[WC] Koelvloeistof vs. water: benchmark

Pagina: 1
Acties:
  • 2.662 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5988

Topicstarter
Ik heb het zelf ook maar eens geprobeerd. Een testrondje met water, en een testrondje met koelvloeistof + WaterWetter (koelvloeistof: Shell GlycoCool).

Resultaten:

vloeistoftemp: 18 graden
CPU snelheid: AMD XP 1800+ @ 1533MHz, 1.91V core.
- CPU temp met puur water: 26 graden.
- CPU temp met koelvloeistof+WaterWetter: 32 graden.

De mensen die niet geloven dat koelvloeistof zo slecht is: helaas, jullie hebben ongelijk.

Oud nieuws, maar nu eens bewezen in plaats van aangenomen van iemand anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Mmmmmm PUUR water ? da's dan dus demi water of het echte spul : KRAAN WATER ?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:32
Tjeetje, nou dan maar water in mijn toekomstige waterkoel systeem :)
Op dinsdag 12 februari 2002 18:01 schreef CyCLoNe het volgende:
Mmmmmm PUUR water ? da's dan dus demi water of het echte spul : KRAAN WATER ?
Vroeg ik me ook af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:13

4x2

lộn xộn quá

Tsja, maar d'r zal toch wel een reden zijn voor mensen om die 6 graden op te offeren?
Lijkt me ??? :?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
nueh...

ik heb er ook gewoon water in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Op dinsdag 12 februari 2002 18:12 schreef Blukmeester het volgende:
Tsja, maar d'r zal toch wel een reden zijn voor mensen om die 6 graden op te offeren?
Lijkt me ??? :?
jep, dat de leidingen in de auto niet bevriezen in de winter op de parkeerplaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Inderdaad bekend, maar toch goed om het bewijs eens te zien. Koelvloeistof is meer bedoeld om vorst te voorkomen, de thermische eigenschappen zijn verder niet echt super. Verder heeft koelvloeistof ook anti-corroderende werking, wat van water niet te zeggen valt.

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29630

Kun je ook ff testen hoe het is met water+een beetje WW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33499

vergeet vooral de smerende werking die koelvloeistof in de auto vervult....op puur water is de waterpomp zo toedeluhdoekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44808

ik wil weleens "water" tegen "water + waterwetter" + "80water + waterwetter/20koelvloeistof" zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 17:36

JTW

Op dinsdag 12 februari 2002 18:33 schreef roalte.nl het volgende:
vergeet vooral de smerende werking die koelvloeistof in de auto vervult....op puur water is de waterpomp zo toedeluhdoekie
idd
ik ga ook voor koelvloeistof :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn water was gewoon kraanwater. Maar wel ontkalkt d.m.v. een ionenwisselaar. Maar dat water of demiwater maakt geen bal uit kwa temperatuur.

De test water+waterwetter en 75/20/5 water/koelvloeistof/WW ga ik niet doen, want dat kost me teveel waterwetter. Zeg dat water+WW tussen de 1 en de 3 graden winst oplevert (weet ik nog van m'n vorige h2o-koeling). Ik doe het nu even met puur water, want ik heb nu een primitieve 'emmer-pomp-waterblok' waterkoeling draaien totdat phase-change 2 klaar is (warmtewisselaar is 99% klaar. Het wachten is op degene die 'm vacumeert/vult)

Water/methanol ga ik nog wel doen, maar dan moet eerst de methanol binnen komen.

De koelvloeistof met WW had ik staan i.v.m. dat phase-change gebeuren. Het is trouwens niet eens pure koelvloeistof, maar 75/20/5 koelvloeistof/water/WW, met een vriespunt van ca. -24. Dat komt dus in de richting van goedkope gamma-koelvloeistof. Die Shell Glycocool is niet echt goedkoop, maar die heeft een vriespunt van -37. En ik hoop toch echt dat -24 niet genoeg is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Op dinsdag 12 februari 2002 18:33 schreef roalte.nl het volgende:
Hehehehe .. tuuuuuuuuuuuurlijk ... en jij bent automonteur ??
Volgens mij haal jij OLIE en koelvloeistof doorelkaar.
Allereerst in koelvloeistof zitten geen smeermiddellen ( ook niet voor je waterpomp )

Vervolgens heb ik 2 jaar rondgereden met NIETS anders dan gewoon kraanwater in het koelsysteem van mijn auto. Goed is anders want het een en ander kan een beetje kan gaan roesten maar ... geen problemen met mijn waterpomp.

