :)

makkelijk in gebruik=stuk soepeler, kan je netter neerleggen zonder dat je kronkels in je kabel krijgt enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:24

tweakerbee

dus..?

STP is aan te bevelen wanneer hij langs andere kabels loopt :)

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:46
Ik zou ook starrekabel nemen :), want op lange afstanden ga je toch niet precies 3 cm de bocht om :P. En waar gaat het eigenlijk voor dienen , en waar komt het te liggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hm
oke
dan ga ik maar voor starrekabel. maar fatalerror, zal die 155 meter nou gaan lukken denk je? uiteinden zijn twee switch's. de kabel komt wel langs sommige andere kabels enzo, maar geen sterke magnetische velden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Hmm fijn dat ik dit weer op het laatste moment zie :o

* Pizzaman gaat het hele straatnetwerk vervangen en wilde dus overal flexibele troep ingooien.

In de dakgoten enzo. Het probleem is echter dat die kabel uit de dakgoot daarna door het huis moet. Hoe stijf is zo'n kabel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
155 meter is volgens mij prima te halen.
HEEL erg belangrijk is dat je je aan de standaard houdt wat betreft de stekkers..
Als je even zoekt kan je vinden wat de correcte pinbezetting is om utp kabels te maken.

UTP kabel is niet voor niets Twisted Pair.. getwiste paren.
als je die paren 'in stand houdt' kan de netwerkkaart verreweg de meeste storing die van buitenaf komt weg'rekenen'. daar is geen stp voor nodig in de meeste gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 01:42 schreef Termi het volgende:
Ik zou ook starrekabel nemen :), want op lange afstanden ga je toch niet precies 3 cm de bocht om :P. En waar gaat het eigenlijk voor dienen , en waar komt het te liggen :?
in huis, door een tussenruimte voor kabels etc. met allerlei omwegen, maar korter dan 155 meter kan ik het echt niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-04 13:49
Op zondag 17 februari 2002 01:44 schreef Pizzaman het volgende:
Hmm fijn dat ik dit weer op het laatste moment zie :o

* Pizzaman gaat het hele straatnetwerk vervangen en wilde dus overal flexibele troep ingooien.

In de dakgoten enzo. Het probleem is echter dat die kabel uit de dakgoot daarna door het huis moet. Hoe stijf is zo'n kabel :?
De kabel is niet stijf, de koperen kern is of massief of soepel. Soepel is dus meerdere kabeltjes in 1 kabel (die 1 kabel is dus 1 van de 8 kabels in een UTP kabel).
Als je het nog niet snapt: soepele kabel is de kabel van je fietslicht (veel kleine koperdraadjes in 1 plastic omhulsel); massief is de kabel in je 220v leiding (1 koperen kabel in een plastic omhulsel) :)

Gebruiksgemak gaat dus om het aanleggen. Soepele kabel schijnt makkelijker te knippen zijn omdat de kabel hierbij altijd goed doorboort wordt. Persoonlijk merk ik geen verschil tussen massief en soepel, gereedschap is het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Shit dis toch wel weer een dilemma.

Flex of Star :?

Het grootste deel van de kabel ligt in de dakgoot maar er moet toch ook aardig wat door het huis. Er ligt nu COAX is het ongeveer net zo buigbaar, want dan kan het gewoon :)

Te laat ;)

Maar waarom gaat niet iedereen dan voor Star :?

Omdat het moeilijker aan te sluiten is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Op dinsdag 12 februari 2002 19:11 schreef dune3002 het volgende:

[..]

moet ut ook toevallig nog hebben maar ik heb cat 5 e nodig en dat staat er niet bij :(
http://www.1to0.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hoe lang mocht coax ook alweer zijn? is coax ook 100mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Op zondag 17 februari 2002 01:52 schreef Pizzaman het volgende:
Shit dis toch wel weer een dilemma.

Flex of Star :?

