Toon posts:

256 of 512 ddr?

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakertjes,

as donderdag ga ik mn pctje upgraden thx 2 de eurootjes die mijn ouwe shit nog allemaal opleverde (thx lopez).

ik wil gaan kopen:
mobo msi k7t266 pro2 DDR
cpu AMD athlon XP 1700+
maxtor 40gb ide schijfje
nieuw kastje
en nieuw geheugen.

mijn vraag is nu, als ik onder xp draai,
is het dan verstandig om direct 512 mb te kopen of kan ik goed uit de voeten met 256? Uiteraard zeggen jullie direct: koop 512, maar uit financiele perspectieven wordt dat een probleem.

Red ik het de eerste tijd nog goed met 256? of wordt dat echt een probleem?

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

256 mb is wel genoeg hoor, tenzij je veel zware progs draait (tegelijkertijd) zoals fotosoep.

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Zoals altijd bij dit soort topics:
Wat ga je met je pc doen..
Normaal gebruik, beetje gamen internetten.. is 256 wel genoeg

Verwijderd

neuh, 256 is genoeg voor windows,

MAAR koop wel gelijk daarna weer 256 erbij zodra je geld hebt

spelletjes lopen namelijk niet zo met 256 geheugen (ligt ook aan welk spel en als je photoshopt is da helemaal te weinig)

maarja, je kan er wel mee werken ja (64 is het minimum van windows xp, alleen werkt t dan nie echt)

suc6 :7

edit: te laat :P

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb eerst ook maandje of 2 met 256 MB gewerkt en toen nog eens 256 erbij gezet. Merkte er eigenlijk niets van... beetje nutteloos dacht ik :z

Maar nu heb ik er tijdelijk weer ff 256 inzitten ipv 512 en nu merkt ik vooral met laden van spellen enzo wel heel duidelijk verschil.. dus is het toch nog ergens goed voor blijkbaar :)

Dus ff mee werken is geen probleem.. maar ik zou toch vrij snel 256 erbij halen dan :)

Verwijderd

Klopt! Ik ben ook begonnen met 256 en dat ging perfect. Later er nog eens 256 bij gezet en al is het niet echt een wereld van verschil, het gaat nu net allemaal wat soepeler.
Wat misschien wel van belang kan zijn (maar dat moet je even voor jezelf bepalen) is dat als je nu 1 x 512mb koopt het je wel een geheugenslot scheelt.

Verwijderd

Topicstarter
thx,

dit beantwoord perfect mijn vraag.
zodra ik iemand heb gevonden die mijn:
celly 400 op een of ander moederbord met 192 mb sdram, s3 savage4 16mb + tvout, 6,2 gb HDD
wil kopen doe ik dat maar eens denk ik

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik draai hier met 512ddr, maar ik heb ook coolmon opgestart, en 70% van de tijd dat ik de PC gebruik, is er niet meer dan 200MB van gebruikt.

Maar als je photoshop ofzo (ik gebruik liever corel10 :P) gebruikt, dan komt het toch al heel snel boven de 400MB gebruikt uit. Het ligt er dus echt aan wat je ermee gaat doen.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 21:32

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

1024 moet het werk ook kunnen doen
8-)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik had 512 ddr, totdat 1 van de 2 geheugenmodules er mee ophield.
Nu werk ik met 256 (tijdelijk) maar merk absoluut geen snelheidsverschil.
Ik heb maar aan rauwe processortijd dan aan veel geheugen :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
het geheugenverhaal ken ik nu wel... is er misschien iemand geinteresseerd in mijn celly zoals beschreven in mijn vorige post?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 12 februari 2002 17:42 schreef SimpleMe het volgende:
1024 moet het werk ook kunnen doen
8-)
Ja hoor, alles lekker soepel hier :9

Nu trouwens met gewoon windows draaien (2k), winamp, paar keer leechftp, g6 ftp, trillian en nog een zooi andere programma's op de achtergrond slechts 280 MB Ram in gebruik en 212 MB Swap :)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
neem lekker 512mb joh, is altijd lekker :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
Op dinsdag 12 februari 2002 18:33 schreef Mister_X het volgende:
neem lekker 512mb joh, is altijd lekker :)
|:( Lees het topic |:( ....

Je kunt gerust voor een tijdje met 256 MB draaien, maar misshcien dat de zware dingen niet kan zoals : 1600*1200*32 bit dat je dan wat minder frames haalt in spelletjes...

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 22:54

Malebolgia

Move, or be moved

Je kunt gerust voor een tijdje met 256 MB draaien, maar misshcien dat de zware dingen niet kan zoals : 1600*1200*32 bit dat je dan wat minder frames haalt in spelletjes...
denk dat dat IETS meer met je videokaart te maken heeft ;)

"People should know when they're conquered..."

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 19:41 schreef Malebolgia het volgende:

[..]

denk dat dat IETS meer met je videokaart te maken heeft ;)
Het is wel zeker een belangerijk punt of je genoeg intern geheugen vrij over hebt wanneer je in hoge resoluties (en dus met textures van flinke groottes) gaat werken.. Wanneer de textures niet meer in het geheugen van de videokaart kunnen worden geladen (en dit is bij zulke hoge resoluties zeker het geval :7) dan schrijft ie verder naar het RAM geheugen, OF de SWAP File, en wat denk je nou zelf dat lekkerder gaat lopen? :*

-- Verder aan topicstarter: gewoon 256 doen, als je ooit nog eens denkt dat je echt veel geheugen verbruikt door 'logge' programma's als fotosoep en 3dmax e.d. koop je er toch gewoon weer 256 bij? :)
Pagina: 1