Het enige waar koelvloeistof dient is :
Het bevriest niet zo snel tijdens vortst ( gewoon water dus wel )
Het bevat behalve de antivries componenten ook nog wat zooi om corosie in je koelsysteem tegen te gaan ( tegen roest dus )

En jou smeermiddel verhaal .. sorry maar echt BULL ( }:O ) shit

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Wel leuk de test, maar de serieuze tweaker had toch nog even rondgekeken voor wat meer info over koelvloeistof in het systeem. Helaas tref je hier nog teveel meningen over de werking van koelvloeistof in een watergekoeld systeem voor de pc, zonder dat dit ergens op gebaseerd is. Als je met google zoekt op waterwetter, dan komt je vanzelf een test tegen in keurige grafiek vorm, waar alles is getest. Dit betreft zowel puur water, als water met WW, water met WW en koelvloeistof enz.
Als ik even tijd heb, dan zal ik deze wel weer eens opzoeken.
[edit]
http://www.redlineoil.com/redlineoil/wwti.htm
[edit]

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48352

Op dinsdag 12 februari 2002 18:39 schreef MasterXP het volgende:
ik wil weleens "water" tegen "water + waterwetter" + "80water + waterwetter/20koelvloeistof" zien :)
Er zijn nog veel meer aditieven aan koelvloeistof! BV: antioxidanten, antivreis, kookpuntverhogers, antischuimmiddel (door het zware kolken van de vloeistof wil het gaan schuimen. zo verliest het zijn werking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-10-2024

Maku

Derp

NOU weet ik het niet meer hoor !!

Wel koelvloeistof er bij niet erbij waterbeddenspul er in wel niet alleen water wel niet allee koelvloeistof wel niet AAAAAAAAAAAAAAAAAh :?

Hier moet gewoon en faq voor komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 23:18
Hmm.. Had je niks te doen op je verjaardag ofzo!? ;)

Maargoed, het was al duidelijk, maar nu is het bewijs er dus ook nog eens duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-03 15:59

AleXtc

Wannabe Pirat

Je kan toch bij de betere supermart gedistillieerd water kopen voor je strijkbout?

Schijnt erg schoon water te zijn :)

kost ook geen drol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Handige test Dabit. Maar eigenlijk toch al een beetje naar de bekende weg vragen dit, of vind je van niet?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tofus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

Hmm. Op zich een hele interessante benchmark. Er moet toch een ideale oplossing (letterlijk en figuurlijk ;p) bestaan voor in je waterkoeling? Op dit moment rommelt iedereen gewoon maar een beetje, volgens mij. Het toevoegen van anti-vries aan PC-waterkoeling vindt ik daar een goed voorbeeld van (want sinds wanneer kun je met waterkoeling onder het vriespunt uitkomen?!?). Okee, het wordt een ander verhaal wanneer je zware peltiers of een DaBit(tm) gebruikt, maar een normaal waterkoelingsysteem heeft in mijn ogen helemaal geen anti-vries nodig. Wordt het water alleen maar stroperiger van, en dus stroomt het minder snel (lees: vermogen om warmte af te voeren wordt minder).

Maar dat wisten we al. Wat we echter niet weten is of er een ideale verhouding water/ww bestaat. Of dat koelen met methanol (of een mix) nog beter werkt.

Kortom: ik zou wel eens willen weten welke (mix van) vloeistof de beste koelresultaten geeft, zodanig dat mijn koelcomponenten (pomp, radiator + koelblok) niet meteen onder mijn neus wegcorroderen.

Ik ben errug benieuwd naar Dabit's testresultaten met methanol.

Iemand al eens gedacht aan koeling met Fomblin-A? Fomblin schijnt een heleboel aan water gelijkwaardige eigenschappen te hebben, maar dan net iets beter (hoger kookpunt, lager vriespunt, andere viscositeit etc.)... 't is alleen errug duur, schijnt.

