Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

case mod vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
moet je moederbord en de rest van je pc persee aan het metaal zitten om goed te werken ? (dus perse aarde maken ?)

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 18:10
volgens mij zit je mobo niet tegen het metaal maar wordt ie juist met pootjes van het metaal afgehouden :?

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 15:10
Ik dacht het niet, ik heb ook al eens PC's in een kunstof koffer of houten kast gezien als casemod...

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
dacht van niet

MT v3 | EMS 144, VNS 113, BMS 107 | virt ShellyPro3EM (B2500 home-assistant) | Elfin EW11 & Viper Modbus in HA

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

nope... want dan hebbie juist kans op kortsluiting, en als je aarde maakt ist ook niet al te best

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
k dan kan ik mijn server casemod afmaken :)
thnx 4 the help

Verwijderd

Vroeger (486 en pentium-1 tijdperk) zaten er altijd van die mooie plastic afstandhoudertjes tussen... :+

Die zitten nu ook in mijn koffer... *D

Maar ja, da's toch weer een ander model... Tijdens vervoer dicht, tijdens gebruik open. Anders werkt ie nooit als testbank! :+

Verwijderd

en toch zit je moederbord via de kabel aan de voeding (duh) en die zit vervolgens weer aan de kast vast. Maar dan wel aan de andere kant van het voedingsgedeelte, dus de aarde!

Verwijderd

uh als jij je comp kan starten als je mobo contact maakt met je kast (direct natuurlijk thatis) dan krijg jij van mij een ijsje. dat was de reden waarom ik een halve dag heb lopen zoeken en draaien terwijl ik alleen maar 5 f*cking afstandsbusjes was vergeten

• enterprice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Zelfs met die 'afstandbusjes' die je gebruikt om je mobo te bevestigen, worden geaard.
Laatst m'n PSU uit mekaar gehaald en zag dat je aarde draad direct wordt aangesloten aan het metale behuizing vd PSU. De PSU raakt met het metaal de behuizing van je kast, enz. enz.

Dus euhhh. JA, het is geaard :) Dat de andere er nou geen problemen hebben (let op: dus geen aarde verschil), hebben ze geluk ;) Ik neem het zekere voor het onzekere, ik 'aard' alles :P (stel je nou voor dat je dus WEL aardeverschil krijgt, dag compie :'( Je hebt er zo lang aan gewerkt)

Verwijderd

UHhh volgens mij zijn mijn afstand busjes gewoon van koper en koper geleid stroom ... Dus MOBO >> KOPER >> CASE ... loopt toch helemaal door ?? dus volgens mij kan je je mobo gewoon op een stuk metaal schroeven ... niet je printplaat zelf op het metaal leggen natuurlijk maar dat snap iedereen :)

Verwijderd

Willen we hier het mobo op een metalen plaat gooien en aansluiten.....??? GAAF, zou graag pics willen zien als je de stekker in het stopcontact gooit >:)

Nee je hoeft niet perse je moederbord op een metalen plaat (met afstandsbusjes) te schroeven, maar mag dat ook op een stukkie triplex. (Tenminste bij mij, en de meeste koffermodders gaat het goed).

En trouwens, er zit toch ook aardedraad bij de draadjes die uit de voeding aan je mobo zitten :? Of heb ik dit nou mis?

Verwijderd

Als ik mij niet vergis raakt geen enkel deel van je pc de case echt aan...Volgens mij worden je kaarten en mobo geaard via de PSU en niet door het contact met de case...
Pagina: 1