Mijn vader is zo handig geweest om de oude harde schijf(13GB -w98) aan de nieuwe(40GB -wxp) te hangen.
Daarbij is hij de jumpertjes vergeten) en heeft die kloteschijf zelf win98 over mn nette xp en alle bestandjes en progjes geschreven. Daar ben ik niet zo blij mee! Ik heb de 98schijf er meteen uitgooit en geformatteerd, maar het was te laat.. Kan ik mn ouwe c:\ schijf nog benaderen? Mn d:\ partitie staat er nog wel intact. Ik krijg het niet voor elkaar, en hij geeft een NTLDR error als ik 'm zonder bootdisk opstart.
Ja als ik Chkdsk gebruik zegt ie dat ik "unrecoverable problems" heb... Scadisk start ie niet op en partition magic 7 zeurt over cross-linked files.
Kan je booten met een diskette en C: formatteren
Ja dat kan maar dan ben ik natuurlijk wel alles kwijt? Toch? En als ik het doe, houd ik dan m'n d:\ partitie heel? wel he? Ik kom er echt niet uit...
Verwijderd
En als je van de XP cd opstart, en dan ipv 'install fresh copy' Repair "C:\WINDOWS" Install kiest zodra daar de mogelijk toe wordt gegeven.. ? Gaat t dan ook fout? Volgens mij niet, want zo heb ik Win98 naast XP kunnen installeren nadat XP dus al draaide op mn pc.
Je bent dan je data op je C: kwijt en D: blijft in orde 
Maar zo te horen is op C: toch alles al overschreven en is het daar toch al een puinhoop
Nu ik de post hierboven lees:
Is het:
Of heb je het niet gedaan zoals hierboven staan
Maar zo te horen is op C: toch alles al overschreven en is het daar toch al een puinhoop
Nu ik de post hierboven lees:
Is het:
Zo las ik hetJa en als ik Chkdsk gebruik zegt ie dat ik "unrecoverable problems" heb... Scadisk start ie niet op en partition magic 7 zeurt over cross-linked files.
Of heb je het niet gedaan zoals hierboven staan
ik snap niet hoe je door een andere HD erin te zetten alles kan laten overschrijven 
kan iemand mij dat ff uitleggen
kan iemand mij dat ff uitleggen
Nou dan blijft ie hangen bij de "controle van de harde schijf" omdat er fouten op zitten. Is er niet iets van een supergeweldig recover progje voor dos?
net ff geprobeerd, maar hij schrijft niks overOp dinsdag 12 februari 2002 17:31 schreef TimBosua het volgende:
[..]
Jumpers allebei op Master zetten volgens mij
Weet je wat er dan gebeurt dan kapt je bios bij de check omdat je twee master devices op 1 ide lijntje heb zitten gaat gewoon niet. Of de jumpers moet op Cable select staan dan gaat het van zelf. Ik denk niet dat de nieuwe schijf de oorzaak van de puin hoop is. Want erwordt altijd van af 1 device gestart(master). En maakt dus nie uit of op de andere iets anderz staat. Ik denk dat er een andere oorzaak is.Op dinsdag 12 februari 2002 17:31 schreef TimBosua het volgende:
[..]
Jumpers allebei op Master zetten volgens mij
Misschien met lost en found, maar ik geef je weinig kans.
Pagina: 1