Misschien moet inderdaad eens een keer grondig naar deze materie gekeken worden; er zijn genoeg waterkoelers op deze planeet die daar wat in zouden zien, volgens mij. 't Is dat ik momenteel nog hard aan het sparen ben voor een systeem, maar mocht er over een maand of twee, drie (als ik uitgespaard ben :9) nog steeds behoefte zijn aan een goede benchmark, dan bied ik mezelf zeker aan als reviewer.

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:14
Op dinsdag 12 februari 2002 19:37 schreef CyCLoNe het volgende:

[..]

Hehehehe .. tuuuuuuuuuuuurlijk ... en jij bent automonteur ??
Volgens mij haal jij OLIE en koelvloeistof doorelkaar.
Allereerst in koelvloeistof zitten geen smeermiddellen ( ook niet voor je waterpomp )

Vervolgens heb ik 2 jaar rondgereden met NIETS anders dan gewoon kraanwater in het koelsysteem van mijn auto. Goed is anders want het een en ander kan een beetje kan gaan roesten maar ... geen problemen met mijn waterpomp.

Het enige waar koelvloeistof dient is :
Het bevriest niet zo snel tijdens vortst ( gewoon water dus wel )
Het bevat behalve de antivries componenten ook nog wat zooi om corosie in je koelsysteem tegen te gaan ( tegen roest dus )

En jou smeermiddel verhaal .. sorry maar echt BULL ( }:O ) shit
Nouw JOUW verhaal is juist bullshit.
Ik heb aan den lijve ondervonden dat Water (kraan of Demi) gewoon slecht is voor je waterpomp lagers.
In een goed motorblok zal er wel een keerring zitten zodat er helemaal geen contact is met het koelvloeistof.

Maar koelvloeistof smeert wel degelijk.
Vriend van me is wel automonteur en die zegt hetzelfde.

Maarrrrrrr: de meeste pompjes (c.q. alle) die voor waterkoeling gebruikt wordt zijn gemaakt om water rond te pompen. Het zijn immers voornamelijk vijverpompen.
Het is dus niet van belang om de motor te smeren.

Wel is het boeiend om algengroei tegen te gaan...ik heb de nodige horror foto's al gezien :)

Kweet niet wat de ervaringen zijn van waterkoelers hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 12:48 schreef Twynn het volgende:
Hmm.. Had je niks te doen op je verjaardag ofzo!? ;)
Jawel. Wachten totdat de alcohol een beetje uit m'n kop weg begon te trekken ('t was carnaval hier in Brabant). Alles ging een beetje traagjes gisteren.
Op woensdag 13 februari 2002 15:21 schreef TD-DMZ het volgende:
Handige test Dabit. Maar eigenlijk toch al een beetje naar de bekende weg vragen dit, of vind je van niet?
Voor jou wel ja. Voor veel anderen niet. Die real-raichu ofzoiets wilde zijn koelsysteem ook gaan vullen met super-race-koelvloeistof omdat-ie denkt dat dat beter is.

Ik had een lege emmer met pomp erin staan, een fles koelvloeistof, en een fles water. En ik had zoiets van: ag, waarom ook niet. Een keertje extra je blokje doorspoelen is nou ook niet de moeite. En ik was zelf ook wel benieuwd naar het werkelijke verschil. En om eerlijk te zijn: ik ben best geschrokken. Weet je hoeveel moeite die 5 graden kost als je onder de -10 zit????
Op woensdag 13 februari 2002 15:58 schreef tofus het volgende:
Op dit moment rommelt iedereen gewoon maar een beetje, volgens mij. Het toevoegen van anti-vries aan PC-waterkoeling vindt ik daar een goed voorbeeld van (want sinds wanneer kun je met waterkoeling onder het vriespunt uitkomen?!?).
Juist. De enige reden om antivries te gebruiken is omdat alg daar ook niet zo blij mee is.
En over WW in onze waterkoelsystemen: ik heb zo'n vermoeden dat een beetje doodnormale zeep exact hetzelfde effect heeft. Wij hebben alleen lol van de verlaagde oppervlaktespanning, en dat bereik je met zeep ook.
Maar dat wisten we al. Wat we echter niet weten is of er een ideale verhouding water/ww bestaat. Of dat koelen met methanol (of een mix) nog beter werkt.
Dat weten we wel: iemand heeft dat ook ooit getest. En ik meen dat zo'n 5% optimaal was.
Ik ben errug benieuwd naar Dabit's testresultaten met methanol.
Al ze maar beter zijn dan die van koelvloeistof, want daar schrok ik van. Doe je je best om de vloeistof zo koud mogelijk te maken, laat je op je vloeistof al tig graden liggen. Argl!
Op woensdag 13 februari 2002 16:11 schreef Gman het volgende:
Wel is het boeiend om algengroei tegen te gaan...ik heb de nodige horror foto's al gezien :)

