@home hostname geeft nodemove

Pagina: 1
Acties:

• edm
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik heb tijden mijn linux doosje via @home aan het net hangen in /etc/dhclient.conf staat:
-------------------------------------------
send host-name "xxxxx";
send dhcp-client-identifier x:x:x:x:x;
-------------------------------------------
Ik kreeg dan altijd een ipadres en als ik dan :
%host ipadress
deed kreeg ik altijd de host-name xxxxx terug, maar
nu krijg ik een hostname x.x.x.nodemove.home.nl.

Zijn ze bij @home nu mijn ipadres aan het wijzigen?
En zo ja, hoe lang gaat het duren voor mijn ipadres
weer gelijk is aan de hostname die ik opstuur....

Of is het iets compleet anders, alvast bedankt...

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Da's inderdaad 'onderhoud' bij @home. Kan wel weken duren. Ikzelf heb nu al een paar week een nodemove-IP wat anders is dan m'n ccXXXXX-a ding.

Lui prutsen maar wat aan.. ;(

• edm
Op dinsdag 12 februari 2002 17:37 schreef serkoon het volgende:
Da's inderdaad 'onderhoud' bij @home. Kan wel weken duren. Ikzelf heb nu al een paar week een nodemove-IP wat anders is dan m'n ccXXXXX-a ding.

Lui prutsen maar wat aan.. ;(
Pfff dit onderhoud komt wel heeeeeel ongelukkig uit,
moet zelf wat onderhoud uitvoeren op machines op het werk..
Maar goed dan moet ik het huidige ipadres maar onthouden ipv
de toch al klote ccxxx-a naam, of wisselen ze ook nog
gedurende het 'onderhoud' van ip adres?

<edit>
Maar eens naar die brakke portal gegaan, daar staat
inderdaad dat ze 'onderhoud aan het uitvoeren zijn..
Verder staan er in het geheel geen gegevens bij, jammer
hoor, kleine moeite groot plezier zou ik zeggen.
</edit>

Verwijderd

Dat is inderdaad een tijdelijk adres ivm werkzaamheden. Ik heb dat het hele weekend ook gehad. Daarna werd de oude toestand weer hersteld en zat ik vervolgens 36 uur zonder verbinding :(
Ik heb inmiddels weer 3 verse ipnummers, de oude zijn bij mij vervallen inmiddels (2e wijziging in ruim 2 jaar). De vraag is dus of je inderdaad je oude ip terugkrijgt, bij mij was dit niet het geval (heb nu wel mooi 3 opeenvolgende nummertjes).
De dns naam is nog steeds de oude, ipnummertjes zijn nu anders. Of dat bij jou ook gaat gebeuren weet ik niet, maar je loopt kans dat dat ook bij jou het geval is.

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb 't een aantal weken gehad, sinds een week heb ik mijn oude hostname weer terug. Was inderdaad erg vervelend, kon door die hostname vaak ook geen SSH verbindingen maken met Pc's buiten 't netwerk, omdat die mij simpelweg weigerden om m'n hostname.

• edm
Op dinsdag 12 februari 2002 18:25 schreef janjanjansen het volgende:
Dat is inderdaad een tijdelijk adres ivm werkzaamheden. Ik heb dat het hele weekend ook gehad. Daarna werd de oude toestand weer hersteld en zat ik vervolgens 36 uur zonder verbinding :(
Ik hoop niet dat bij mij de verbinding een dag weg is,
ik zit momenteel thuis dus zou het vrij onplezierig zijn
om niet bereikbaar te zijn....
Ach ik kan dan altijd nog het huishouden gaan doen >:)

• The_Ghost
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

HoHO.....
Dit zijn als het goed is aangekondigde werkzaamheden.. Als ze langer duren dan aangekondigd kun je geld terug krijgen. Hier in Enschede zijn ze 3 dagen langer bezig geweest.

Waarom geld terug?
Nou, omdat het nodemove domein geen reverse DNS lookup toestaat. Als je nou een server hebt (waar je op wil demon.co.uk ftpservers bijv.) die een rev. DNS lookup wil doen en je er vervolgens niet inlaat omdat je provider het niet toestaat.... Dan blijft je provider in gebreke, want het is een wezenlijk onderdeel van internet verkeer.

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• FastWallie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik neem aan dat de snelheid bij zo'n novemove verbinding ook niet optimaal is. Ik haal nu slechts 30 Kb/s.
(Dacht eerst dat het aan mijn netwerkkaartje van m'n nieuwe aldi pc lag icm XP en @HOME)

Ik haal normaliter wel zo'n 200 Kb/s

http://www.jawal.nl

Verwijderd

Als je geluk hebt (had ik wel) krijg je straks weer meer bandbreedte dan voor de werkzaamheden. Ik kwam max tot 300 KB/sec, nu is dat rond de 460KB/sec max.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 12:10
Ik heb zelf ook een vrij lange tijd op die nodemove gezeten.
Hier in Groningen leek het wel of ze net zo lang wachtten tot vrijwel iedereen dat nieuwe adres had gekregen, zodat ze konden gaan schuiven. Steeds meer mensen kregen zo'n adres en de leasetijd was maar 1 uur, met een renewal tijd van 30 mins.
Ik heb gedurende die tijd wel een aantal keren gehad dat de verbinding eruit lag of dat de snelheid een tikkeltje trager was (pingtijden van > 1,5 sec)
Dat nodemove gedoe heeft bij mij een week of 3 geduurd. daarna kreeg ik exact het zelfde IP-adres weer terug (vaag :( )
Heel eventjes is mijn IP-adres toen ook even gebruikt door iemand in landgraaf (ip wees naar mijn cc-nummer, maar cc-nummer wees naar ander ip).
De helpdesk heeft toen geadviseerd om m'n oude IP-adres vast in te stellen, maar dat was op dat moment in gebruik. Leek me dus niet zo handig (stelletje sukkels bij de helpdesk daar, of althans die ik aan de lijn heb gehad.)

Het was hier in Groningen niet aangekondigd toen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• FastWallie
Nog steeds nodemove connectie en niet vooruit te branden.| :(

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 10:18 schreef The_Ghost het volgende:

Waarom geld terug?
Nou, omdat het nodemove domein geen reverse DNS lookup toestaat. Als je nou een server hebt (waar je op wil demon.co.uk ftpservers bijv.) die een rev. DNS lookup wil doen en je er vervolgens niet inlaat omdat je provider het niet toestaat.... Dan blijft je provider in gebreke, want het is een wezenlijk onderdeel van internet verkeer.
Dat is niet helemaal waar. Ik zie zat mensen met een nodemove host op irc, en die komt ook echt uit een reverse dns hoor. En je kunt een reverse lookup ook niet op een domein verbieden, maar op een ip range. Als ze de reverse dns zouden verbieden, zou je niet eens weten dat je een nodemove hebt, simpelweg, omdat je die dan niet hebt.

• FastWallie
Op zondag 14 april 2002 23:17 schreef janjanjansen het volgende:
Als je geluk hebt (had ik wel) krijg je straks weer meer bandbreedte dan voor de werkzaamheden. Ik kwam max tot 300 KB/sec, nu is dat rond de 460KB/sec max.
Novemove is over in Groningen maar ik heb een snelheid van 20Kb/s. Dat mooi klote want ik ben minimaal 200Kb/s gewend.
:(

Verwijderd

ik had mijn naam een weekje in mijn host, vond het wel grappig maar ik kon dus een week niet inloggen op mijn server :(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het is alleen een provider "probleem" en niet een NOS-specifiek iets :)

Dus NOS -> I&T
Pagina: 1