Toon posts:

40gb onder w98.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een 40gb seagate ata/100 gekocht en nu vraag ik mij af of w98 wel zon grote hd kan herkenen?

Kheb hem nl. net geformatteerd en w98 eropgegooid maar nu wordt er aangegeven dat ie maar 19gb groot is :? . Is het misschien zo dat w98 geen hdtjes accepteerd die groter zijn dan 20 gig?

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
geef eens wat meer sys-info, want win98 kan gemakkelijk overweg met grote schijven.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:49

Wok

Dakloos...

Win 98 zou geen problemen moeten hebben met 40GB hdd's. Wellicht dat je een verouderd mobo met dito BIOS hebt?

Met andere woorden: Kun je wat specificaties posten van je computer (moederbord, chipset)?

Ook handig om te weten: welke versie van Win98? ('Gold', SE)

Waarmee heb je de partities aangemaakt? FDISK? Zo ja, wel een recente versie gebruikt?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Ik had ook een keer zoŽn vaag probleem dat ie veel minder gig aan gaf dan dat ik had. na veel proberen gewoon eens de jumper er helemaal niet op gedaan en dat was de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een oud beessie:

Abit bp6 mobo (zon dual geval) met een celly 433, Kheb er w98 se (nederlandse versie, jaja ik weet wat jullie nu willen zeggen :) ) opstaan.
Fdisk versie zou ik echt niet weten?! hoe kan je daar achter komen?
bios versie is HPT366 versie 1.22 (highpoint).

Verwijderd

uit welk jaar komt die pc?

Verwijderd

Topicstarter
Maart 1999 issie gebouwd geloof ik.

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-01 23:59

Malebolgia

Move, or be moved

dit ligt niet aan W98 (draai het zelf ook onder dualboot), maar aan je bios. flash 'em ff met de laatste update die je kunt vinden (op eigen risicO >:)). als het goed is werkt ie dan wel.

"People should know when they're conquered..."

Pagina: 1