Alg = horror. Ik heb er ervaring mee. Dat was de reden dat er WW in mijn systeem kwam.
Overigens krijg ik dat nou met kraanwater ook, maargoed. Dit is tijdelijk. Water boven het vriespunt is niet zo interessant meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op woensdag 13 februari 2002 21:18 schreef DaBit het volgende:
Voor jou wel ja. Voor veel anderen niet. Die real-raichu ofzoiets wilde zijn koelsysteem ook gaan vullen met super-race-koelvloeistof omdat-ie denkt dat dat beter is.
Ik had een lege emmer met pomp erin staan, een fles koelvloeistof, en een fles water. En ik had zoiets van: ag, waarom ook niet. Een keertje extra je blokje doorspoelen is nou ook niet de moeite. En ik was zelf ook wel benieuwd naar het werkelijke verschil. En om eerlijk te zijn: ik ben best geschrokken. Weet je hoeveel moeite die 5 graden kost als je onder de -10 zit????
Nee, maar daar wil ik verandering in brengen als jij de phase change goed werkend hebt :9

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 22:01 schreef TD-DMZ het volgende:
Nee, maar daar wil ik verandering in brengen als jij de phase change goed werkend hebt :9
Jaja, laat mij het vuile werk maar opknappen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 14:41
Ik het een mengsel van demi water en APAR koelvloeistof erin zitten: scheelt zo'n 7 graden.

ff wat achtergrond info:
De APAR (Active Phase Array Radar) is een een radar die niet draait maar maar vast staat. Deze radar zit op dat nieuwe fegat van de marine. het is de radar met de 4 bolletjes (APAR info

Dit ding wordt gekoelt met een koelvloeistof die aangelecngt is met demi water. dit goedje is verboden in amerika kost cicra 40euro per liter en moet 1op1 met demiwater gemengt worden. Het voordeel van dit spul is dat het de pomp smeert...

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21388

ff een (domme) vraag, wat is methanol ook alweer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33142

gewoon 75% kraan water en 25% koelvloeistof van de halffords.

en om de leiding die vanaf de pomp naar je koelblok loopt zo'n antikalk magneet.

da's toch prima,geen alg,geen kalk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Op zaterdag 09 maart 2002 17:15 schreef elgringo het volgende:
Ik het een mengsel van demi water en APAR koelvloeistof erin zitten: scheelt zo'n 7 graden.

ff wat achtergrond info:
De APAR (Active Phase Array Radar) is een een radar die niet draait maar maar vast staat. Deze radar zit op dat nieuwe fegat van de marine. het is de radar met de 4 bolletjes (APAR info

Dit ding wordt gekoelt met een koelvloeistof die aangelecngt is met demi water. dit goedje is verboden in amerika kost cicra 40euro per liter en moet 1op1 met demiwater gemengt worden. Het voordeel van dit spul is dat het de pomp smeert...
Waarom is dat spul illegaal en hoe kom jij er dan aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19009

het heeft nix met koelvermogen te maken, maar met soortelijke warmte, om 1 Kg water in 1 graad in temp te laten stijgen heb je 4,18 KJ nodig. die energie trekt hij dus uit de warmte van processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Op zaterdag 09 maart 2002 17:25 schreef gjrebels het volgende:

[..]

Waarom is dat spul illegaal en hoe kom jij er dan aan? :)
illigaal in usa waarom weet ik niet

En ik heb bij thales stage gelopen en zo een litertje meegekregen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:26

joker1977

Tweakert

en om de leiding die vanaf de pomp naar je koelblok loopt zo'n antikalk magneet.
Ja, dat werkt prima.... Om de bankrekening van de verkoper te spekken :) De kalk blijft gewoon in het gesloten systeem zitten en vroeg of laat zal het toch neerslaan.

Helaas dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 17:15 schreef elgringo het volgende:
7 graden slechter of 7 graden beter?
Zo ja: wat voor spul is die 'APAR koelvloeistof' ?

