Op woensdag 13 februari 2002 12:48 schreef Twynn het volgende:
Hmm.. Had je niks te doen op je verjaardag ofzo!?

Jawel. Wachten totdat de alcohol een beetje uit m'n kop weg begon te trekken ('t was carnaval hier in Brabant). Alles ging een beetje traagjes gisteren.
Op woensdag 13 februari 2002 15:21 schreef TD-DMZ het volgende:
Handige test Dabit. Maar eigenlijk toch al een beetje naar de bekende weg vragen dit, of vind je van niet?
Voor jou wel ja. Voor veel anderen niet. Die real-raichu ofzoiets wilde zijn koelsysteem ook gaan vullen met super-race-koelvloeistof omdat-ie denkt dat dat beter is.
Ik had een lege emmer met pomp erin staan, een fles koelvloeistof, en een fles water. En ik had zoiets van: ag, waarom ook niet. Een keertje extra je blokje doorspoelen is nou ook niet de moeite. En ik was zelf ook wel benieuwd naar het werkelijke verschil. En om eerlijk te zijn: ik ben best geschrokken. Weet je hoeveel moeite die 5 graden kost als je onder de -10 zit????
Op woensdag 13 februari 2002 15:58 schreef tofus het volgende:
Op dit moment rommelt iedereen gewoon maar een beetje, volgens mij. Het toevoegen van anti-vries aan PC-waterkoeling vindt ik daar een goed voorbeeld van (want sinds wanneer kun je met waterkoeling onder het vriespunt uitkomen?!?).
Juist. De enige reden om antivries te gebruiken is omdat alg daar ook niet zo blij mee is.
En over WW in onze waterkoelsystemen: ik heb zo'n vermoeden dat een beetje doodnormale zeep exact hetzelfde effect heeft. Wij hebben alleen lol van de verlaagde oppervlaktespanning, en dat bereik je met zeep ook.
Maar dat wisten we al. Wat we echter niet weten is of er een ideale verhouding water/ww bestaat. Of dat koelen met methanol (of een mix) nog beter werkt.
Dat weten we wel: iemand heeft dat ook ooit getest. En ik meen dat zo'n 5% optimaal was.
Ik ben errug benieuwd naar Dabit's testresultaten met methanol.
Al ze maar beter zijn dan die van koelvloeistof, want daar schrok ik van. Doe je je best om de vloeistof zo koud mogelijk te maken, laat je op je vloeistof al tig graden liggen. Argl!
Op woensdag 13 februari 2002 16:11 schreef Gman het volgende:
Wel is het boeiend om algengroei tegen te gaan...ik heb de nodige horror foto's al gezien
Kweet niet wat de ervaringen zijn van waterkoelers hiermee?
Alg = horror. Ik heb er ervaring mee. Dat was de reden dat er WW in mijn systeem kwam.
Overigens krijg ik dat nou met kraanwater ook, maargoed. Dit is tijdelijk. Water boven het vriespunt is niet zo interessant meer