[linux] Proces hangup with pipe

Pagina: 1
Acties:

• Gilles
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07-2025
Hey,
Ik heb een probleem met processes op een linux machine. Sinds een aantal dagen doet het zich ook voor op machines van een paar vrienden van me. Een voorbeeldje:
bash-2.05$ df | more
Filesystem 1k-blocks Used Available Use% Mounted on
/dev/hda1 2305720 1665276 523316 77% /
bash-2.05$ df | more
Hangup
bash-2.05$ df | more
Hangup
bash-2.05$ df | more
Na de laatste df crasht zelfs heel m'n terminal, en kan ik niks meer doen behalve de verbinding verbreken. De processen blijven soms op defunct staan, en soms zijn ze gewoon weg. Zoals je ziet is het dus volledig random wat er gebeurt en daarom is het ook zo vaag.

Het probleem doet zich meestal voor wanneer er het pipe-symbool gebruikt wordt. Het is geconstateert op machines met redhat 7.1 en met redhat 7.2. Met verschillende kernel-versies. Ik heb me echt al de pleuris zitten te zoeken op internet maar kan er niks over vinden :?. Iemand een idee?

Verwijderd

denk niet dat dit hetzelvde is als bij jouw
maar ik had soortgelijke symptonen
df liep vast ls liep vast, bijna alles liep vast
als ik het gebruikte

maar kwam volgens mij door dat ik een printer met
samba had gemount op een directory (don't ask me why)
(kreeg toen zo'n grapige directory waar als je cd .. doet je /mnt/blaat/../ krijgt)

heb het opgelost door alles wat vast was te kill -9 'n

• Gilles
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-07-2025
Weer een server erbij die het heeft. Ik geef nog maar eens een schop, wie weet helpt et :(

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:17

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Niets in de logbestanden te vinden? Je zou ook top kunnen laten draaien om te kijken of er processen crashen of iets anders vreemds doen. Een laatste, meer ingewikkelde oplossing is om je shell te stracen. Dat betekent na het inloggen een nieuwe shell starten met iets als 'strace -t /bin/bash > bash.strace'. Op die manier vind je misschien waarom bash 'Hangup' terugkrijgt.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.