Het grootste deel van de kabel ligt in de dakgoot maar er moet toch ook aardig wat door het huis. Er ligt nu COAX is het ongeveer net zo buigbaar, want dan kan het gewoon :)

Te laat ;)

Maar waarom gaat niet iedereen dan voor Star :?

Omdat het moeilijker aan te sluiten is ?
Maakt niet uit.
Star is duurder, soepel goedkoper. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Nog een keertje dan:

De kwaliteit van beide is hetzelfde :?

Want dan gaak voor gebruikers gemak, dat scheelt niet zo heel veel in prijs toch :?

Hmm 40 Euro das aanzienlijk trouwens. Hoeveel moeilijker is het precies ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Op zondag 17 februari 2002 01:56 schreef Pizzaman het volgende:
Nog een keertje dan:

De kwaliteit van beide is hetzelfde :?

Want dan gaak voor gebruikers gemak, dat scheelt niet zo heel veel in prijs toch :?
Soepel heeft meer kans op draadbreuk. Massief is dikker, dus heeft minder kans om te breken.
Het hele soepel en massief gebeuren bij UTP merk je niet in buigbaarheid van de kabel. Naamgeving moet je dus eigenlijk zien alsof de UTP kabel 1cm diameter is. Dan merk je het verschil tussen soepel en massief wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Op zondag 17 februari 2002 01:55 schreef babe het volgende:
hoe lang mocht coax ook alweer zijn? is coax ook 100mbit?
Coax mag best lang zijn. Het is dan ook maar max. 10Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

100 meter max. dacht ik toch officieel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 01:59 schreef Pizzaman het volgende:
100 meter max. dacht ik toch officieel ?
dat is UTP.

coax is gegarandeerd 155 meter? maar dan heb ik maar 10mbit dat vind ik wel jammer. hoe duur is coax kabel dan? gistron verkoopt het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Pizzaman, waar zie jij die €40?

Check die link die ik gaf als reactie op een winkel waar je CAT5e kunt kopen (nogmaals plaatsen van de link wordt spam, en dat mag niet/wil ik niet; heb namelijk niks met die zaak te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Op zondag 17 februari 2002 02:02 schreef babe het volgende:

[..]

dat is UTP.

coax is gegarandeerd 155 meter? maar dan heb ik maar 10mbit dat vind ik wel jammer. hoe duur is coax kabel dan? gistron verkoopt het niet :(
Duur >:)

UTP is de huidige standaard. Coax wordt niet meer gemaakt en, bij mijn weten, gebruikt. UTP kan langer dan Coax en ook sneller.
Ik weet niet of het mogelijk is (betwijfel het zelfs), maar het kan zo zijn dat je met CAT5 kabel 300m kunt overbruggen (op 10Mbit dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 02:04 schreef Pizzaman het volgende:
http://www.gistron.com/Pages/Script_Shop.php?bestand=Onderdelen/Kabels.htm

En dan kijken bij 500meter, star en flex :)
zijn die prijzen trouwens oke? niet dat ik ergens anders het veel goedkoper kan krijgen ofzo?

trala :)

whee mijn eigen topic al 3 pagina's =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke dus met UTP kan ik 300 meter op 10mbit, en hoeveel op 100mbit dan? dus niet officieel maar gewoon in de praktijk, wat gaat lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Uhm als je in de PW kijkt zie je dat het ook te koop is voor 61 euro.

Is dan wel 305 meter, maar uiteindelijk goedkoper.

http://www.tweakers.net/pricewatch/16761

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Op zondag 17 februari 2002 02:06 schreef babe het volgende:

[..]

zijn die prijzen trouwens oke? niet dat ik ergens anders het veel goedkoper kan krijgen ofzo?

trala :)

whee mijn eigen topic al 3 pagina's =)
300m kun je al voor €75 krijgen (massief).
[anti-spam mode]
[/anti-spam mode]
Of check de shopsurvey ;)

[off-topic]
Maar 1 pagina hier (400 posts/pagina >:))
[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op zondag 17 februari 2002 02:08 schreef FlamerX het volgende:

[..]

