[Flash] Desktop achtergrond instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

• atttze
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-12 14:46
Is het mogelijk en zo ja hoe, om in een Flash movie een bepaalde (externe) afbeelding als bureaublad achtergrond in te stellen in Windows??

Verwijderd

maak een html zet daar de flash in en zet die met active desktop op je achtergrond...

• atttze
het is de bedoeling dat een gebruiker een foto kan kiezen om die als desktop achtergrond te gaan gebruiken, het moet allemaal vanuit de flash automatisch gebeuren.

Verwijderd

je kunt zoals gezegd een html pagina met een swf movie erin op je achtergrond zetten. Deze kun je dan plaatjes laten in laden in de vorm van andere swfjes. Plaatjes als jpegs en gif's kun je niet zo in laden. je moet die plaatjes dus als swf hebben en die dmv een load movie inladen in je hoofd swfje

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Nee, dat kan niet

• atttze
mmh of dat nou kan of niet, daar gaat het mij niet om

misschien was mijn vraag niet erg duidelijk:
is het mogelijk om een gebruiker (waar ook ter wereld) in een SWF te laten klikken om een bepaalde image op zijn of haar desktop te laten zetten??

is het met een javascript commando eigenlijk mogelijk??

Verwijderd

zie het 1ste antwoord: maak wwn flashfile - exporteer hem schermvullend met de HTML erbij - zet je Active Desktop aan - laad de HTML file.

Op die manier is het - waar ook ter wereld - mogelijk. (tenzij je geen windows draait).

Je hebt verder geen scripts nodig.

• atttze
maar is dit ook automatisch te doen
dus met 1 klik op de knop en het is klaar??]
zo niet, dan is het jammer maar helaas.

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 18:40 schreef mr10 het volgende:
zie het 1ste antwoord: maak wwn flashfile - exporteer hem schermvullend met de HTML erbij - zet je Active Desktop aan - laad de HTML file.

Op die manier is het - waar ook ter wereld - mogelijk. (tenzij je geen windows draait).

Je hebt verder geen scripts nodig.
Hij bedoelt denk dat iemand anders die zijn site bezoekt z'n achtergrond kan veranderen door op het geselecteerde plaatje te klikken.
Antwoord: nee dat kan niet, zou anders wel enorm security hole zijn he, gewoon ff met een javascriptje in iemand zn systeem gaan klooien, voor t zelfde geld zet je een HTML pagina als achtergrond met een of ander exploit virus erin....

• atttze
het is nu in principe ook mogelijk om (handmatig) een HTML pagina met virus als achtergrond in te stellen.
ik dacht dat het misschien (min of meer) automatisch kon.
dat er nog een waarschuwingsmelding komt, (extra bevestiging) zou dan niet zo erg zijn.

Verwijderd

niet mogenlijk dus :P

• atttze
en hoe zou ik het kunnen doen als ik er een stukje software omheen programmeer?? kun je een bepaalde register sleutel instellen?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Op dinsdag 12 februari 2002 23:24 schreef atttze het volgende:
en hoe zou ik het kunnen doen als ik er een stukje software omheen programmeer?? kun je een bepaalde register sleutel instellen?
tuurlijk
je zou zelfs een reg bestandje kunnen exporteren, en die weer importeren met een bepaalde plugin voor Internet Explorer :X (moeten ze die wel eerst installen)

Stop uploading passwords to Github!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het is onderhand 2007, maar ik kan gewoon geen simpele manier vinden om een flash pagina als desktop achtergrond in te stellen?

Iemand tips?

Hmm wacht volgens mij begreep ik het topic en de vraag niet.... sorry voor het kicken :)

[ Voor 23% gewijzigd door maratropa op 23-04-2007 20:50 ]

specs

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zelfs als het wél ontopic was geweest hadden we een schop van ruim 5 (!) jaar niet gewaardeerd. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.