scriptkid aan het werk, wie legt mij wat uit?

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:03

winnie

de poes...

Topicstarter
Ik draai AtGuard als firewall, en krijg deze melding meerdere keren:
This one time, the user has chosen to "block" communications. Details:
Inbound TCP connection
Local address,service is (laptop-ingmar,Backdoor-g-1)
Remote address,service is (213.36.68.125,3207)
Process name is "N/A"
Ik weet al dat het om een libertysurf.fr adres gaat, maar wat voor info kan ik ook nog hieruit halen? Is dit een scriptkid/torjan draaier? Heb ik een backdoor en is die inderdaad dicht? Waar/wat is die backdoor-g-1?

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 21:35

labooh

Jaja...

Als ik het goed heb was "backdoor-g1" BO2K maar weet het niet helemaal zeker meer.....

iRacing Profiel

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
moet je ff een recente virusscanner downloaden en/of het anti-trojan progje The Cleaner, dan weet je of je een trojan/backdoor hebt..

• IceStorm
  • Laatst online: 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Hmmm komt me niet bekend voor (ik ken @guard ook niet)... Maar volgens mij is het gewoon een wide range portscan mannetje...
Gewoon afwachten.. is ie morgen ook nog vervelend, gewoon logje opsturen naar abuse@zijnprovider.nl en klaar is kees..
Meestal zijn portscans enoz redelijk onschuldig...

• Palomar
  • Niet online
op www.zonealarm.com kun je een betere, gratis firewall downloaden. Op www.grc.com kun je zien welke poorten je open hebt staan. Toen ik @guard had stond er van alles open (sommige poorten schijnen met @guard niet dicht te zetten). Met Zonealarm staat nu bijna alles dicht.

Verwijderd

Vaag hoor. Backdoor wordt standaard al geblockt. Daar hoef je niet eens voor de OK'en.

• Sir Abarth
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Sir Abarth

The secret word is: ToeT!

Je weet in ieder geval dat de eigenaar van de laptop ingmar heet. :)
Zolang jij 'm blokt, kan er weinig gebeuren, volgens mij.
Zonealarm is leuk, maar ik draai Zonealarm EN Atguard, dat werkt nog het beste.
Al geeft deze combi nog wel eens wat probs mbt poorten die nu dicht zijn en ik eigenlijk open wil hebben. Dan passen we wel weer wat aan, daar is Atguard nou net voor.

ToeTerdeToeTToeT! | May the ToeT be with you | There is no ToeT | specs
Still the gentleman ;)
[Clan of ToeT]

• Robert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:22

Robert

You have your answer..

rick h...het is: www.zonelabs.com niet zonealarm.com

btw leuk domein ga ik ffe reggen :)

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Ziet er uit als een portscan zoals ik die elke dag tientallen malen voorbij zie komen. Niks aan de hand dus, ze "rammelen" alleen even aan je deur zou je kunnen zeggen. Het enige wat wel vreemd is aan deze melding is dat @guard (wat ik overigens best een goed progje vind) er melding van maakt, aangezien hij backdoor-g standaard blokt.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:11
Backdoor g1 is subseven.

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Dit is een geblockte port probe op Sub7 idd.
Maar er maar een regeltje van dat het altijd geblockt wordt.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:03

winnie

de poes...

Topicstarter
Ik heb nog eens bij de settings van @guard gekeken. Daar uit blijkt dat de ack orrifice en netbus geblocked zijn, en sub7 niet.
ShieldsUp (www.grc.com) kan bij mij geen open poorten vinden, want @guard vraagt mij eerst of de poort open mag of dicht moet blijven. Overigens heb ik @guard wel zo ingesteld, dattie elke keer aan mij vraagt wat er moet gebeuren. Liever een popup scherm meer, dan dat @guard zelf gaat nadenken.
Ik draai al een recente virusscanner (mcafee) en die heeft tot nu toe nooit iets gevonden.
Heeft het inderdaad zin om @guard en zonealarm naast elkaar te draaien? Of moet ik een andere combinatie nemen?

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

als je die interactive learning mode uitzet, blokt @guard alles wat niet in de settings is toegestaan, dus gaat niet zelf nadenken Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Pagina: 1