[anti-spam mode]
[/anti-spam mode]
Daar staat in dat het dus 61 euro kost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 02:08 schreef FlamerX het volgende:

[..]

[anti-spam mode]
[/anti-spam mode]

[off-topic]
Maar 1 pagina hier (400 posts/pagina >:))
[/off-topic]
400 per pagina? jeetje.. wel een heel lange pagina wordt dat dan

ik ga even kijken op 1to0, is dat wel een goede zaak? en is die kabel wel goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Op zondag 17 februari 2002 02:07 schreef babe het volgende:
oke dus met UTP kan ik 300 meter op 10mbit, en hoeveel op 100mbit dan? dus niet officieel maar gewoon in de praktijk, wat gaat lukken?
100m is gegarandeerd. Misschien met goede kabel (moet je ook geluk mee hebben hoor, merkkabel kan ook slecht zijn) 155-200m. Verder dan dat zul je zonder repeater niet komen.
Dus 100m en 2 switches of hubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Op zondag 17 februari 2002 02:11 schreef babe het volgende:

[..]

400 per pagina? jeetje.. wel een heel lange pagina wordt dat dan

ik ga even kijken op 1to0, is dat wel een goede zaak? en is die kabel wel goed dan?
Ik heb geen problemen gehad met die zaak. Kabel, tang en connectoren zijn prima (dure tang) :)

Tja lange pagina... ADSL en 19" doen wonderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op zondag 17 februari 2002 02:11 schreef babe het volgende:

[..]

Informatie over bedrijven kun je vinden in de shopsurvey.

www.tweakers.net/shopsurvey

Voor 1to0 is dat dus:

http://www.tweakers.net/shopsurvey/1786

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

Op zondag 17 februari 2002 02:14 schreef FlamerX het volgende:

[..]

Ik heb geen problemen gehad met die zaak. Kabel, tang en connectoren zijn prima (dure tang) :)

Tja lange pagina... ADSL en 19" doen wonderen :P
:X volgens mij stond er net nog iets over kabels...

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Op zondag 17 februari 2002 02:17 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

:X volgens mij stond er net nog iets over kabels...

;)
:X I made a mistake :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SOLLID UTP LEVEL-5 MASTER UNIT PULL OUT BOX 305METER Prijs € 75,00

SOLLID UTP LEVEL-5 MASTER UNIT PULL OUT BOX 305METER Cat 5E is iets duurder dan gewone cat5 maar geschikt voor 1 gigabit verbindingen ook voor een goed stabiel netwerk installatiekabel

is dit dan een goede (merk) kabel? zou ik met deze cat5e kabel die 155 meter wel kunnen halen op 100mbit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
Op zondag 17 februari 2002 02:24 schreef babe het volgende:
SOLLID UTP LEVEL-5 MASTER UNIT PULL OUT BOX 305METER Prijs € 75,00

SOLLID UTP LEVEL-5 MASTER UNIT PULL OUT BOX 305METER Cat 5E is iets duurder dan gewone cat5 maar geschikt voor 1 gigabit verbindingen ook voor een goed stabiel netwerk installatiekabel

is dit dan een goede (merk) kabel? zou ik met deze cat5e kabel die 155 meter wel kunnen halen op 100mbit??
Jep :)

Das dan ook wel CAT5e, standaard ontwikkeld voor gigabit en dus langere afstanden op lagere snelheden (100Mbit bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 17 februari 2002 02:26 schreef FlamerX het volgende:

[..]

Jep :)

Das dan ook wel CAT5e, standaard ontwikkeld voor gigabit en dus langere afstanden op lagere snelheden (100Mbit bijvoorbeeld).
FLUFFLES :)

dus dit gaat gewoon werken?
dus ik heb binnenkort internet op mn eigen kamer =)

*FLUFFLES* :)
:*

ziet er stom uit maarja :)
Pagina: 1