Mail forwarden naar meerdere email adressen

Pagina: 1
Acties:

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:09

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb hier een redhat 7.2 doos draaien en daar draaien een mailserver en verschillende websites op. Nu wil ik een soort van mailinglist aanmaken. Ik wil dus een email adres op het linux systeem die vervolgens naar een stuk of 25 mensen forward.
Ik heb het al geprobeerd met .forward in de homedir van de desbetreffende user, maar dit geeft geen resultaat.
Ik gebruik trouwens Sendmail en de mailserver werkt verder wel correct. (zo worden de mailtjes naar root dus forwarden naar een account op die linux bak die ik dan weer inlees met pop3).

Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken ???

Zoals ik al zei, ik heb het al geprobeerd met .forward en daarin alle email adressen. Maar dan verdwijnen de mailtjes spontaan in cyberspace. De opbouw van .forward is zo:

.forward
code:
1
2
3
user1@hosts.com
user2@host3.com
user99@internet.com

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Je kan een mailman ofzo installeren, dat is een programma dat automatisch je mail distributeert naar de goede gebruikers.

Maar met je .forward! ik doe het altijd gewoon achter elkaar plakken gescheiden door komma's en dat werkt wel.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
* edit als root /etc/aliases (hier een geedit stukkie uit de mijne, opbouw lijkt me voor zich spreken:
code:
1
2
3
4
tienbier:    joop,henk
postmaster:     koos
webmaster:  ari
herman:    iemand@ergens.nl, iemandanders@somplace.net

* sla het op
* keer terug naar de prompt
* type: "newaliases", zonder "" uiteraard, gevolgd door enter.

* test het eens uit
* klaar!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

lijkt me ook de beste oplossing

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:09

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Woei! :D :D
Het werkt idd met die /etc/aliasses

:* ty all

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.