Hoi;
Ik denk eraan zo'n Powerleap upgrade te kopen met een 1.2 Ghz Tualatin Celeron om mijn PII-350 te vervangen.
Volgens sommigen maakt de ventilator van die upgrade veel herrie, volgens anderen valt het goed mee.
Eén probleempje: ik heb graag een STILLE pc.
Stel, ik bestel die upgrade en merk dat hij inderdaad te veel lawaai maakt naar mijn zin.
Is het dan mogelijk om die Celeron te "onderklokken" naar bv 1000Mhz?
Dan kan ik er een stillere ventilator op zetten.
De vraag klinkt misschien raar, maar ik ben geen hardcore gamer, dus in Office zal ik het verschil tussen 1000Mhz en 1200Mhz waarschijnlijk niet eens merken.
Hier zijn dus 3 vragen belangrijk, denk ik:
1. Is de Celeron Tualatin clock-locked?
2. Clock-locked, wil dat zeggen dat je alleen niet kan overclocken, of kan je dan zelfs niet eens "onderclocken"?
3. Kun je op die iP3/T Powerleap-adapter de multiplicator instellen?
Hartelijk dank voor de info!
Cygnus
Ik heb graag een STILLE pc.
Ik denk eraan zo'n Powerleap upgrade te kopen met een 1.2 Ghz Tualatin Celeron om mijn PII-350 te vervangen.
Volgens sommigen maakt de ventilator van die upgrade veel herrie, volgens anderen valt het goed mee.
Eén probleempje: ik heb graag een STILLE pc.
Stel, ik bestel die upgrade en merk dat hij inderdaad te veel lawaai maakt naar mijn zin.
Is het dan mogelijk om die Celeron te "onderklokken" naar bv 1000Mhz?
Dan kan ik er een stillere ventilator op zetten.
De vraag klinkt misschien raar, maar ik ben geen hardcore gamer, dus in Office zal ik het verschil tussen 1000Mhz en 1200Mhz waarschijnlijk niet eens merken.
Hier zijn dus 3 vragen belangrijk, denk ik:
1. Is de Celeron Tualatin clock-locked?
2. Clock-locked, wil dat zeggen dat je alleen niet kan overclocken, of kan je dan zelfs niet eens "onderclocken"?
3. Kun je op die iP3/T Powerleap-adapter de multiplicator instellen?
Hartelijk dank voor de info!
Cygnus
Ik heb graag een STILLE pc.