Toon posts:

bios baterij

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heey tweakers,

help me ff please
is het mogenlijk dat m'n bios baterij bijna leeg is??
de pc houd z'n tijd niet goed bij ZELFS na schone windows 98 installatie.
en een enkele keer wou hij niet opstarten, hij kwam de bios niet voorbij, hij gaf daar al een error.

Verwijderd

Als ie niet ouder is als 10 jaar dan lijkt het me onwaarschijnlijk.

Verwijderd

Of battery zit er gewoon niet goed op.
Toevallig soyo mobo? Gewoon hard aandrukken.

Verwijderd

Topicstarter
waar ik aan zat te denken was dat mischien de baterij niet goed werdt opgeladen, en dus door de bios langzaam leeg getrokken werdt.

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Op dinsdag 12 februari 2002 18:35 schreef bavariaboy het volgende:
waar ik aan zat te denken was dat mischien de baterij niet goed werdt opgeladen, en dus door de bios langzaam leeg getrokken werdt.
kijk dan of ie overal goed contact maakt

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• RikY
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-03 16:57
Batterijen kun je niet opladen. Ook die op je moederbord niet.

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

batterijen die je kunt opladen heten Accu's ;)

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Topicstarter
als jij een baterij die je kunt opladen een accu noemt, dan heeft mijn moederbord een accu en geen baterij, toch?
en dan bedoel ik de accu op merbord

• AlKoholiK
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Op dinsdag 12 februari 2002 18:44 schreef bavariaboy het volgende:
als jij een baterij die je kunt opladen een accu noemt, dan heeft mijn moederbord een accu en geen baterij, toch?
en dan bedoel ik de accu op merbord
Die CMOS die op je mobo zit vraagt zo superweinig stroom, dat je er een aantal jaar mee kunt doen. Dus als je moederbord oud is, zou je hem kunnen vervangen.

Maar kijk eerst eens of de tijd in de BIOS wel goed ingesteld staat, omdat Win98 daar direct zijn tijd vandaan haalt.

En nee: die batterij op je mobo is niet oplaadbaar

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 13:58
ja het kan zelfs bij moederborden (asus bijv) die na 2 jaar al leger zijn, nieuw batterijtje erin en de tijd loopt weer op de goede snelheid (kost max 4 EUR)

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 17:55 schreef bavariaboy het volgende:
heey tweakers,

help me ff please
en een enkele keer wou hij niet opstarten, hij kwam de bios niet voorbij, hij gaf daar al een error.
En wat voor een error geeft hij dan ?, als je batterij op begint te raken dan krijg je idd een error. Low batterij status meende ik, tevens worden BIOS instellingen vergeten [denk aan bijv. de Windows tijd].

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat de baterij leeg is
de error die ik kreeg weet ik niet, omdat iemand anders achter de pc zat.

Wat is het ergste dat er kan gebeuren als ik de bios baterij vervang??

Ik weet weke instellingen ik moet veranderen om van de default instellingen naar de goeie instellingen te komen.

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 17:06
Op dinsdag 12 februari 2002 18:57 schreef bavariaboy het volgende:
ik denk dat de baterij leeg is
de error die ik kreeg weet ik niet, omdat iemand anders achter de pc zat.

Wat is het ergste dat er kan gebeuren als ik de bios baterij vervang??

Ik weet weke instellingen ik moet veranderen om van de default instellingen naar de goeie instellingen te komen.
niks dus, als je de goede batterij er weer instopt ;)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:16
Check je mobo voor die batterij. Loop naar de Hema. Batterij vak. 1,95€ haal je daar de goeie batterij weg. Erin. Test: Hij doet het/ Hij doet het niet (1,95 weggegooid).

BTW, als je batterij leeg is onthoud ie andere instellingen die van default afwijken ook niet.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:50

Epsilon

het is mogelijk dat er een soort lek zit (lekt stroom weg) dit is gewoon een defect aan mobo.

Wat je kan doen is bijv 2 penlites in serie zetten en die op de aansluiting van je knoopcel zetten. Die gaan iig een stuk langer mee. (zorg wel dat je alkaline batterijen hebt)

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 17:55 schreef bavariaboy het volgende:
heey tweakers,

help me ff please
tip:
als je je computer op zo'n verlengblok met aan en uitschakelaar hebt zitten, en je zet hem altijd uit.
pak dan de stroom voor je pc van een ander stopcontact zodat je constant een spanning op het mobo hebt. dan ben je waarschijnlijk deze klachten ook kwijt. en probeer eens een geaard stopcontact als je je comp ook niet geaard hebt.

• Arjenn
  • Laatst online: 18-05 14:24
Waarschijnlijk die batt. leeg ja... Is trouwens een standaard lithium batterijtje dat ook in bijv. digitale horloges wordt gebruikt, kan dus nietopgeladen worden en kun je vast wel ergens los kopen (juwelier iig)

Verwijderd

die error krijg je niet maar 1 keer hoor... dat houdt ie wel een tijdje vol...

Verwijderd

Topicstarter
ik kreeg de error een tijdje na elkaar, volgende dag kon ik um gewoon weer opstarten. vandaag trouwens ook zonder moeite
Pagina: 1