Op welke temperatuur werken die receivers van die active phase-shifted array?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Op maandag 11 maart 2002 17:47 schreef DaBit het volgende:

[..]

7 graden slechter of 7 graden beter?
Zo ja: wat voor spul is die 'APAR koelvloeistof' ?

Op welke temperatuur werken die receivers van die active phase-shifted array?
7 graden beter (maar ik heb mij setup ook verbeterd, dus zal het wel rond de 5 liggen ofzo)

dat spul is koelvloeistof vooor de apar dus geoptimaliseerd voor temperaturen boven 0 graden, het is dus geen anti-vries. Dit spul is donders gechemisch en mag daarom niet verkocht worden in de VS.

Meer weet ik niet (het zal me nix verbazen als dit classified info is. (de apar heb ik ook nooit mogen zien (van binnen dan) :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben toch zeer benieuwd wat voor rommel dat is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:14
Anders ik wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Laatst online: 22:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Op zaterdag 09 maart 2002 17:22 schreef Lomu het volgende:
Het brand goed iig :9

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 03-05 11:43
Op zaterdag 09 maart 2002 17:22 schreef Lomu het volgende:
code:
1
2
3
4
5
   H
   |
 H-C-OH
   |
   H

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Op dinsdag 12 maart 2002 10:29 schreef DaBit het volgende:
ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 16:11 schreef Gman het volgende:

[..]

Nouw JOUW verhaal is juist bullshit.
Ik heb aan den lijve ondervonden dat Water (kraan of Demi) gewoon slecht is voor je waterpomp lagers.
In een goed motorblok zal er wel een keerring zitten zodat er helemaal geen contact is met het koelvloeistof.

Maar koelvloeistof smeert wel degelijk.
Vriend van me is wel automonteur en die zegt hetzelfde.
Of het smeert of niet: de pompen die veel tweakers gebruiken zijn bedoeld voor vijvers en fontijnen, daar stoppen ze _echt_ geen koelvloeistof in hoor, bovendien wordt de lagering echt niet nat bij mij, ik weet niet hoe je erbij komt dat een waterpomp gesmeerd moet worden door de vloeistof die hij rondpompt, maar dat doet een vijverpomp toch echt niet, of stop jij olie in je vijver?
Maarrrrrrr: de meeste pompjes (c.q. alle) die voor waterkoeling gebruikt wordt zijn gemaakt om water rond te pompen. Het zijn immers voornamelijk vijverpompen.
Het is dus niet van belang om de motor te smeren.

OK, zijn we het dus toch eens :) Voor computers is de al-dan-niet-smerende werking van koelvloeistof NIET nodig.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 14:21
Misschien een tip, misschien alleen een domme opmerking;

Die koelblokken die je in je koelblok stopt na ze een dag in de vriezer te hebben gehad, om je koelbox koudt e houden, wat voor vloeistof zit daar in? Is dat iets voor in je WC ipv water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vold
  • Laatst online: 22-01 23:04
frickY schreef op 24 juni 2003 @ 09:38:
Misschien een tip, misschien alleen een domme opmerking;

Die koelblokken die je in je koelblok stopt na ze een dag in de vriezer te hebben gehad, om je koelbox koudt e houden, wat voor vloeistof zit daar in? Is dat iets voor in je WC ipv water?
Misschien is het handiger om dit in het grote waterkoeling topic te vragen, ipv een topic van 1 jaar oud omhoog te trappen :)

Ps: Zelf een klein vraagje: Ik ben een koper koelblok, neem ook een kopere radiator, is het dan toch aan te raden om eits van anti-corrosie in te doen of is dat niet perse nodig ?

[ Voor 17% gewijzigd door Vold op 24-06-2003 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Anoniem: 5988 schreef op 12 maart 2002 @ 10:29:
Dit topic heb ik nooit gezien, en ondanks dat iemand hem een aardig harde trap gegeven heeft ben ik toch wel benieuwd naar dat spul. Dabit, weet jij al meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 03-05 11:43
Vold, daar is dat topic OOK voor |:( :)

Dit topic moet iig wel erbij komen in de FAQ ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 14:03

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

hehe, ik vraag me af wat kwik zou doen in een opstelling. wel lekker giftig :P
Pagina: 1